Kierowcy RLL najszybsi podczas nocnych testów

Graham Rahal i Takuma Sato z zespołu Rahal Letterman Lanigan Racing zajęli dwie pierwsze lokaty podczas drugiej piątkowej sesji testowej IndyCar Series, która odbyła się przy sztucznym oświetleniu na torze owalnym w Phoenix.

Niemal wszyscy kierowcy poprawili wieczorem swoje czasy z popołudniowej sesji, a cała stawka zmieściła się w odstępie jednej sekundy. Najlepszy czas 19,4574 należał do Rahala, tuż za którym uplasował się jego zespołowy kolega.

„Poszło nam dobrze, a Takuma jest tuż za nami” – powiedział Rahal. „Prawdę mówiąc, moje okrążenie było dalekie od ideału. Jechałem po czas 19,3, ale natrafiłem na kogoś wolniejszego na torze. Oba nasze samochody są szybkie, a to wspaniale. Przez ostatnie lata przyzwyczailiśmy się, że na tym torze rywale z łatwością nas pokonują, więc bycie konkurencyjnym przy tym pakiecie aero to świetna wiadomość”.

Podczas wieczornej sesji Sato przejechał 119 okrążeń, mniej jedynie od Josefa Newgardena: „Cieszyłem się z powrotu za kierownicę. To mój pierwszy test z tym zespołem na torze owalnym. Nie było idealnie, bo mieliśmy pewne problemy elektryczne, ale inżynierowie sobie z tym poradzili. Kiedy wyjechaliśmy na tor, czułem się komfortowo w samochodzie”.

Trzeci czas uzyskał były mistrz serii Simon Pagenaud, będący jednocześnie najszybszym kierowcą Chevroleta. Tuż za nim uplasował się aktualny mistrz serii Newgarden, a pierwszą piątkę uzupełnił Tony Kanaan.

Jedyny incydent wydarzył się na 30 minut przed końcem sesji, kiedy to tegoroczny debiutant Matheus Leist obrócił się na wyjściu z drugiego zakrętu, ale uniknął kolizji z barierą.

„Przejazdy kwalifikacyjne miałem już za sobą, więc robiłem symulacje wyścigów” – powiedział Brazylijczyk. „Tony [Kanaan] wyjeżdżał z boksów i zbyt mocno zahamował, a ja zbliżałem się do niego rozpędzony i straciłem kontrolę nad tyłem samochodu. Obróciło mnie, ale na szczęście w nic nie uderzyłem”.

Testy w Phoenix zakończą się w sobotę, kiedy to również odbędą się dwie trzygodzinne sesje.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat Okr.
1 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing 19,4574 79
2 30 Takuma Sato   Rahal Letterman Lanigan Racing + 0,0026 119
3 22 Simon Pagenaud   Team Penske + 0,0682 70
4 1 Josef Newgarden   Team Penske + 0,0939 123
5 14 Tony Kanaan   AJ Foyt Racing + 0,1330 43
6 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 0,1416 78
7 98 Marco Andretti   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 0,1819 67
8 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing + 0,2233 69
9 27 Alexander Rossi   Andretti Autosport w/Yarrow + 0,2560 73
10 4 Matheus Leist D AJ Foyt Racing + 0,2580 56
11 12 Will Power   Team Penske + 0,2858 114
12 18 Sébastien Bourdais   Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan + 0,4018 53
13 21 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 0,4687 96
14 6 Robert Wickens D Schmidt Peterson Motorsports + 0,4790 58
15 23 Charlie Kimball   Carlin + 0,4921 58
16 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 0,5697 84
17 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 0,5891 70
18 59 Max Chilton   Carlin + 0,6052 95
19 26 Zach Veach D Andretti Autosport + 0,7240 65
20 10 Ed Jones   Chip Ganassi Racing + 0,7356 39
21 19 Pietro Fittipaldi D Dale Coyne Racing + 0,7554 67
22 32 Kyle Kaiser D Juncos Racing + 0,8831 78
23 88 Gabby Chaves   Harding Racing + 0,8833 50

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze