Graham Rahal zdominował weekend IndyCar Series na ulicach Belle Isle Park w Detroit, odnosząc zwycięstwo także w niedzielnym wyścigu, który został przerwany na cztery okrążenia przed metą.
Z pole position startował Takuma Sato, który utrzymał prowadzenie przed Ryanem Hunter-Reayem, Rahalem, Hélio Castronevesem i Jamesem Hinchcliffem. W dalszej części stawki, Scott Dixon wyprzedził Willa Powera w walce o siódme miejsce, Simon Pagenaud przebił się na dziewiąte, a Alexander Rossi pokonał Josefa Newgardena w potyczce o 12. pozycję. Kilka okrążeń później Rossi awansował o kolejną lokatę, kosztem Marco Andrettiego.
GREEN FLAG! #INDYCAR #DetroitGP https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/Ah8wRYQNyr
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Jako pierwszy kierowca czołówki, na szóstym okrążeniu na zmianę opon zjechał James Hinchcliffe. Strategia trzech pit-stopów miała się jednak nie opłacić, bowiem Kanadyjczyk przekroczył prędkość w alei serwisowej i musiał odbyć karę, która relegowała go na koniec stawki.
Cztery okrążenia później po nowe opony zjechali Dixon i Newgarden – pierwszy z nich stracił jednak kilkanaście sekund na problemie z tankowaniem i także spadł a koniec stawki. W międzyczasie problemy ze swoimi oponami zaczął mieć Hunter-Reay i w ciągu najbliższych kilku okrążeń spadł z drugiej na szóstą pozycję, aż zdecydował się na zjazd do boksów po 12. okrążeniu.
REPLAY: @GrahamRahal passes @RyanHunterReay on the outside! #INDYCAR #DetrotiGP https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/9HFqPU1PKv
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
W samochodzie Hunter-Reaya wymieniono także przednie skrzydło, które ucierpiało w kontakcie z Hélio Castronevesem. Dla obu kierowców wyścig mógł zostać spisany na straty, bowiem w wyniku kolizji Castroneves przebił lewą tylną oponę.
REPLAY: @H3lio cuts his tire on the front wing of @RyanHunterReay. #INDYCAR #DetroitGP https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/XZLcwJrAdI
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Po chaotycznym początku rywalizacji, prowadzenie utrzymywał Sato, do którego szybko zbliżali się Rahal i Power. Pierwszym kierowcą z wykonanym jednym zjazdem do boksów był JR Hildebrand, za którym jechali Newgarden i Dixon, kręcący rekordowe czasy okrążeń.
.@12WillPower has entered the battle for the lead in the #DetroitGP! #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/lVbRGBUXAC
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Spośród kierowców jadących na dwa pit-stopy, jako pierwszy na 22. okrążeniu swój zjazd odbył czwarty w tabeli Pagenaud. Jedno kółko później na to samo zdecydowali się Sato i Power, dzięki czemu prowadzenie objął Rahal.
Zwycięzca sobotniego wyścigu pozostał na torze tylko o jedno okrążenie dłużej, ale wystarczyło to, by przeskoczył przed Sato.
Po pierwszej rundzie postojów prowadził Newgarden, mający za sobą Rahala, Sato, Dixona i Powera. Newgarden i Dixon musieli jednak zjechać na swój kolejny postój na 29. okrążeniu, pozostawiając na czele stawki trójkę zawodników jadących na dwa pit-stopy.
Sytuacja stała się bardziej klarowna na półmetku rywalizacji – Rahal zbudował sobie 13-sekundową przewagę nad drugim Sato, który miał za sobą Powera, Pagenauda, Newgardena i Rossiego.
Gdy na 24 okrążenia do mety pojawiła się możliwość dotankowania samochodu do końca wyścigu, skorzystali z niej kierowcy obu strategii – w ciągu trzech okrążeń mechaników odwiedzili zatem Pagenaud, Rossi, Rahal, Sato, Power, Dixon i Newgarden.
Dzięki szybszej obsłudze, Power wyjechał z alei serwisowej przed Sato – tę dwójkę przeskoczył jednak Newgarden i to on znalazł się na drugim miejscu, z 18-sekundową stratą do Rahala. Piąty był Pagenaud, mający za sobą Dixona i Rossiego (walka tych dwóch rozstrzygnęła się na torze, jeszcze przed ostatnimi zjazdami).
REPLAY: @12WillPower beats @TakumaSatoRacer off pit lane for P2. #INDYCAR #DetroitGP https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/fKD8w8hXyt
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Wszystko wskazywało na to, że Rahal pomknie po kolejne dominujące zwycięstwo. Amerykanin utknął jednak za Hunter-Reayem, który próbował pozostać na tym samym okrążeniu co lider. Wykorzystywał to Newgarden, odrabiając momentami nawet sekundę na okrążeniu.
Hunter-Reay w końcu przepuścił lidera na pięć okrążeń przed końcem – jak się okazało, chwilę przed ogłoszeniem neutralizacji.
Ta nadeszła z powodu Jamesa Hinchcliffe’a, który z powodu awarii silnika zatrzymał się na prostej pomiędzy drugim i trzecim zakrętem. Gdy stawka formowała rząd za samochodem bezpieczeństwa, w tym samym miejscu stanął Spencer Pigot, ciągnący za sobą chmurę dymu z uszkodzonej turbosprężarki.
RED FLAG. @SpencerPigot has stopped on track with a mechanical failure. #INDYCAR #DetroitGP https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/FSzhB5I992
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Z uwagi na konieczność uprzątnięcia toru, zdecydowano się na wywieszenie czerwonej flagi. Wyścig został wznowiony na dwa okrążenia do mety, lecz nie przyniosło to żadnych zmian w czołówce.
Checkered Flag! @GrahamRahal sweeps the weekend and wins both #DetroitGP races! #INDYCAR https://t.co/1I2Xejdij6 pic.twitter.com/VO4XdkFacS
— IndyCar Series (@IndyCar) 4 czerwca 2017
Rahal został tym samym pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwa w obu wyścigach weekendu w Detroit. Awansował on na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, z 52-punktową stratą do prowadzącego Dixona.
Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w najbliższy weekend na owalu w Teksasie.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 70 okr. | |||
2 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 1,1772 | |||
3 | 12 | Will Power | Team Penske | + 2,6228 | |||
4 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 3,8535 | |||
5 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 4,0810 | |||
6 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 4,6005 | |||
7 | 98 | Alexander Rossi | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 6,1978 | |||
8 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 6,6823 | |||
9 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 6,8439 | |||
10 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 7,7201 | |||
11 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 8,1160 | |||
12 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 8,7847 | |||
13 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 9,6103 | |||
14 | 18 | Esteban Gutiérrez | D | Dale Coyne Racing | + 13,1325 | ||
15 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 1 okr. | |||
16 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 1 okr. | |||
17 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
18 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
19 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
20 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 5 okr. | |||
21 | 20 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 5 okr. | |||
22 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 10 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.