Stevenson w CTSCC z nową wersją Camaro

Czołowy zespół Sports Car Series korzystający z wyścigowych Camaro, Stevenson Motorsport, w tym sezonie pojawi się już tylko w wyścigach CTSCC. Jego orężem będzie jednak nowy model Camaro – Z/28.R.

Z czterema zwycięstwami, m.in. w 6-godzinnym wyścigu na torze Watkins Glen, John Edwards i Robin Liddell ukończyli sezon 2013 Rolex Sports Car Series na 3. miejscu w swojej klasie. Ich wyścigowe Camaro GT.R doskonale radziło sobie z konkurencją ze strony Ferrari, Porsche i innych pojazdów kategorii GT – niestety, już w połowie roku zespół poinformował, że nie zamierza brać udziału w pierwszym sezonie nowej serii United Sports Car Championship. Stevenson chce w tym roku skupić całą swoją uwagę na wyścigach Continental Tire Sports Car Challenge, gdzie zespół także należał do ścisłej czołówki – a pomóc ma w tym nowa wersja Camaro kategorii GS, odpowiednika europejskiej GT4.

Model GS.R zastąpi w tym roku nowy Z/28.R, zaprezentowany zarówno jako samochód wyścigowy – jak i (w wersji Z/28) jako kolejna odsłona specjalnej wersji drogowej Chevroleta Camaro. W praktyce, prócz standardowych elementów regulaminowego wyposażenia oraz pewnych dodatków aerodynamicznych, wyścigowe i drogowe Camaro Z/28 różni niewiele – łączy za to przede wszystkim 7-litrowy silnik V8 LS7 znany chociażby z poprzedniej wersji Corvette Z06. Swoje znaczenie ma tu także nazwa "Z/28" – oryginalnie była to nazwa modelu z roku 1967, przygotowanego pod starty w ówczesnej serii SCCA Trans-Am – a samo "Z28" było kodem tej wersji stosowanym przez General Motors, oznaczającym "specjalny pakiet wyczynowy". Wersję "Z/28" lub "Z28" miała każda dotychczasowa odsłona Chevroleta Camaro – i w każdym przypadku należała ona do najmocniejszych.

Wskutek nieobecności na testach Roar Before the Rolex dla serii CTSCC, Stevenson Motorsport zaprezentuje nowe Camaro dopiero w ten weekend na torze Daytona – jego dwa Z/28.R wystartują w wyścigu BMW Performance 200, 2.5-godzinnej rywalizacji otwierającej sezon 2014 i odbywającej się przy okazji 24-godzinnej batalii serii USCC. Wicemistrzostwa sezonu 2013 bronić tam będzie Matthew Bell, w pojeździe nr 9 zmieniający się już nie z Johnem Edwardsem, ale Andym Lallym – w drugim, nr 6, zasiądą natomiast Andrew Davis i znany z ubiegłorocznej rywalizacji w Sports Car Series Robin Liddell.

Podobne dwa pojazdy wystawi do walki także zespół CKS Autosport – dwie kolejne ekipy pojawią się natomiast prawdopodobnie z pojedynczymi, starszymi wersjami GS.R. Mistrzowskiego tytułu bronić będą Matt Plumb i Nick Longhi walczący w Porsche 911 dla zespołu Rum Bum Racing – a sam 150-minutowy wyścig BMW Performance 200 rozpocznie się w piątek o godzinie 19:45.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze