Laurens Vanthoor obronił prowadzenie na starcie i nie oglądał się już za siebie, oddając Audi nr 1 w ręce Robina Frijnsa w połowie wyścigu, który komfortowo dojechał do mety na pierwszym miejscu, przed Marco Seefriedem i Vincentem Abrilem.
Po starcie Vanthoor prowadził przed Maximilianem Buhkiem, który obronił się przed Norbertem Siedlerem. Za nimi na dojeździe do pierwszego wyścigu zderzyli się dwaj kierowcy ekipy WRT – Frank Stippler ze Stéphanem Richelmim. Rob Bell także uczestniczył w incydencie i cała trójka zakończyła swój wyścig na pierwszym okrążeniu.
Mimo stojących blisko toru aut Stipplera i Bella, wyścig był kontynuowany pod zieloną flagą. Na czele, Vanthoor szybko oderwał się od Buhka, budując przewagę ponad sekundy w ciągu pierwszych okrążeń. Buhk miał natomiast za sobą Siedlera i ta dwójka także zyskała przewagę nad resztą stawki, prowadzonej przez Markusa Winkelhocka przed Marco Asmerem – liderem klasyfikacji Pro-Am.
Rywalizacja na czele z pewnością nie dostarczyła kibicom tego, na czego spodziewali się po Blancpain Sprint Series, a tym bardziej po Zolder. Vanthoor niemal z każdym okrążeniem powiększał swoją przewagę, a Siedler nie mógł zbliżyć się na odległość pozwalającą na atak do Buhka. Jedyne emocje w pierwszej połowie wyścigu dostarczała walka o 10. miejsce z udziałem przebijającego się do przodu po starcie z alei serwisowej Enzo Ide.
W momencie otwarcia okna serwisowego po 25 minutach Vanthoor miał niecałe trzy sekundy przewagi nad Buhkiem i niewiele więcej nad Siedlerem. Cała trójka zjechała na tym samym okrążeniu. Vanthoor oddał prowadzące Audi w ręce Frijnsa, który po świetnym pit-stopie wrócił na tor dziewięć sekund przed Marco Seefriedem, który wyprzedził na wyjeździe z alei serwisowej Vincenta Abrila. Mimo, że Seefried za kierownicą Ferrari był szybszy, różnica była zbyt duża i walka o zwycięstwo zakończyła się na tym etapie.
Wobec braku walki na czele, emocji ponownie dostarczało Audi nr 2, tym razem w rękach Christophera Miesa. Wyprzedził on najpierw podobny samochód w rękach Filipa Salaquardy, a następnie wywierał presję na Aleksjeju Karaczewie w walce o 9. miejsce. Skupiając się na tym, nie zauważył jednak Salaquardy, który próbował odzyskać pozycję w tym samym miejscu, gdzie ją stracił – w szykanie Villeneuve’a. Dwójka Audi zderzyła się ze sobą, pozwalając odjechać od nich Rosjaninowi w Mercedesie. Nie minęło jednak jedno okrążenie, zanim Mies znalazł się na tylnym zderzaku SLS-a i wyprzedził go na hamowaniu do pierwszego zakrętu na 9 minut przed końcem, a w ślad zanim podążył Salaquarda, wyprzedzając mniej doświadczonego kierowcę w drugim zakręcie. Karaczew skupiał się na swoim prowadzeniu w klasie Pro-Am i nie chciał angażować się w walkę, która mogła wyeliminować go z wyścigu, dlatego wkrótce wyprzedził go także Albert von Turn und Taxis w Laborghini.
Czwarty jechał Niki Mayr-Melnhof, który odebrał Audi zespołu Phoenix z rąk Markusa Winkelhocka i spokojnie doprowadził je do mety przed Atilą Abreu w BMW. Do ostatnich metrów trwała natomiast walka o szóste miejsce. Cáca Bueno w ostatniej szykanie zaatakował Seana Walkinshawa w Nissanie, który obronił się na dojeździe do linii mety przed Brazylijczykiem, a obok nich na metę wpadł Jules Szumkowiak w Bentleyu.
Niedzielny, główny wyścig weekendu odbędzie się o godzinie 15:15.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | |||
1 | 1 | Laurens Vanthoor Robin Frjins |
Belgian Audi Club Team WRT | 39 okr. | ||||
2 | 333 | Marco Seefried Norbert Siedler |
Rinaldi Racing | + 5,563 | ||||
3 | 84 | Maximilian Buhk Vincent Abril |
Bentley Team HTP | + 12,707 | ||||
4 | 6 | Markus Winkelhock Niki Mayr-Melnhof |
Phoenix Racing | + 19,126 | ||||
5 | 77 | Valdeno Brito Filho Atila Abreu |
BMW Sports Trophy Team Brasil | + 24,360 | ||||
6 | 73 | Sean Walkinshaw Craig Dolby |
MRS-GT Racing | + 43,512 | ||||
7 | 0 | Carlos 'Cacá' Bueno Sérgio Jimenez |
BMW Sports Trophy Team Brasil | + 43,580 | ||||
8 | 83 | Jules Szymkowiak Tom Dillmann |
SIL | Bentley Team HTP | + 43,739 | |||
9 | 2 | Enzo Ide Christopher Mies |
Belgian Audi Club Team WRT | + 51,899 | ||||
10 | 75 | Filip Salaquarda Marco Bonanomi |
ISR | + 1:01,867 | ||||
11 | 88 | Albert von Thurn und Taxis Peter Kox |
Reiter Engineering | + 1:02,303 | ||||
12 | 70 | Bernd Schneider Aleksiej Karaczew |
PAM | GT Russian Team | + 1:10,300 | |||
13 | 71 | Aleksiej Wasiliew Marco Asmer |
PAM | GT Russian Team | + 1:11,824 | |||
14 | 74 | Anders Fjordbach Thomas Fjordbach |
SIL | ISR | + 1:25,715 | |||
NSK | 54 | Nicolas Armindo Philipp Wlazik |
PAM | Attempto Racing | ||||
NSK | 3 | Stéphane Ortelli Stéphane Richelmi |
Belgian Audi Club Team WRT | |||||
NSK | 55 | Rob Bell Kévin Estre |
Attempto Racing | |||||
NSK | 4 | James Nash Frank Stippler |
Belgian Audi Club Team WRT |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.