Vettel wygrywa GP Abu Zabi

Niemiec całkowicie zdominował rywalizację na torze Yas Marina w Abu Zabi. Drugi był Mark Webber, a podium uzupełnił Nico Rosberg. Tak, więc trzej kierowcy startujący z trzech pierwszych pól ukończyli wyścig w pierwszej trójce.

Ostatnim wyścigiem w niedzielę na torze Yas Marina był ten, na który najbardziej czekali kibice. Było nim oczywiście GP Abu Zabi Formuły 1. Zawodnicy wyruszyli do okrążenia formującego już przy zachodzącym słońcu, a mniej więcej w jednej czwartej dystansu zrobiło się całkowicie ciemno.

Wszyscy kierowcy ustawili się na polach startowych i wyruszyli do okrążenia formującego. Większa część stawki na pierwszy stint zdecydowała się na użycie opon miękkich, ale ogumienie w ciągu całego weekendu nie sprawiało problemów.

Fatalnie ruszyli kierowcy Red Bulla, ale pomimo tego Vettel wyjechał z pierwszej sekcji jako pierwszy. Drugi był Nico Rosberg, a Kimi Räikkönen już w drugim zakręcie zakończył udział w wyścigu o GP Abu Zabi. Lewis Hamilton natomiast spadł za Romaina Grosjeana.

Na drugim okrążeniu do alei serwisowej zjechał Jenson Button. W samochodzie McLarena doszło do zniszczenia przedniego spojlera. Brytyjczyk założył opony miękkie.

Na czwartym okrążeniu Sebastian Vettel wyrobił sobie przewagę liczącą aż 3 sekundy. Coraz ciekawiej robiło się natomiast za plecami Niemca, ponieważ Romain Grosjean zaczął notować czasy lepsze od Rosberga i Webbera.

Fernando Alonso, który był na ósmej pozycji próbował wyprzedzić Felipe Massę, ale Brazylijczyk był wystarczająco szybki, aby móc odpierać ataki swojego kolegi z zespołu.

Na szóstym okrążeniu Pastor Maldonado zjechał na wymianę opon. Na następnym kółku taki zabieg wykonał także Sergio Pérez.

Na ósmym okrążeniu mechaników odwiedził Lewis Hamilton. Brytyjczyk założył opony pośrednie, ale w czasie pit stopu wykonano jedynie

Na dziewiątym okrążeniu w tym samym czasie zjechał Mark Webber i Romain Grosjean. Lepszą pracę wykonali mechanicy Red Bulla i Australijczyk zwiększył swoją przewagę nad Francuzem. Na kolejnym kółku Nico Hülkenberg zjechał na wymianę opon, ale pit stop Niemca był dość wolny.

Romain Grosjean stracił za Estebanem Gutierrezem bardzo dużo czasu, przez co Mark Webber zyskał nad nim sporą przewagę.

Na jedenastym okrążeniu pierwszy pit stop zaliczył Nico Rosberg. Tymczasem Mark Webber utknął za Adrianem Sutilem, a to było dobre dla Romaina Grosjeana. Francuz zbliżał się do tej dwójki. Australijczyk na czternastym okrążeniu wyprzedził Niemca.

Na czternastym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Sebastian Vettel. Niemiec wyjechał na pierwszym miejscu, a za nim znalazł się duet Ferrari. Zawodnicy ci jednak nie zjeżdżali do boksów.

Co ciekawe Felipe Massa ciągle utrzymywał szybsze tempo od Fernando Alonso.

Na szesnastym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Fernando Alonso. Hiszpan najdłużej ze wszystkich kierowców pozostał na oponach miękkich.

Na osiemnastym okrążeniu Romain Grosjean wyprzedził Adriana Sutila. Tymczasem za plecami tego duetu działa się jeszcze ciekawsza sprawa. Esteban Gutierrez umiejętnie się bronił przed Lewisem Hamiltonem. Meksykanin jednak zjechał do alei serwisowej, ale skorzystał z tego Nico Hülkenberg, który znajdował się tuż za Brytyjczykiem.

Na dwudziestym okrążeniu Mark Webber wykorzystał to, że Paul di Resta blokował Nico Roberga. Niemiec przez to stracił pozycję na rzecz Australijczyka i po zjeździe Szkota do alei serwisowej na czele pojawiły się dwa Red Bulle.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu Fernando Alonso pokonał Sergio Péreza i wskoczył na dziesiątą pozycję. Na następnym kółku Hiszpan przeskoczył przed Bottasa.

Można było zauważyć, że w drugiej części wyścigu samochody Ferrari były nieco szybsze. Felipe Massa i Fernando Alonso znaleźli się w grupie pięciu kierowców walczących o piątą pozycję. Lewis Hamilton w szykanie 8/9 wyprzedził Sutila, ale na drugiej prostej Niemiec skontrował, a od wewnętrznej do zakrętu 11 zszedł Massa, który wyprzedził Brytyjczyka.

Fernando Alonso natomiast próbował wyprzedzić Nico Hülkenberga i na dwudziestym siódmym okrążeniu to mu się udało. W tym samym momencie Felipe Massa przeskoczył przed Adriana Sutila.

Na dwudziestym ósmym okrążeniu Hamilton uporał się z Adrianem Sutilem i za Niemcem pojawił się Fernando Alonso. Tymczasem Sergio Pérez i Nico Hülkenberg pozjeżdżali do alei serwisowej.

Tempo Adriana Sutila było coraz gorsze z okrążenia na okrążenie, ponieważ od startu Niemiec nie wymienił swoich opon . Dlatego też Fernando Alonso nie miał zbyt dużych problemów z wyprzedzeniem kierowcy Force India.

Na trzydziestym okrążeniu do alei serwisowej w końcu zjechał Adrian Sutil. Niemiec wyjechał pomiędzy Pérezem a Maldonado. W jedenastym zakręcie kierowca Force India i Wenezuelczyk wyjechali na pobocze. Skorzystał z tego Sergio Pérez, który wyprzedził reprezentanta Williamsa.

Sebastian Vettel na trzydziestym trzecim okrążeniu miał przewagę liczącą 30 sekund nad Markiem Webberem.

Na trzydziestym czwartym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Mark Webber i Nico Rosberg. Tymczasem kontrola wyścigu przekazała informację, że Nico Hülkenberg dostał karę przejazdu przez boksy za niebezpieczne zachowanie w boksach.

Na trzydziestym szóstym okrążeniu do Felipe Massy zbliżył się Fernando Alonso. Hiszpan w bardzo szybkim tempie zbliżał się do Brazylijczyka i wydawało się być to tylko kwestią czasu, aby dwukrotny mistrz świata wyprzedził wicemistrza świata z sezonu 2008.

Na trzydziestym ósmym okrążeniu na ostatni pit stop zjechał Sebastian Vettel. Po chwili także Romain Grosjean odwiedził swoich mechaników. Francuz wyjechał za Felipe Massą i Brazylijczyk przez to został spowolniony. Nie udało się tego wykorzystać Fernando Alonso.

Na trzydziestym dziewiątym okrążeniu do alei serwisowej zjechał Felipe Massa.

Na czterdziestym piątym okrążeniu Lewis Hamilton przeskoczył przed Jena Ercica Vergne, a Fernando Alonso zjechał do alei serwisowej. Hiszpan agresywnie wyprzedził kierowcę Toro Rosso i samym pit stopem zyskał pozycję nad Felipe Massą.

Felipe Massa w końcu wyprzedził Jeana Erica Vergne na czterdziestym siódmym okrążeniu. Tymczasem sędziowie uznali, że Fernando Alonso wyprzedził Francuza poza torem i postanowili się tym przyjrzeć.

Tempo Jenana Erica Vergne było bardzo słabe co potwierdzały czasy i to jak szybko pokonywali go kierowcy. Sergio Pérez w strefie DRS wyprzedził Francuza na czterdziestym dziewiątym okrążeniu.

W bardzo szybkim tempie Fernadno Alonso zbliżył się do Lewisa Hamiltona. Hiszpan na pięć okrążeń przed metą był już tuż za Brytyjczykiem, a przy tym wykręcił najszybszy czas jednego okrążenia. Na kolejnym kółku kierowca Ferrari wyprzedził zawodnika Mercedesa.

Na trzy okrążenia przed metą Fernando Alonso przeskoczył na piąte miejsce, ale dogonienie kolejnych kierowców było po prostu niemożliwe, ponieważ Romain Grosjean miał nad nim przewagę liczącą aż 30 sekund.

Wyniki: 

PNrKierowcaTeamOkr.StrataGridPkt.
1 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 55 Zwycięzca 2 25
2 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 55 +30.8 sek 1 18
3 9 Nico Rosberg Mercedes 55 +33.6 sek 3 15
4 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 55 +34.8 sek 6 12
5 3 Fernando Alonso Ferrari 55 +67.1 sek 10 10
6 14 Paul di Resta Force India-Mercedes 55 +78.1 sek 11 8
7 10 Lewis Hamilton Mercedes 55 +79.2 sek 4 6
8 4 Felipe Massa Ferrari 55 +82.8 sek 7 4
9 6 Sergio Pérez McLaren-Mercedes 55 +91.1 sek 8 2
10 15 Adrian Sutil Force India-Mercedes 55 +93.2 sek 17 1
11 16 Pastor Maldonado Williams-Renault 55 +95.9 sek 14  
12 5 Jenson Button McLaren-Mercedes 54  +1 okr 12  
13 12 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 54  +1 okr 16  
14 11 Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 54  +1 okr 5  
15 17 Valtteri Bottas Williams-Renault 54  +1 okr 15  
16 19 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 54  +1 okr 9  
17 18 Jean-Éric Vergne STR-Ferrari 54  +1 okr 13  
18 21 Giedo van der Garde Caterham-Renault 54  +1 okr 18  
19 20 Charles Pic Caterham-Renault 54  +1 okr 19  
20 22 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 54  +2 okr 21  
21 23 Max Chilton Marussia-Cosworth 53  +2 okr 20  
NU 7 Kimi Räikkönen Lotus-Renault +55 okr 22

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze