Hamilton wygrywa, dublet Mercedesa

Lewis Hamilton wygrał emocjonujący wyścig o Grand Prix Malezji. Na drugim stopniu podium stanął Nico Rosberg, a trzecie miejsce zajął Sebastian Vettel. Tym samym Mercedes dzięki dubletowi wysunął się na prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów.

Jeszcze zanim na dobre rozpoczęła się rywalizacja w wyścigu o Grand Prix Malezji, kłopoty dotknęły Sergio Péreza, który miał spore kłopoty z wyjechaniem ze swojego garażu na prostą startową. Jak się okazało, przyczyną kłopotów była usterka związana z redukcją biegów. Meksykanin do wyścigu ostatecznie nie wystartował. Wszyscy kierowcy postanowili wystartować na pośredniej, opcjonalnej mieszance.

Na starcie wyścigu Rosberg z łatwością wyprzedził Sebastiana Vettela. Nie obyło się jednak bez ofiar - na pierwszym okrążeniu doszło do kolizji pomiędzy Maldonado i Bianchi. Problemy dotknęły Kimiego Räikkönena - w samochodzie Fina doszło do przebicie tylnej opony na skutek kontaktu z Kevinem Magnussenem. Nie bez szwanku wyszedł również kierowca McLarena. Start bezproblemowo wygrał Hamilton.

Na 4. okrążeniu Sebastian Vettel wyprzedził swojego kolegę zespołowego - Daniela Ricciardo. Z dobrej strony na początku wyścigu pokazał się także Valtteri Bottas, który po starcie z odległego miejsca przebił się do pierwszej dziesiątki wyścigu. W tym samym czasie sędziowie zadecydowali o nałożeniu nowej kary dla Bianchiego - 5 sekund podczas postoju.

Na 9 okrążeniu Lotus nakazał Pastorowi Maldonado, aby ten wycofał się z wyścigu. Dalszy ciąg kłopotów zespołu z Enstone, które najprawdopodobniej miały swój początek w momencie podjęcia decyzji o opuszczeniu pierwszych przedsezonowych testów w Jerez. Okrążenie później do alei serwisowej zjechał Kevin Magnussen, gdzie wymieniono mu przednie skrzydło. Dosłownie chwilę później kierowca McLarena, podobnie jak Bianchi, otrzymał karę 5 sekund dodatkowego postoju w boksach. Tego typu kary można wykonać przy kolejnym, planowanym zjeździe do mechaników.

Pierwszym kierowcą z czołówki, który zdecydował się zjechać do alei serwisowej, był Fernando Alonso. Do jego samochodu ponownie założono pośrednią mieszankę Pirelli. Swoich mechaników odwiedzili również Massa oraz Ricciardo. Także mistrz świata -  Sebastian Vettel zameldował się w boksach. Na 12. okrążeniu wyścigu z najlepszym czasem jednego okrążenia meldował się Daniił Kwiat.

Wraz z biegiem wydarzeń kolejni kierowcy zjeżdżali na planową wymianę opon - między innymi lider wyścigu, Lewis Hamilton oraz jego zespoły kolega, Nico Rosberg. Tym samym liderem wyścigu został Nico Hülkenberg, który nie zjeżdżał do boksów. Nie nacieszył się on zbyt długo prowadzeniem - chwilę później pierwsze miejsce odzyskał Hamilton, zaś kierowca Force India na 16. okrążeniu wyścigu pojawił się w alei serwisowej.

Po wymianie opon tempo Hamiltona było bardzo dobre. Lider wyścigu ustanowił nowy rekord jednego okrążenia, pokonując je o sekundę szybciej niż Nico Rosberg. Podczas tego wyścigu pokazywana była grafika związana z zużyciem paliwa przez kierowców. Z czołówki największe zużycie mieli kierowcy Red Bull Racing. Mogło to mieć związek z dalszym nieprzystosowaniem się do przepisów FIA związanych z przepływomierzem.

Na 21. okrążeniu z wyścigu wycofał się Jean-Éric Vergne. Powodem odpadnięcia mogła być wcześniej zgłaszana awaria związana z niedoborem mocy. Dobry wyścig jechał Sebastian Vettel, który tempem nie odstawał nawet kierowcom Mercedesa. Inżynier Hamiltona polecił mu, aby skręcił obroty silnika w celu jego oszczędzania.

Na 26. okrążeniu do alei serwisowej zjechali Grosjean, Button oraz Magnussen. Ostatni z wymienionych odbył podczas swojego postoju dodatkowo karę 5 sekund postoju za wcześniejszą kolizję z Räikkönenem. Niespodziewanie na punktowanej pozycji znalazł się Kamui Kobayashi, który po wykorzystaniu DRS wyprzedził jadącego na 10. pozycji Daniłła Kwiata. Kierowca Toro Rosso szybko odzyskał swoją pozycję. W tym samym momencie z najszybszym czasem jednego okrążenia zameldował się Kevin Magnussen. Na 30. okrążeniu do boksów zjechał jadący  na 7. pozycji Valtteri Bottas. Mercedes ostrzegł Rosberga oraz Hamiltona, że w końcówce wyścigu możliwe są opady deszczu.

Do ciekawej walki doszło pomiędzy Grosjeanem oraz Kobayashim. Zawodnicy wymieniali się pozycjami. Wracając do czołówki, kierowcy zjeżdżali na swój drugi postój w boksach. Zjeżdżali kolejno: Vettel, Rosberg, Hamilton. Nie doszło jednak do zmiany pozycji, jednak lepszym tempem dysponował Sebastian Vettel, który w międzyczasie ustanowił rekord okrążenia, zbliżając się tym samym do Rosberga.

Na 35. okrążeniu na prostej startowej zatrzymał się Adrian Sutil, powodując wywieszenie żółtej flagi. Z kolei jak poinformował swojego inżyniera wyścigowego Kimi Räikkönen, zaczęło padać. Potwierdzili to kolejni kierowcy, którzy wspominali o niewielkim deszczu w okolicach zakrętu 9. Po powrotu do normalnego ścigania z rywalizacji odpadł Esteban Gutierrez. Tym samym żaden z kierowców tego zespołu nie ukończy Grand Prix Malezji.

Na 41. okrążeniu Daniel Ricciardo, który zjechał do swoich mechaników po wymianę opon, zatrzymał się w alei serwisowej. Jak się okazało, lewa przednia opona nie została poprawnie założona, w związku z czym Australijczyk musiał zatrzymać się, aby nie spowodować niebezpiecznej sytuacji. Tym samym sędziowie zajęli się tą sprawą, podejrzewając Red Bull Racing o niebezpieczny wyjazd z boksów. Ricciardo powrócił na tor na 14. pozycji. W międzyczasie Fernando Alonso, a także Felipe Massa zjechali na swój pit-stop. Wkrótce okazało się, że w samochodzie Ricciardo doszło także do awarii wspornika przedniego skrzydła. Za niebezpieczny wyjazd z boksów Daniel Ricciardo otrzymał karę 10-sekundowego postoju.

Tymczasem na 44. okrążeniu Lewis Hamilton po raz kolejny w tym wyścigu uzyskał najlepszy czas okrążenia. Ogólnie świetne było tempo obu kierowców Mercedesa, których dzieliło około 12 sekund.  Na 10. okrążeń przed końcem wyścigu doszło do ciekawej walki pomiędzy Massą a Buttonem o 6. pozycję. Nie doszło jednak do zmiany miejsc.

Na 7. okrążeń przed końcem do alei serwisowej zjechał Sebastian Vettel, a następnie Rosberg, a także Hamilton.  Dawni koledzy zespołowi Lotusa, a więc Räikkönen i Grosjean, rywalizowali o 11. pozycję. Równie ciekawie było na miejscach 4-5, gdzie doszło do walki pomiędzy Alonso i Hülkenbergiem. Z kolei Felipe Massa usłyszał przez team radio polecenie dobrze mu znane - tym razem aby przepuścił Bottasa. Tymczasem jadący na pierwszym miejscu Hamilton znów uzyskał najlepszy czas okrążenia.

Felipe Massa na 2. okrążenia przed końcem nie miał zamiaru przepuścić zespołowego kolegę. Brazylijczyk mógł bronić się przed Finem dzięki buforowi w postaci Jensona Buttona. Do końca wyścigu Massa nie przepuścił swojego zespołowego kolegi.

Ostatecznie drugi wyścig sezonu o Grand Prix Malezji wygrał Lewis Hamilton przed swoim zespołowym kolegą - Nico Rosbergiem. Podium uzupełnił Sebastian Vettel.

PNr Kierowca Zespół RezultatStartPkt.
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 56 okr. 1 25
2 6 Nico Rosberg Mercedes +17.313 3 18
3 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault +24.534 2 15
4 14 Fernando Alonso Ferrari +35.992 4 12
5 27 Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +47.199 7 10
6 22 Jenson Button McLaren-Mercedes +83.691 10 8
7 19 Felipe Massa Williams-Mercedes +85.076 13 6
8 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes +85.537 18 4
9 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 okr. 8 2
10 26 Daniil Kvyat STR-Renault +1 okr. 11 1
11 8 Romain Grosjean Lotus-Renault +1 okr. 15  
12 7 Kimi Räikkönen Ferrari +1 okr. 6  
13 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 okr. 20  
14 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 okr. 22  
15 4 Max Chilton Marussia-Ferrari +2 okr. 21  
NSK 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault +7 okr. 5  
NSK 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +21 okr. 12  
NSK 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari +24 okr. 17  
NSK 25 Jean-Éric Vergne STR-Renault +38 okr. 9  
NSK 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari +48 okr. 19  
NSK 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault +49 okr. 16  
NST 11 Sergio Pérez Force India-Mercedes +56 okr. 14  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze