Will Power jako jeden z nielicznych przetrwał szaloną noc w Teksasie, by odnieść zwycięstwo w wyścigu IndyCar Series. Kierowca Team Penske odniósł swoje 31. zwycięstwo w karierze, finiszując przed Tonym Kanaanem i Simonem Pagenaudem.
„Liczyło się przebicie do przodu. Pozycja na torze była kluczowa i wiedziałem, że jeśli zostanę po wewnętrznej, bardzo trudno będzie mnie objechać”
– powiedział Power, który prowadził przez 180 z 248 okrążeń i był jednym z siedmiu liderów.
Kanaan przyjechał na drugim miejscu, pomimo zatrzymania się na 20-sekundową karę za spowodowanie karambolu, który doprowadził do przerwania wyścigu – na 152. okrążeniu Brazylijczyk zderzył się z Jamesem Hinchcliffem w trzecim zakręcie, posyłając go wprost na swojego zespołowego kolegę Michaiła Aloszyna. Nie mogąc uniknąć kolizji, w miejsce wypadku wjechało jeszcze siedmiu innych kierowców.
REPLAY: Multiple cars involved in an incident in Turn 3. #INDYCAR #Rainguard600 https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/q4npjtTSsB
— IndyCar Series (@IndyCar) 11 czerwca 2017
Kanaan musiał odrobić dwa okrążenia, jakie stracił poprzez karę, w czym pomogły mu narzucone przez dyrekcję wyścigu neutralizacje – te miały miejsce w ostatnich 90 okrążeniach wyścigu, a powodem było nadmierne „łuszczenie się” opon na zupełnie nowej nawierzchni i obawy na temat bezpieczeństwa z tym związanego.
Wyścig zakończył się pod żółtymi flagami – ostatnia neutralizacja została ogłoszona na pięć okrążeń przed metą, po tym jak Takuma Sato zahaczył kołami o trawę i zderzył się ze Scottem Dixonem.
REPLAY: @TakumaSatoRacer and @scottdixon9 make contact #Rainguard600 #INDYCAR pic.twitter.com/dDP1tl9Iry
— IndyCar Series (@IndyCar) 11 czerwca 2017
Pomimo nieukończonego wyścigu, Dixon utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z 13-punktową przewagą nad Pagenaudem.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na słynnym torze Road America.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 248 okr. | |||
2 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,1978 | |||
3 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,3740 | |||
4 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,8112 | |||
5 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 1,8984 | |||
6 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 4,1632 | |||
7 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 1 okr. | |||
8 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 3 okr. | |||
9 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 5 okr. | |||
10 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 5 okr. | |||
11 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 24 okr. | |||
12 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 33 okr. | |||
13 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 47 okr. | |||
14 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 97 okr. | |||
15 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 97 okr. | |||
16 | 18 | Tristan Vautier | Dale Coyne Racing | + 97 okr. | |||
17 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 97 okr. | ||
18 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 97 okr. | |||
19 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 97 okr. | |||
20 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 158 okr. | |||
21 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 207 okr. | |||
22 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 212 okr. |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.