Daniel Ricciardo wyprzedził pięciu rywali na przestrzeni dziesięciu okrążeń, aby odnieść zwycięstwo w Grand Prix Chin Formuły 1 na torze w Szanghaju. Australijczyk pokonał Valtteriego Bottasa oraz Kimiego Räikkönena.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Sebastian Vettel. Kierowca Ferrari zablokował potencjalną próbę ataku ze strony Räikkönena, przez co ten został wyprzedzony przez Bottasa. Znakomitym startem popisał się Max Verstappen, który wyprzedził Lewisa Hamiltona, a niedługo później także Räikkönena – Fin spadł zatem na czwartą lokatę, Hamilton był piąty, a Ricciardo szósty. Za nimi, Carlos Sainz Jr awansował na siódmą lokatę, wyprzedzając Sergio Péreza i Nico Hülkenberga.
Vettel stopniowo budował sobie przewagę na czele stawki, która to po pierwszym okrążeniu pozostawała w niezmienionej kolejności – wyjątkiem byli Romain Grosjean i Kevin Magnussen, którzy zamienili się pozycjami na szóstym okrążeniu.
Jako pierwsi z czołówki do boksów zjechali kierowcy Red Bulla – Verstappen i Ricciardo – którzy na 17. kółku zmienili opony na te z pośredniej mieszanki. Na kolejnym okrążeniu na podobny ruch zdecydował się Hamilton, w którego ślady poszedł następnie Bottas.
Vettel zjechał do boksów na 20. okrążeniu. Nieznacznie wolniejsza zmiana opon oznaczała jednak, że powrócił on na tor za Bottasem. Prowadzenie objął z kolei Räikkönen, który odwlekał swój postój aż do 27. okrążenia – w tym czasie Bottas i Vettel zdążyli dogonić i wyprzedzić kierowcę Ferrari. W powstałym zamieszaniu swojej szansy na odzyskanie prowadzenia upatrywał Niemiec, lecz nie zdołał on przypuścić skutecznego ataku na Bottasa.
Na 31. okrążeniu zderzyli się kierowcy Toro Rosso – Pierre Gasly spróbował optymistycznego manewru na swoim zespołowym koledze Brendonie Hartleyu w 14. zakręcie, za co miał później otrzymać 10-sekundową karę. Oba włoskie auta pozostawiły po sobie sporą ilość odłamków, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.
Moment neutralizacji wykorzystali kierowcy Red Bulla, którzy zjechali do boksów po opony z miękkiej mieszanki – Verstappen spadł przez to na czwartą lokatę, przed Räikkönena i Ricciardo. Prowadzenie utrzymywał Bottas, mając za sobą Vettela i Hamiltona.
Rywalizacja została wznowiona na 36. okrążeniu – bardzo szybko Hülkenberg wyprzedził Magnussena w walce o siódme miejsce, a Fernando Alonso objechał Sainza oraz Grosjeana, by objąć dziewiątą lokatę. Na kolejnym kółku pokaz swoich umiejętności rozpoczął z kolei Ricciardo.
Australijczyk najpierw wyprzedził Räikkönena a walce o piąte miejsce, a później skorzystał na błędzie Verstappena, który wypadł z toru po nieudanej próbie ataku na Hamiltona. Na 40. okrążeniu Ricciardo skutecznie zaatakował aktualnego mistrza świata na hamowaniu do 14. zakrętu, a dwa okrążenia później powtórzył ten manewr na Vettelu. Kierowca Red Bulla następnie rzucił się w pościg za prowadzącym Bottasem, którego wyprzedził odważnym manewrem na hamowaniu do szóstego zakrętu, na 11 okrążeń do mety.
W międzyczasie, do przodu przebijał się również Verstappen – jego próba wyprzedzenia Vettela w 14. zakręcie zakończyła się jednak kolizją obu zawodników, za którą Holender otrzymał karę doliczenia 10 sekund do wyniku wyścigu. Na tym incydencie skorzystał Räikkönen, który awansował na trzecie miejsce, przed Hamiltona i Verstappena. Vettel spadł na siódme miejsce, za Hülkenberga, a w końcówce wyścigu został również wyprzedzony przez Alonso.
Po objęciu prowadzenia, Ricciardo nie oglądał się już za siebie i pewnie zmierzał po swoje szóste zwycięstwo w karierze. Australijczyk wpadł na metę niecałe dziewięć sekund przed Bottasem, który musiał obawiać się ataku ze strony Räikkönena. Dzięki triumfowi, Ricciardo awansował na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, z 17-punktową stratą do prowadzącego Vettela.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 3 | Daniel Ricciardo | Aston Martin Red Bull Racing | 56 okr. | |||
2 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 8,894 | |||
3 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 9,637 | |||
4 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 16,985 | |||
5 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | + 20,436 | |||
6 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | + 21,052 | |||
7 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Formula 1 Team | + 30,639 | |||
8 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 35,286 | |||
9 | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | + 35,763 | |||
10 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 39,594 | |||
11 | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | + 44,050 | |||
12 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 44,725 | |||
13 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 49,373 | |||
14 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 55,490 | |||
15 | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams Martini Racing | + 58,241 | |||
16 | 9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 1:02,604 | |||
17 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 1:05,296 | |||
18 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 1:06,330 | |||
19 | 16 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 1:22,575 | |||
20 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso | + 5 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.