Steiner: Austria trochę jak sesja testowa

Kilkukrotne awansy do Q3 oraz wysokie miejsca w kwalifikacjach, ale słabe tempo wyścigowe i odległe miejsca na koniec rywalizacji. Tak można w skrócie opisać sezon ekipy Haasa. Teraz zespół chce poświęcić rundę w Austrii, aby znaleźć odpowiedzi na trapiące ich problemy.

Trzecie miejsce Nico Hülkenberga podczas kwalifikacji do Grand Prix Kanady [Niemiec koniec końców startował z szóstego miejsca, po otrzymaniu kary] pokazuje, że Haas ma potencjał na wysokie pozycje. Jednak wszystko zmienia się o 180 stopni, kiedy gasną czerwone światła, a obaj kierowcy startują w wyścigu. Brak tempa, ciągłe problemy z oponami powodują, że zespół ma się nad czym zastanawiać, dlatego też podczas nadchodzącego Grand Prix Austrii amerykańska ekipa przetestuje kilka scenariuszy, które – jak ma nadzieję Günther Steiner – pozwolą wyeliminować dotykające ich problemy.

„Podchodzimy do tego wyścigu trochę jak do sesji testowej. Mamy wiele rzeczy do wypróbowania, aby wyleczyć się z naszych problemów związanych z tempem wyścigowym, więc mamy kilka pomysłów. Ponieważ mamy teraz dwa wyścigi [sprint oraz wyścig główny], mamy dwa razy więcej czasu, aby spróbować kilku rzeczy. Oczywiście zawsze staramy się uzyskać możliwie jak najlepszy wynik, ale idziemy też na kompromis w tym temacie, aby zrozumieć, co się dzieje z naszym samochodem podczas wyścigu” – powiedział Włoch.

Pomocne w rozwiązaniu problemów są również opinie Nico Hülkenberga oraz Kevina Magnussena, a jak przyznaje sam Steiner, jest on zadowolony z feedbacku obu kierowców: „Muszę przyznać, że jestem bardzo zadowolony z Kevina i Nico oraz tego jak bardzo są integralną częścią tego, w jaki sposób próbują rozwiązać ten problem i tego, jak próbują znaleźć jakieś rozwiązanie”.

Poświęcenie austriackiej rundy na pewno będzie kosztowne, jeżeli chodzi o zdobycz punktową, ale wszyscy w zespole mają nadzieję, że uda im się w końcu znaleźć źródło problemu, co nie tylko pozwoli na lepsze wyniki w drugiej części sezonu, ale wpłynie również znaczącą na przyszłoroczny model VF-24

Źródło: Z wykorzystaniem materiałów prasowych zespołu Haas F1 Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze