Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch Formuły 1, będąc o 0,046 sekundy szybszym od Carlosa Sainza Jr z Ferrari.
Na samym początku sesji treningowej, na tor – ku uciesze kibiców – wyjechał Charles Leclerc, który na wstępie swojego przejazdu pozdrowił zebranych na torze Tifosi. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji w tabeli z wynikami mieliśmy już jedenaście czasów. Na czele znajdował się Oscar Piastri, który obok kierowców Alpine i Pierre Gasly wyjechał na włoski tor na oponie miękkiej.
This is too cute 🥹@Charles_Leclerc gives the Tifosi a big wave as he heads out on track for practice 🥰#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/WVuu0bkghi
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Większość kierowców — w początkowej części sesji — korzystała z opony twardej. Wyjątkiem była ekipa Haasa, która wyjechała na tor na oponie pośredniej. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji na czele tabeli nadal znajdował się Piastri przed Maxem Verstappenem i Sergio Perezem. Jak to zwykle bywa, na początku zespoły starały się pozyskać jak największą ilość danych, stosując specjalne stelaże aerodynamiczne oraz farbę flow-viz [McLaren].
Podczas pierwszego treningu w samochodzie Lance’a Strolla pojawił się Felipe Drugovich, który wypełnia obowiązki młodego kierowcy. Po dwudziestu minutach Brazylijczyk był na dwunastym miejscu, ze stratą 1,692 sekundy do prowadzącego Verstappena. Na tor nie wybierał się za to Nico Hülkenberg. Niemiec z czasem o 1,816 sekundy był piętnasty.
Both cars box after their first set of laps ⤵️
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) September 1, 2023
P11 Nico ⏱️ 1:24.473
P13 Kevin ⏱️ 1:24.810#HaasF1 #ItalianGP #FP1 pic.twitter.com/h2rPQEhCuZ
W czasie sesji sporo problemów z podskakiwaniem miał Zhou Gyanyu, który stwierdził, że „podskakiwanie jest czymś niewyobrażalnym”. Sytuacja poprawiła się dopiero pod koniec treningu. Gorący moment przeżył za to Alexander Albon. Kierowca Williamsa zbyt szeroko wyjechał z wyjścia z Ascari i przejechał przez pułapkę żwirową, wzniecając tumany kurzu.
A snap of oversteer sees Alex Albon run into the gravel! 🫣#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/uRW1hoLQsl
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Problemy miał również Fernando Alonso, który na początku treningu „zgubił” kawałek swojego Astona Martina.
Fernando Alonso looks to run over a piece of car debris out on track 😬
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
The Spaniard is currently in P4 #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/j3e9waLgPd
Oprócz Zhou, problemy ze swoją Alfą miał również Bottas. Podobnie jak Chińczyk, Fin narzekał na działanie tylnej części swojego auta.
Zhou reports a problem with the car and is collected by his mechanics and wheeled back down the pit lane! 😫
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Valtteri Bottas is having problems too! 😬#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/DHs2hPpY9o
Na Monzy – podobnie jak na Węgrzech – kierowcy będą brali w zmienionym systemie kwalifikacyjnym dotyczący wykorzystania konkretnego rodzaju ogumienia, zwanym ATA (ang. Alternative Tyre Allocation). Podczas Q1 będą mogli tylko używać twardej mieszanki, dlatego też pięciu pierwszych kierowców osiągnęło swój czas na oponie twardej. Za dwoma kierowcami Red Bulla i Sainzem, znalazł się Charles Leclerc, a George Russell był piąty. Za nim znalazł się Fernando Alonso, siódmy był Lando Norris, ósmy Lewis Hamilton, dziewiąty Yuki Tsunoda, a czołową dziesiątkę zamknął Alexander Albon.
Na końcu tabeli znaleźli się Obaj kierowcy Alfy Romeo, obaj kierowcy Haasa, Felipe Drugovich oraz Esteban Ocon.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 1:22,657 | 31 | |||
2 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Ferrari | + 0,046 | 28 | |||
3 | 11 | Sergio Pérez | Oracle Red Bull Racing | + 0,177 | 30 | |||
4 | 16 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | + 0,309 | 22 | |||
5 | 63 | George Russell | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,532 | 28 | |||
6 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 0,557 | 24 | |||
7 | 4 | Lando Norris | McLaren F1 Team | + 0,584 | 22 | |||
8 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 0,612 | 26 | |||
9 | 22 | Yuki Tsunoda | Scuderia AlphaTauri | + 0,614 | 23 | |||
10 | 23 | Alexander Albon | Williams Racing | + 0,787 | 18 | |||
11 | 81 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | + 0,789 | 24 | |||
12 | 2 | Logan Sargeant | Williams Racing | + 1,004 | 21 | |||
13 | 40 | Liam Lawson | Scuderia AlphaTauri | + 1,176 | 29 | |||
14 | 10 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | + 1,274 | 26 | |||
15 | 77 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,295 | 17 | |||
16 | 27 | Nico Hülkenberg | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,410 | 23 | |||
17 | 31 | Esteban Ocon | BWT Alpine F1 Team | + 1,433 | 26 | |||
18 | 34 | Felipe Drugovich | Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team | + 1,483 | 24 | |||
19 | 20 | Kevin Magnussen | MoneyGram Haas F1 Team | + 1,560 | 24 | |||
20 | 24 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1,575 | 17 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.