Dziesięć lat Audi Sport customer racing

Audi Sport customer racing świętuje swoje dziesięciolecie. Pierwsza generacja Audi R8 LMS została zaprezentowana w roku 2008, a już w następnym sezonie klienci Audi Sport, którzy zdecydowali się na zakup tego auta kategorii GT3 zdobyli trzy tytuły mistrzowskie.

Do dziś, liczba takich sukcesów wzrosła do 52 na całym świecie, a dodatkowo samochody marki Audi wygrywały też w innych kategoriach oraz w 12-, 24-, a nawet w 25-godzinnych wyścigach długodystansowych. Jak dotąd, Audi Sport customer racing zbudowało 531 wyścigowych samochodów dla klientów z różnych zakątków globu.

„Audi Sport customer racing doświadcza dziś największej ofensywy modelowej w swej historii” – mówi Michael-Julius Renz, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. „W roku 2018 po raz piąty walczyliśmy w jednym z najważniejszych na świecie wyścigów długodystansowych – 24 godziny na Nürburgring. Wyścig odbył się właśnie pod hasłem naszego jubileuszu, który świętowaliśmy z naszymi klientami, kibicami i przyjaciółmi marki”.

Do wyścigu na Nürburgring, w trzech klasach zgłoszono 33 wyścigowe auta obecnej gamy modelowej oferowanej przez Audi Sport. O wygraną w klasyfikacji generalnej walczyły Audi R8 LMS w wersji GT3, natomiast o zwycięstwa w swoich klasach Audi R8 LMS GT4 i Audi RS 3 LMS. W tym samym czasie w ramach Pucharu Audi Sport R8 LMS, na starcie stawili się zawodnicy zasiadający za sterami dwóch wersji Audi R8 LMS, a siedem Audi RS 3 LMS ruszyło do walki o puchar WTCR - FIA World Touring Car Cup.

Dwa pierwsze zwycięstwa generalne w słynnym wyścigu na Nürburgring w latach 2012 i 2014 oraz wygrane w 24-godzinnym wyścigu w Spa w latach 2011, 2012 i 2014, to zasługa pierwszej generacji Audi R8 LMS. Przez siedem lat produkcji zbudowano 137 sztuk tego wyścigowego modelu, przeznaczonych dla klientów z Azji, Australii, Europy oraz Północnej i Południowej Ameryki. Auto cały czas z sukcesami startuje w wyścigach klas samochodów starszych generacji, np. Australian club sport. Wszyscy używający ich klienci mogą korzystać z globalnej sieci serwisowej i z kompleksowej usługi dostawy części.

W roku 2011, Audi Sport customer racing poszerzyło swą ofertę o model dla małej, ale ważnej niszy. Klienci startujący na Nürburgring, ale również w różnych wyścigach serii klubowych, dostali do swej dyspozycji Audi TT RS, mocne, przednionapędowe auto z silnikiem o mocy 279 kW (380 KM) i o nieprzeciętnych właściwościach jezdnych. Oprócz wielu zwycięstw w Europie i w Stanach Zjednoczonych, Audi TT RS wygrało w roku 2011 klasyfikację generalną Długodystansowych Mistrzostw VLN na Nürburgring, gdzie musiało się mierzyć z wieloma dużo wyżej klasyfikowanymi rywalami. Jednak swój największy sukces Audi TT RS odniosło w roku 2013, wyprzedzając największe tuzy GT na mecie 25-godzinnego wyścigu w Thunderhill w Kalifornii.

W roku 2015 cztery pierścienie zaprezentowały dwa zupełnie nowe samochody wyścigowe. Audi TT cup przez trzy lata było wyłącznym modelem w którym startowali zawodnicy Pucharu Audi Sport TT Cup. Natomiast druga generacja Audi R8 LMS o mocy 430 kW (585 KM) wyznaczyła kanony bezpieczeństwa i kontynuowała pasmo sukcesów zapoczątkowane przez generację pierwszą tego modelu. Jego najwyższe kwalifikacje podkreśliły zwycięstwa w długodystansowych wyścigach w Daytona, na Nürburgring, w Spa, w Bathurst, w Sepang, w Laguna Seca oraz wiele innych wygranych na całym globie. Do dziś zbudowano 103 sztuki tego wyścigowego samochodu. Warto zaznaczyć, że 50 procent komponentów użytych do produkcji wersji wyścigowej, w tym najwyższej mocy silnik V10, to te same podzespoły, których używa się w modelu R8 produkcji seryjnej.

Na kolejnym etapie rozwoju swej ofensywy modelowej, pod koniec roku 2016, Audi Sport customer racing pokazało Audi RS 3 LMS. Przednionapędowy samochód przeznaczony dla popularnej kategorii TCR rozwija moc 257 kW (350 KM). Podobnie jak Audi TT cup, pojazd ten wytwarzany jest wraz z marką Cupra w ramach korporacji, w zakładach w hiszpańskim Martorell. Do dziś zbudowano 166 sztuk auta przeznaczonego dla początkujących w sportach motorowych. Tylko w pierwszym sezonie startów, Audi RS 3 LMS wywalczyło pięć tytułów mistrzowskich. Najnowszą propozycją ofertową Audi Sport customer racing jest Audi R8 LMS GT4. Auto to zaliczyło już wspaniały początek sezonu, zdobywając w styczniu tego roku pierwsze i drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. W pierwszych sześciu miesiącach jego produkcji zbudowano 65 sztuk. Audi R8 LMS GT4 produkowane jest w zakładzie w Böllinger Höfe, a ze swoim seryjnym bratem dzieli 60 procent podzespołów.

„Zainteresowanie klientów i ich sukcesy jasno wskazują, że nasza ofensywa modelowa przynosi owoce” – mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Tylko w tym sezonie, zespoły jeżdżące naszymi samochodami wzięły udział 158 wyścigach różnych klas, triumfując w 53 z nich. Jesteśmy dumni, że wśród naszych klientów, w bardzo konkurencyjnym środowisku, mamy tak silne zespoły i utalentowanych kierowców”.

Oprócz imprez, w których rywalizują klienci Audi Sport customer racing, firma bierze udział również w wyścigach Intercontinental GT Challenge, FIA GT World Cup oraz WTCR – FIA World Touring Car Cup. Wspomaga też prywatne zespoły na dużych imprezach dla nich przeznaczonych, np. podczas 24-godzinnych wyścigów na Nürburgring i w Spa.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze