Timo Glock gościnnie startuje w Porsche Supercup

W czwartej tegorocznej rundzie Porsche Mobil 1 Supercup, organizowanej w ramach Grand Prix Węgier (21-23 lipca 2023 roku), bierze udział znany gość: za kierownicą VIP-owskiego 911 GT3 Cup w międzynarodowym markowym pucharze Porsche w Budapeszcie wystartuje były kierowca Formuły 1 Timo Glock. Niemiec zmierzy się z 29 rywalami, w tym z Juniorem Porsche i aktualnym liderem mistrzostw Bastianem Buusem z Danii oraz z wielokrotnym motocyklowym mistrzem świata Jorge Lorenzo z Hiszpanii. Wyścig na torze Formuły 1 na przedmieściach Budapesztu z udziałem Porsche 911 GT3 Cup o mocy 375 kW (510 KM) będzie liczyć 16 okrążeń.

Minęło 19 lat, odkąd Timo Glock gościnnie przystąpił do wyścigu Porsche Supercup: w 2004 roku zajął siódme miejsce na torze Nürburgring. „Gdy tylko uruchomiłem silnik i przejechałem po torze kilka pierwszych metrów, na mojej twarzy znów pojawił się ten uśmiech – typowy dla Porsche” – wspomina były kierowca Formuły 1 i DTM po teście za kierownicą najnowszego 911 GT3 Cup. W najbliższy weekend 41-letni Niemiec poprowadzi egzemplarz VIP, startując w czwartej rundzie tego sezonu Supercup, rozgrywanej w ramach Grand Prix Węgier. „Minęło sporo czasu, odkąd prowadziłem samochód wyścigowy z silnikiem umieszczonym z tyłu. Musiałem więc ponownie się do tego przyzwyczaić. Dotrzymanie kroku doświadczonym kierowcom Supercup będzie dla mnie tańcem na granicy możliwości. Naprawdę nie mogę się doczekać!” – dodaje Glock. Jego egzemplarz z numerem startowym 911 jest naprawdę wyjątkowy: to pięciotysięczne pucharowe 911 Cup wyprodukowane przez Porsche Motorsport od 1990 roku.

„Ściganie się z kimś takim jak Timo zapewnia mi dodatkową motywację” – komentuje podekscytowany Junior Porsche, Bastian Buus. Duńczyk rywalizujący w barwach BWT Lechner Racing wygrał wyścig Supercup na torze Red Bull Ring w Austrii, a do Budapesztu zmierza jako lider mistrzostw. „Byłem szybki podczas naszych testów na Hungaroringu, tor mi odpowiada. Jestem zdeterminowany, by wygrać” – mówi z przekonaniem 20-latek. Siedem punktów za nim w tabeli plasuje się wicelider Larry ten Voorde z Holandii.

W ostatnim wyścigu na torze Silverstone dwukrotny mistrz Supercup z kadry GP Elite brał udział w kolizji, do której doszło tuż po starcie, i musiał wycofać się z rywalizacji. „Patrzę w przyszłość: w Budapeszcie chcę być pierwszy. Wygrałem tam w 2021 roku i ostatecznie zdobyłem tytuł” – mówi rezolutny 26-letni Holender. Buus jest jedynym kierowcą z pierwszej trójki, który w tym sezonie nie odniósł jeszcze zwycięstwa. Co więcej, w przeciwieństwie do ten Voordego zna Hungaroring tylko z jazd próbnych, podobnie jak jego brytyjski kolega z zespołu BWT Lechner Racing Harry King, który obecnie zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Alessandro Ghiretti ma podobne cele, co Bastian Buus. Na torze Silverstone Francuz z ekipy Martinet by Alméras po raz pierwszy pokonał wszystkich innych debiutantów, dzięki czemu awansował na szczyt tabeli tej kategorii. „Zwycięstwo, nie ma innej opcji!” – mówi z przekonaniem Ghiretti. W klasyfikacji generalnej plasuje się na piątym miejscu, za swoim rodakiem Dorianem Boccolaccim (CLRT).

Po „przeskoczeniu” rundy na torze Silverstone do rywalizacji w Supercup powraca Jorge Lorenzo. Pięciokrotny motocyklowy mistrz świata był wtedy zajęty wyścigiem Porsche Carrera Cup Italia za kierownicą 911 Cup o mocy 375 kW (510 KM). To drugi sezon 36-letniego Hiszpana we włoskim pucharze markowym Porsche i pierwszy w Supercup, gdzie jeździ dla Huber Racing.

„W tym sezonie rywalizowaliśmy już w trzech wyścigach i za każdym razem mieliśmy innego zwycięzcę – to również pokazuje, jak konkurencyjna jest walka na szczycie Supercup. W Budapeszcie zazwyczaj jest bardzo gorąco, co stawia kierowców przed fizycznymi wyzwaniami. Jestem ciekaw, czy na Hungaroringu zabrzmi czwarty hymn narodowy” – mówi Oliver Schwab, menedżer projektu Porsche Mobil 1 Supercup.

Około 375 kW (510 KM) mocy i paliwo ze źródeł odnawialnych

Tegoroczny sezon Supercup jest trzecim z udziałem Porsche 911 GT3 Cup generacji 992. Moc sześciocylindrowego silnika typu bokser o pojemności około czterech litrów pozostaje niezmieniona i wynosi 375 kW (510 KM). Podobnie jak w poprzednich dwóch sezonach pucharowe 911 są zasilane Esso Renewable Racing Fuel – półsyntetyczną mieszanką paliw na bazie składników pochodzenia biologicznego. Oprócz technicznie identycznych samochodów wyścigowych równe szanse i wciągającą rywalizację zapewniają wyścigowe opony kontrolne Michelin.

Harmonogram rundy Porsche Mobil 1 Supercup w Budapeszcie (CEST)
Piątek, 21 lipca
18:35-19:20: trening
Sobota, 22 lipca
11:20-11:50: kwalifikacje
Niedziela, 23 lipca
12:00: wyścig (16 okrążeń)

Klasyfikacja Porsche Mobil 1 Supercup 2023 (po trzech wyścigach)
1. Junior Porsche Bastian Buus (Dania/BWT Lechner Racing): 47 punktów
2. Larry ten Voorde (Holandia/GP Elite): 40 punktów
3. Harry King (Wielka Brytania/BWT Lechner Racing): 32 punkty
4. Dorian Boccolacci (Francja/CLRT): 32 punkty
5. Alessandro Ghiretti (Francja/Martinet by Alméras): 30 punktów

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze