Dyrektor wyścigowy McLarena Eric Boullier stwierdził, że dosyć późna decyzja o przejściu na jednostki napędowej Renault od następnego sezonu sprawiła, że przygotowania ekipy do przyszłorocznych zmagań mają małe opóźnienie, które jednak nie powinno sprawić większego problemu.
W piątek podczas wyścigowego weekendu w Singapurze McLaren i Honda potwierdzili, że po tym sezonie kończą współpracę, zaś brytyjski zespół od przyszłego sezonu napędzany będzie silnikami Renault. Jednocześnie ustalono, że Honda będzie technologicznym partnerem Toro Rosso, a do Renault w przyszłym sezonie trafi Carlos Sainz Jr.
Chociaż Boullier stwierdził, że przed McLarenem sporo pracy, aby nadrobić swój pierwotny harmonogram, wierzy, że jego zespół rozpocznie sezon 2018 będąc w pełni przygotowanym.
„Oczywiście [obecna sytuacja] to wyzwanie. Teraz musimy pracować 24 godziny na dobę, aby nadrobić te kilka tygodni, kiedy można było idealnie podjąć decyzję. Dwa tygodnie jest jednak do odzyskania”
– powiedział Boullier.
„Nie będzie żadnego zagrożenia jeśli chodzi o przyszły rok. Oczywiście nie mamy takiego samego doświadczenia, jak inni klienci, więc musimy odkryć pakiet. Myślę jednak, że możemy ufać naszym inżynierom, aby wykonali bardzo dobrą pracę i dwa tygodnie można nadrobić, jednak to wymaga ogromnego wysiłku. Cieszę się jednak, że w McLarenie jest wiele pokładów energii, aby odzyskać czas najszybciej, jak to możliwe”
.
Boullier jednocześnie nie sądzi, aby trzeba było całkowicie przeprojektować podwozie samochodu na przyszły sezon na podstawie obecnego pojazdu, który uważany jest za jedną z najlepszych tegorocznych konstrukcji.
Zapytany, czy w obecnej sytuacji zespół będzie musiał całkowicie porzucić tegoroczny sezon, aby skupić się na przyszłorocznej rywalizacji, odparł: „Nie. Tak wcale nie musi się stać”
.
„To oznacza, że zwiększamy nakład pracy, aby mieć pewność, że możemy to nadrobić, a kiedy to będzie mieć miejsce, powrócimy do standardowego trybu. Sam sposób pracy nie ulegnie jednak zmianie, ponieważ przyszłoroczny samochód, pomimo zmiany jednostki napędowej, jest ewolucją, a nie rewolucją”
.
Źródło: espn.co.uk
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.