Verstappen przed Sainzem w pierwszym treningu GP Włoch

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Włoch Formuły 1, będąc o 0,046 sekundy szybszym od Carlosa Sainza Jr z Ferrari.

Na samym początku sesji treningowej, na tor – ku uciesze kibiców – wyjechał Charles Leclerc, który na wstępie swojego przejazdu pozdrowił zebranych na torze Tifosi. Po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji w tabeli z wynikami mieliśmy już jedenaście czasów. Na czele znajdował się Oscar Piastri, który obok kierowców Alpine i Pierre Gasly wyjechał na włoski tor na oponie miękkiej.

Większość kierowców — w początkowej części sesji — korzystała z opony twardej. Wyjątkiem była ekipa Haasa, która wyjechała na tor na oponie pośredniej. Po dziesięciu minutach od rozpoczęcia sesji na czele tabeli nadal znajdował się Piastri przed Maxem Verstappenem i Sergio Perezem. Jak to zwykle bywa, na początku zespoły starały się pozyskać jak największą ilość danych, stosując specjalne stelaże aerodynamiczne oraz farbę flow-viz [McLaren].

Podczas pierwszego treningu w samochodzie Lance’a Strolla pojawił się Felipe Drugovich, który wypełnia obowiązki młodego kierowcy. Po dwudziestu minutach Brazylijczyk był na dwunastym miejscu, ze stratą 1,692 sekundy do prowadzącego Verstappena. Na tor nie wybierał się za to Nico Hülkenberg. Niemiec z czasem o 1,816 sekundy był piętnasty.

W czasie sesji sporo problemów z podskakiwaniem miał Zhou Gyanyu, który stwierdził, że „podskakiwanie jest czymś niewyobrażalnym”. Sytuacja poprawiła się dopiero pod koniec treningu. Gorący moment przeżył za to Alexander Albon. Kierowca Williamsa zbyt szeroko wyjechał z wyjścia z Ascari i przejechał przez pułapkę żwirową, wzniecając tumany kurzu.

Problemy miał również Fernando Alonso, który na początku treningu „zgubił” kawałek swojego Astona Martina.

Oprócz Zhou, problemy ze swoją Alfą miał również Bottas. Podobnie jak Chińczyk, Fin narzekał na działanie tylnej części swojego auta.

Na Monzy – podobnie jak na Węgrzech – kierowcy będą brali w zmienionym systemie kwalifikacyjnym dotyczący wykorzystania konkretnego rodzaju ogumienia, zwanym ATA (ang. Alternative Tyre Allocation). Podczas Q1 będą mogli tylko używać twardej mieszanki, dlatego też pięciu pierwszych kierowców osiągnęło swój czas na oponie twardej. Za dwoma kierowcami Red Bulla i Sainzem, znalazł się Charles Leclerc, a George Russell był piąty. Za nim znalazł się Fernando Alonso, siódmy był Lando Norris, ósmy Lewis Hamilton, dziewiąty Yuki Tsunoda, a czołową dziesiątkę zamknął Alexander Albon.

Na końcu tabeli znaleźli się Obaj kierowcy Alfy Romeo, obaj kierowcy Haasa, Felipe Drugovich oraz Esteban Ocon.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
11
Max Verstappen
Oracle Red Bull Racing1:22,65731
255
Carlos Sainz Jr
Scuderia Ferrari+ 0,04628
311
Sergio Pérez
Oracle Red Bull Racing+ 0,17730
416
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 0,30922
563
George Russell
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,53228
614
Fernando Alonso
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 0,55724
74
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 0,58422
844
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas F1 Team+ 0,61226
922
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri+ 0,61423
1023
Alexander Albon
Williams Racing+ 0,78718
1181
Oscar Piastri
McLaren F1 Team+ 0,78924
122
Logan Sargeant
Williams Racing+ 1,00421
1340
Liam Lawson
Scuderia AlphaTauri+ 1,17629
1410
Pierre Gasly
BWT Alpine F1 Team+ 1,27426
1577
Valtteri Bottas
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,29517
1627
Nico Hülkenberg
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,41023
1731
Esteban Ocon
BWT Alpine F1 Team+ 1,43326
1834
Felipe Drugovich
Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team+ 1,48324
1920
Kevin Magnussen
MoneyGram Haas F1 Team+ 1,56024
2024
Zhou Guanyu
Alfa Romeo F1 Team Stake+ 1,57517

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze