Graham Rahal i Takuma Sato z zespołu Rahal Letterman Lanigan Racing zajęli dwie pierwsze lokaty podczas drugiej piątkowej sesji testowej IndyCar Series, która odbyła się przy sztucznym oświetleniu na torze owalnym w Phoenix.
Niemal wszyscy kierowcy poprawili wieczorem swoje czasy z popołudniowej sesji, a cała stawka zmieściła się w odstępie jednej sekundy. Najlepszy czas 19,4574 należał do Rahala, tuż za którym uplasował się jego zespołowy kolega.
„Poszło nam dobrze, a Takuma jest tuż za nami”
– powiedział Rahal. „Prawdę mówiąc, moje okrążenie było dalekie od ideału. Jechałem po czas 19,3, ale natrafiłem na kogoś wolniejszego na torze. Oba nasze samochody są szybkie, a to wspaniale. Przez ostatnie lata przyzwyczailiśmy się, że na tym torze rywale z łatwością nas pokonują, więc bycie konkurencyjnym przy tym pakiecie aero to świetna wiadomość”
.
Podczas wieczornej sesji Sato przejechał 119 okrążeń, mniej jedynie od Josefa Newgardena: „Cieszyłem się z powrotu za kierownicę. To mój pierwszy test z tym zespołem na torze owalnym. Nie było idealnie, bo mieliśmy pewne problemy elektryczne, ale inżynierowie sobie z tym poradzili. Kiedy wyjechaliśmy na tor, czułem się komfortowo w samochodzie”
.
Trzeci czas uzyskał były mistrz serii Simon Pagenaud, będący jednocześnie najszybszym kierowcą Chevroleta. Tuż za nim uplasował się aktualny mistrz serii Newgarden, a pierwszą piątkę uzupełnił Tony Kanaan.
Jedyny incydent wydarzył się na 30 minut przed końcem sesji, kiedy to tegoroczny debiutant Matheus Leist obrócił się na wyjściu z drugiego zakrętu, ale uniknął kolizji z barierą.
„Przejazdy kwalifikacyjne miałem już za sobą, więc robiłem symulacje wyścigów”
– powiedział Brazylijczyk. „Tony [Kanaan] wyjeżdżał z boksów i zbyt mocno zahamował, a ja zbliżałem się do niego rozpędzony i straciłem kontrolę nad tyłem samochodu. Obróciło mnie, ale na szczęście w nic nie uderzyłem”
.
Testy w Phoenix zakończą się w sobotę, kiedy to również odbędą się dwie trzygodzinne sesje.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 19,4574 | 79 | |||
2 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,0026 | 119 | |||
3 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,0682 | 70 | |||
4 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,0939 | 123 | |||
5 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 0,1330 | 43 | |||
6 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 0,1416 | 78 | |||
7 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,1819 | 67 | |||
8 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 0,2233 | 69 | |||
9 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 0,2560 | 73 | |||
10 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 0,2580 | 56 | ||
11 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,2858 | 114 | |||
12 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 0,4018 | 53 | |||
13 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 0,4687 | 96 | |||
14 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,4790 | 58 | ||
15 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 0,4921 | 58 | |||
16 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,5697 | 84 | |||
17 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,5891 | 70 | |||
18 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 0,6052 | 95 | |||
19 | 26 | Zach Veach | D | Andretti Autosport | + 0,7240 | 65 | ||
20 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 0,7356 | 39 | |||
21 | 19 | Pietro Fittipaldi | D | Dale Coyne Racing | + 0,7554 | 67 | ||
22 | 32 | Kyle Kaiser | D | Juncos Racing | + 0,8831 | 78 | ||
23 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 0,8833 | 50 |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.