Rahal wygrywa także drugi wyścig w Detroit

Graham Rahal zdominował weekend IndyCar Series na ulicach Belle Isle Park w Detroit, odnosząc zwycięstwo także w niedzielnym wyścigu, który został przerwany na cztery okrążenia przed metą.

Z pole position startował Takuma Sato, który utrzymał prowadzenie przed Ryanem Hunter-Reayem, Rahalem, Hélio Castronevesem i Jamesem Hinchcliffem. W dalszej części stawki, Scott Dixon wyprzedził Willa Powera w walce o siódme miejsce, Simon Pagenaud przebił się na dziewiąte, a Alexander Rossi pokonał Josefa Newgardena w potyczce o 12. pozycję. Kilka okrążeń później Rossi awansował o kolejną lokatę, kosztem Marco Andrettiego.

Jako pierwszy kierowca czołówki, na szóstym okrążeniu na zmianę opon zjechał James Hinchcliffe. Strategia trzech pit-stopów miała się jednak nie opłacić, bowiem Kanadyjczyk przekroczył prędkość w alei serwisowej i musiał odbyć karę, która relegowała go na koniec stawki.

Cztery okrążenia później po nowe opony zjechali Dixon i Newgarden – pierwszy z nich stracił jednak kilkanaście sekund na problemie z tankowaniem i także spadł a koniec stawki. W międzyczasie problemy ze swoimi oponami zaczął mieć Hunter-Reay i w ciągu najbliższych kilku okrążeń spadł z drugiej na szóstą pozycję, aż zdecydował się na zjazd do boksów po 12. okrążeniu.

W samochodzie Hunter-Reaya wymieniono także przednie skrzydło, które ucierpiało w kontakcie z Hélio Castronevesem. Dla obu kierowców wyścig mógł zostać spisany na straty, bowiem w wyniku kolizji Castroneves przebił lewą tylną oponę.

Po chaotycznym początku rywalizacji, prowadzenie utrzymywał Sato, do którego szybko zbliżali się Rahal i Power. Pierwszym kierowcą z wykonanym jednym zjazdem do boksów był JR Hildebrand, za którym jechali Newgarden i Dixon, kręcący rekordowe czasy okrążeń.

Spośród kierowców jadących na dwa pit-stopy, jako pierwszy na 22. okrążeniu swój zjazd odbył czwarty w tabeli Pagenaud. Jedno kółko później na to samo zdecydowali się Sato i Power, dzięki czemu prowadzenie objął Rahal.

Zwycięzca sobotniego wyścigu pozostał na torze tylko o jedno okrążenie dłużej, ale wystarczyło to, by przeskoczył przed Sato.

Po pierwszej rundzie postojów prowadził Newgarden, mający za sobą Rahala, Sato, Dixona i Powera. Newgarden i Dixon musieli jednak zjechać na swój kolejny postój na 29. okrążeniu, pozostawiając na czele stawki trójkę zawodników jadących na dwa pit-stopy.

Sytuacja stała się bardziej klarowna na półmetku rywalizacji – Rahal zbudował sobie 13-sekundową przewagę nad drugim Sato, który miał za sobą Powera, Pagenauda, Newgardena i Rossiego.

Gdy na 24 okrążenia do mety pojawiła się możliwość dotankowania samochodu do końca wyścigu, skorzystali z niej kierowcy obu strategii – w ciągu trzech okrążeń mechaników odwiedzili zatem Pagenaud, Rossi, Rahal, Sato, Power, Dixon i Newgarden.

Dzięki szybszej obsłudze, Power wyjechał z alei serwisowej przed Sato – tę dwójkę przeskoczył jednak Newgarden i to on znalazł się na drugim miejscu, z 18-sekundową stratą do Rahala. Piąty był Pagenaud, mający za sobą Dixona i Rossiego (walka tych dwóch rozstrzygnęła się na torze, jeszcze przed ostatnimi zjazdami).

Wszystko wskazywało na to, że Rahal pomknie po kolejne dominujące zwycięstwo. Amerykanin utknął jednak za Hunter-Reayem, który próbował pozostać na tym samym okrążeniu co lider. Wykorzystywał to Newgarden, odrabiając momentami nawet sekundę na okrążeniu.

Hunter-Reay w końcu przepuścił lidera na pięć okrążeń przed końcem – jak się okazało, chwilę przed ogłoszeniem neutralizacji.

Ta nadeszła z powodu Jamesa Hinchcliffe’a, który z powodu awarii silnika zatrzymał się na prostej pomiędzy drugim i trzecim zakrętem. Gdy stawka formowała rząd za samochodem bezpieczeństwa, w tym samym miejscu stanął Spencer Pigot, ciągnący za sobą chmurę dymu z uszkodzonej turbosprężarki.

Z uwagi na konieczność uprzątnięcia toru, zdecydowano się na wywieszenie czerwonej flagi. Wyścig został wznowiony na dwa okrążenia do mety, lecz nie przyniosło to żadnych zmian w czołówce.

Rahal został tym samym pierwszym kierowcą, który odniósł zwycięstwa w obu wyścigach weekendu w Detroit. Awansował on na szóste miejsce w klasyfikacji generalnej, z 52-punktową stratą do prowadzącego Dixona.

Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w najbliższy weekend na owalu w Teksasie.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing 70 okr.
2 2 Josef Newgarden   Team Penske + 1,1772
3 12 Will Power   Team Penske + 2,6228
4 26 Takuma Sato   Andretti Autosport + 3,8535
5 1 Simon Pagenaud   Team Penske + 4,0810
6 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 4,6005
7 98 Alexander Rossi   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 6,1978
8 83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 6,6823
9 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 6,8439
10 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 7,7201
11 14 Carlos Muñoz   AJ Foyt Enterprises + 8,1160
12 4 Conor Daly   AJ Foyt Enterprises + 8,7847
13 27 Marco Andretti   Andretti Autosport w/Yarrow + 9,6103
14 18 Esteban Gutiérrez D Dale Coyne Racing + 13,1325
15 8 Max Chilton   Chip Ganassi Racing Teams + 1 okr.
16 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 1 okr.
17 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 1 okr.
18 21 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 1 okr.
19 16 Oriol Servià   Rahal Letterman Lanigan Racing + 1 okr.
20 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 5 okr.
21 20 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 5 okr.
22 19 Ed Jones D Dale Coyne Racing + 10 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze