Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Kanady

Lewis Hamilton w pewnym stylu zwyciężył wyścig o Grand Prix Kanady. Drugie miejsce zajął Nico Rosberg, a podium uzupełnił Valtteri Bottas.

 

Przed wyścigiem McLaren poinformował, że w samochodzie Jensona Buttona wymieniono MGU-H oraz turbo, stąd też Brytyjczyk, który startował do wyścigu z ostatniej pozycji, musiał przejechać w trakcie trwania rywalizacji przez aleję serwisową. Vettel startował z 18, Verstappen z 19, a Button - z 20 pozycji.

Pogoda na początku wyścigu była całkiem przyzwoita - co prawda było pochmurno, lecz temp. powietrza wynosiła 20 st. C, zaś temp. toru - 39 st. C. Wilgotność powietrza kształtowała się na poziomie 30%.

Start wyścigu pewnie wygrał Hamilton, zaś Rosberg, który na początku próbował atakować swojego kolegę zespołowego, musiał po chwili odpierać ataki Kimiego Räikkönena. Jeśli chodzi o koniec stawki, Felipe Massa awansował na 13 pozycję, Vettel na 16 a Verstappen na 17 pozycję. Button od razu zdecydował się odbyć karę przejazdu przez aleję serwisową. Pastor Maldonado z kolei stracił swoją szóstą pozycję na rzecz Nico Hülkenberga.

Podczas kolejnych okrążeń bezpiecznie prowadził Hamilton, który starał się utrzymywać jednosekundową przewagę nad Rosbergiem. Wraz z upływem czasu ta przewaga stopniowo wzrastała. W międzyczasie Felipe Massa udanie wyprzedził Fernando Alonso, awansując na 12 miejsce. Vettel był 14 i jak najszybciej chciał uzyskać kolejną pozycję. Na najmocniejszym dohamowaniu na torze nie udała mu się ta sztuka, jednak na prostej wszystko się wyjaśniło i kierowca Ferrari był już na P13.

Na ósmym okrążeniu do boksów zjechał Sebastian Vettel, jednak przy zmianie opon z supermiękkich na miękkie pojawiły się drobne problemy, co spowodowały niepotrzebną stratę czasu. Niemiec wyjechał na ostatniej pozycji. W międzyczasie Massa w drugim zakręcie w spektakularny sposób poradził sobie z Marcusem Ericssonem, bardzo ryzykując przy manewrze wyprzedzania w zakrętach 1, 2 i 3. Brazylijczyk tym samym awansował na P11. Skuteczny atak przeprowadził również Sergio Pérez, który poradził sobie z Danielem Ricciardo w walce o 9 pozycję. Prowadził Hamilton, na drugiej pozycji był Rosberg (+ 3 sek), zaś jako trzeci jechał Räikkönen (+4.8 sek).

Najlepsze tempo, rzecz jasna, prezentowali kierowcy Mercedesa, którzy jechali na poziomie wysokich 1:18. Podobne tempo starał się utrzymywać Räikkönen, oraz, co ciekawe, Vettel, który jechał na 17 miejscu, a dodatkowo miał założone softy. Bardzo szybko z kolejnym kierowcą poradził sobie Felipe Massa, który na najdłuższej prostej pewnie wyprzedził Daniela Ricciardo z wykorzystaniem systemu DRS. Awansował on już na punktowaną, dziesiątą pozycję. W ciągu następnych kilku okrążeń dojechał, a następnie wyprzedził dziewiątego Péreza. Tempo podkręcili za to kierowcy Mercedesa; Hamilton uzyskał nowy rekord okrążenia podczas wyścigu, który wyniósł 1:18.051. Na 18. okrążeniu do boksów zjechał Maldonado, w samochodzie którego zmieniono opony na miękkie.

Próbujący wyprzedzić Fernando Alonso Sebastian Vettel na dohamowaniu do ostatniej szykany nie zmieścił się z Hiszpanem na linii toru i Niemiec musiał przejechać po krawężniku. Na następnym okrążeniu było nie mniej ciekawie - dokładnie w tym samym miejscu Vettel był już praktycznie przed McLarenem, jednak do ostatecznego ataku doszło na prostej startowej. Massa w międzyczasie, po kilku okrążeniach batalii, poradził sobie także z Daniiłem Kwiatem i awansował na P7.

Na 26 okrążeniu Kimi Räikkönen jako pierwszy z czołówki zjechał do alei serwisowej. Do jego samochodu założono nowy komplet opon miękkich. Fin wyjechał na czwartej pozycji, za Valtterim Bottasem. Wcześniej zjeżdżali także Ricciardo i Maldonado. Wracając jednak do Räikkönena, to na dohamowaniu do zakrętu przed najdłuższą prostą obrócił swój samochód i stracił wiele sekund, ale zachował P4. Chwilę po tym zjechał Valtteri Bottas oraz Lewis Hamilton. Niedługo później u mechaników zameldował się także Rosberg. Wszyscy kierowcy, którzy wystartowali na oponie supermiękkiej, realizowali tę samą strategię zmiany na softy na pierwszym zjeździe. Vettel w międzyczasie dzięki kolejnym zjazdom kierowców do boksów oraz manewrom wyprzedzania awansował na siódmą pozycję, zaś Massa był piąty, jednak kierowca Williamsa nie pojawił się jeszcze w boksach.

36 okrążenie wyścigu o GP Kanady przyniosło nam drugi zjazd do boksów Sebastiana Vettela, w samochodzie którego mechanicy ponownie założyli opony miękkie. Zanim jednak to się stało, tuż przed Niemcem doszło do pojedynku między Massą a Grosjeanem, z którego to Francuz wyszedł obronną ręką. Kierowca Williamsa dwa okrążenia później zjechał do alei serwisowej, jednak w przeciwieństwie do większości, założono mu supersofty. Brazylijczyk wyjechał na P9, tuż przed Kwiatem, a za Vettelem, który wykręcił najlepszy czas okrążenia podczas wyścigu (1:17.299).

Kimi Räikkönen, który zjechał na 41 okr. do alei serwisowej, postanowił postawić wszystko na jedną kartę, zakładając do samochodu supersofty. Fin musiał na nich przejechać 30 okrążeń. Od razu przyczyniło się do poprawy najlepszego czasu okrążenia, który teraz wynosił 1:16.987. Jadący na ósmej pozycji Sebastian Vettel nie mógł sobie poradzić z Nico Hülkenbergiem. Na 44 okrążeniu w ostatniej szykanie doszło między tymi kierowcami do bliskiej walki na krawężnikach, na skutek czego Force India obróciło się i straciło pozycję na rzecz Felipe Massy. Cztery okrążenia później z wyścigu wycofać się musiał Fernando Alonso z powodu nagłej utraty mocy. To czwarte przedwczesne zakończenie wyścigu w tym sezonie.

Do interesującej sytuacji doszło na 51. okrążeniu, gdzie doszło do kontaktu między Grosjeanem a Stevensem w ostatniej szykanie. Na skutek czego Francuz natychmiast postanowił zjechać do alei serwisowej, na co nie byli przygotowani mechanicy Lotusa. Na Grosjeana nałożono karę dodatkowych pięciu sekund postoju w boksach. Na 12 pozycję awansował Carlos Sainz Jr po wyprzedzeniu Daniela Ricciardo, a z kolei na 5 miejscu znalazł się Sebastian Vettel po wyprzedzeniu Pastora Maldonado. Niemiec tracił do czwartego Räikkönena 12 sekund. Z kolei z wyścigu zrezygnować musiał drugi z kierowców McLarena, Jenson Button.

Podczas, gdy na siedem okrążeń do końca Felipe Massa dojechał do samochodu Pastora Maldonado, Roberto Merhi musiał wycofać się z wyścigu. Powracając do walczącej dwójki, Massa w dość prosty sposób, z wykorzystaniem DRS, poradził sobie z kierowcą Lotusa i awansował na szóstą pozycję.

Do końca wyścigu Lewis Hamilton kontrolował przewagę nad Nico Rosbergiem i to Brytyjczyk pewnie wygrał Grand Prix Kanady. Podium uzupełnił Valtteri Bottas.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 70 okr.
2 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team + 2.285
3 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 40.666
4 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 45.625
5 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 49.903
6 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 56.381
7 13 Pastor Maldonado Lotus F1 Team + 1:06.664
8 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 1 okr.
9 26 Daniił Kwiat Infiniti Red Bull Racing + 1 okr.
10 8 Romain Grosjean Lotus F1 Team + 1 okr.
11 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 1 okr.
12 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 1 okr.
13 3 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 1 okr.
14 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 1 okr.
15 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso + 1 okr.
16 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 2 okr.
17 28 Will Stevens Manor Marussia F1 Team + 4 okr.
  98 Roberto Merhi Manor Marussia F1 Team
  22 Jenson Button McLaren Honda
  14 Fernando Alonso McLaren Honda

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze