Sportowe opony do codziennej jazdy – co wybrać do mocnego auta

Sportowy samochód wymaga odpowiedniego ogumienia. Pojazd o mocy na poziomie 200-300 KM i więcej musi być wyposażony w opony, które poradzą sobie z jej wykorzystaniem. Wiele zależy jednak od tego, jak samochód jest użytkowany. Jak dobrać odpowiedni model opon w zależności od potrzeb?

Jakie opony do auta sportowego wybrać? Zależy jakim kierowcą jesteś!

W przypadku drogowych opon do samochodów o sportowym prowadzeniu najlepiej postawić na opony UHP klasy premium. Pozwolą one wykorzystać możliwości auta w najwyższym stopniu. Oczywiście przy założeniu, że chcemy wyciskać z samochodu każdego konia mechanicznego, którego fabryka dała. Jeżeli nie jesteśmy tym typem kierowcy, to możemy rozważyć również solidne opony klasy średniej. Zwłaszcza w przypadku mniej sportowych modeli – np. do mocnego tylnonapędowego sedana. Nie zapewnią one może aż tak sportowych parametrów, ale są nieco bardziej nastawione na komfort jazdy. 

Osoby chcące jedynie cieszyć się jazdą autem o mocy 200-300 KM i czuć bezpieczeństwo w każdych warunkach, mogą wybrać np. znany ze znakomitych parametrów na mokrej nawierzchni model Uniroyal RainSport 5 – https://www.sklepopon.com/model-opony/uniroyal-rainsport-5. Te opony wykorzystują technologie takie jak m.in. Shark Skin czy rowki Aqua Twist, dla zapewnienia maksymalnej przyczepności w deszczu. Jednak nie oszukujmy się – zdecydowana większość właścicieli sportowych samochodów chce wykorzystywać pełnię ich możliwości. Niektórzy nawet odwiedzają w tym celu tory wyścigowe, aby wciskać pedał gazu do oporu podczas Track Day. W takiej sytuacji lepiej wybrać typowo sportowe opony jak np. modele linii Pilot Sport należące do marki Michelin.

Opony do sportowej jazdy – na drogę i tor

Najnowsza opona serii Pilot Sport – Michelin Pilot Sport 5, to model zaprojektowany tak, aby połączyć wysokie osiągi drogowe oraz dużą trwałość. Ogumienie zapewnia sportowe parametry podczas dynamicznej jazdy, zachowując przy tym bezpieczną przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. Technologia MaxTouch Construction poprawia rozkład sił podczas hamowania, przyspieszania i w zakrętach. Dzięki temu ogumienie oferuje lepszą trwałość bieżnika.

Bieżnik Michelin Pilot Sport 5 został opracowany w technologii Dual Sport Tread Design, dzięki czemu zapewnia wysoką przyczepność i skuteczność hamowania na mokrej i suchej nawierzchni. W efekcie opona oferuje sportowym samochodom znakomite parametry na drogach. Chcąc jednak wykorzystać potencjał auta na torze wyścigowym, warto cofnąć się nieco wstecz, do poprzedniej generacji opon Pilot Sport.

Opona Michelin Pilot Sport 4 – https://www.sklepopon.com/model-opony/michelin-pilot-sport-4 ukazała się również w wersji Pilot Sport 4 S. Odmiana S, która nie jest jeszcze dostępna w piątej generacji modelu, została zaprojektowana do jazdy po drogach publicznych z okazjonalnym wykorzystaniem na torze wyścigowym. Technologia Dynamic Response sprawia, że ogumienie zachowuje stabilność i precyzję prowadzenia również przy wysokich prędkościach.

Technologia Bi-Compound pozwala natomiast zwiększyć przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni. W rezultacie ogumienie pozostaje uniwersalne – pozwala poruszać się na mokrej i suchej nawierzchni, w przeciwieństwie do opon torowych dobieranych do warunków pogodowych. Umożliwia jednocześnie wykorzystania mocy najszybszych samochodów sportowych – Michelin Pilot Sport 4 S występuje w wersjach z homologacją m.in. Porsche, Mercedes AMG, czy Ferrari.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze