Edoardo Mortara po raz kolejny wygrał wyścig Macau GT Cup. W niedzielę, dramatycznej rywalizacji nie ukończył m.in. zdobywca pole position, Maro Engel.
Mortara musiał tym razem walczyć o zwycięstwo, tuż po starcie spadając na czwartą pozycję – swoją postawą w drugiej części wyścigu pokazał jednak, dlaczego nazywa się go "królem Macau". Włoch początkowo podążał za Maro Engelem, Alexandre Imperatorim oraz Rengerem van der Zande – co było po części wymuszone przez incydent, kiedy to Stefan Mücke zepchnął na zakręcie Lisboa Earla Bambera. W wypadku tym ucierpieli także Weng Sun Mok, Takeshi Tsuchiya i Carlo Van Dam, którzy zmuszeni byli zrezygnować z walki nieco później. Po wznowieniu, Mortara starał się wejść na podium – szansę dał mu jednak dopiero pech lidera, Maro Engela, który uszkodził oponę i w konsekwencji również nie dojechał do mety. Wtedy, Mortara podjął rywalizację z Zandem, a potem Imperatorim – i w końcu wyszedł na prowadzenie. Owych kierowców udało się jednak pokonać także Dannemu Wattsowi w McLarenie – ten, pod koniec wyścigu naciskał Włocha, lecz na wyprzedzenie go okazało się być już za późno.
Wyścig wygrał znów Edoardo Mortara, pokonując o 1.5 sekundy Wattsa, a o 4 sekundy Alexandre Imperatoriego. W ostatnich minutach ucierpiał Zande, który do mety dojechał ze stratą okrążenia – czwarty był przez to Marchy Lee, pokonując lidera klasyfikacji Asia GT i w konsekwencji tegorocznego mistrza tej serii, Zhi Cong Liego. Szósty był Richard Miens, siódmy konkurent Liego w walce o mistrzostwo, Frank Yu – a pierwszą dziesiątkę dopełnili Stefan Mücke, Jeffrey Lee oraz Philip Ma. Aż 9 pojazdów nie dojechało do mety, w tym Engel, Mok, Tsuchiya, a także m.in. Jörg Müller.
Więcej informacji wkrótce...
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 1 | Edoardo Mortara | Team R8 LMS Cup | 12 okr. | |||
2 | 23 | Danny Watts | United Autosports | +1.504 | |||
3 | 99 | Alexandre Imperatori | Team Starchase | +4.117 | |||
4 | 38 | Marchy Lee | Team R8 LMS Cup | +23.479 | |||
5 | 2 | Zhi Cong Li | Asia Racing Team | +46.373 | |||
6 | 25 | Richard Meins | United Autosports | +47.001 | |||
7 | 30 | Frank Yu | Craft Racing AMR | +52.354 | |||
8 | 97 | Stefan Mücke | Craft Racing AMR | +52.889 | |||
9 | 7 | Jeffrey Lee | Team R8 LMS Cup | +54.108 | |||
10 | 98 | Philip Ma | Team R8 LMS Cup | +54.796 | |||
11 | 5 | Samson Chan | Craft Racing | +1:14.755 | |||
12 | 16 | Wayne Shen | Modena Motorsports | +1:31.596 | |||
13 | 21 | Francis Tjia | Modena Motorsports | +1:33.882 | |||
14 | 66 | Yiu Ming Kwok | Yiu Ming Kwok | +1:34.384 | |||
15 | 15 | Keng Fai Vong | Arrows Racing | +1:47.209 | |||
16 | 68 | John Shen | Modena Motorsports | +1:47.367 | |||
17 | 86 | Hideki Francis Onda | Team R8 LMS Cup | +2:17.402 | |||
18 | 8 | Alan Siu | LKM Racing | +2:22.647 | |||
19 | 88 | Billy Fung | Arrows Racing | +2:24.053 | |||
20 | 63 | Render van der Zande | Erebus Motorsport | +1 okr. | |||
21 | 77 | Jacky Yeung | Tiger Racing Team | (+2:57.774) | |||
22 | 3 | Keita Sawa | LKM Racing | +2 okr. | |||
NSK | 36 | Maro Engel | Erebus Motorsport | +4 okr. | |||
NSK | 78 | Shim Ching | IMS | +8 okr. | |||
NSK | 13 | Charie-Ro Charlz | Cleanwater Racing | +9 okr. | |||
NSK | 33 | Weng Sun Mok | Cleanwater Racing | +11 okr. | |||
NSK | 91 | Takeshi Tsuchiya | Team AAI-RStrada | +11 okr. | |||
NSK | 73 | Carlo Van Dam | Arrows Racing | +11 okr. | |||
NSK | 72 | Earl Bamber | LKM Racing | +12 okr. | |||
NSK | 96 | John Gaw | Craft Racing AMR | +12 okr. | |||
NSK | 92 | Jörg Müller | Team AAI-RStrada | +12 okr. | |||
NST | 11 | Tunku Hammam Sulong | Cleanwater Racing | ||||
NST | 83 | Pasin Lathouras | AF Corse Srl |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.