Valtteri Bottas mimo poważnej przygody, zakończył trzecią sesję treningową na torze Suzuka na pierwszym miejscu. Tuż za nim znalazł się Lewis Hamilton. Trzecie miejsce należało do Sebastiana Vettela.
Trzeci trening przed Grand Prix Japonii na torze Suzuka rozpoczął się przy zachmurzonym niebie, z którego w każdej chwili mógł zacząć padać deszcz. O godzinie 12 czasu japońskiego, a więc w momencie rozpoczęcia sesji, tor był jednak suchy, co zamierzali wykorzystać zawodnicy do nadrobienia zaległości z wczoraj.
Do pracy szybko zabrali się kierowcy Mercedesa i od razu zabarykadowali się na dwóch pierwszych pozycjach. Kierowcy srebrnych strzał mieli w swoich samochodach opony miękkie, na których Lewis zdołał zejść do 1:29.069s, podczas gdy Valtteri wykręcił nawet 1:29.055s.
W Red Bullu i Ferrari zawodnicy podróżowali na różnych mieszankach. Stratedzy Red Bulla poszli o krok dalej, ponieważ Daniel Ricciardo testował inny pakiet aerodynamiczny niż Max Verstappen. Australijczyk jechał na miękkiej mieszance i z nieco bardziej odważniejszym pakietem, w którym nie było między innymi skrzydła t-wing. W przypadku jego kolegi wybór padł na super-miękką mieszankę i pakiet z większym dociskiem, zawierający t-wing. Tempo byków pozwalało im na objęcie trzeciej i czwartej pozycji, ale po pierwszym stincie strata do Mercedesów wynosiła ponad sekundę.
Jeszcze mniej powodów do zadowolenia miała ekipa Ferrari, która również podzieliła pracę na dwóch kierowców. Mogliśmy się domyślać, że Scuderia nadrabiała zaległości z mokrego, drugiego treningu i sprawdzała formę samochodu z dużym obciążeniem paliwa pod kątem wyścigu. Czasy Vettela i Kimiego były na poziomie drugiej dziesiątki. W międzyczasie małą przygodę w sekcji Degner, w zakręcie numer 9., zaliczył właśnie Sebastian Vettel. Niemiec nie opanował swojej maszyny i musiał ratować się wycieczką na żwirowe pobocze.
Jeszcze bardziej poważniejszą i niebezpieczniejszą przygodę zaliczył 2 minuty później Valtteri Bottas. Fin bardzo agresywnie wszedł w sekcję Spoon, jednakże delikatne problemy z podsterownością wyniosły go za mocno na zewnętrzną, gdzie poziom przyczepności był zdecydowanie niższy. Bottas zahaczył prawymi kołami o pobocze i nie był w stanie powrócić na tor. Sztuczny materiał „wciągnął” samochód Mercedesa sprawiając, że kierowca stał się jedynie pasażerem. Bottas walczył z kierownicą aż do wyjazdu na prostą, gdzie ostatecznie uderzył w bandę po zewnętrznej stronie, znacznie niszcząc przednie skrzydło, a także podłogę. Z uwagi na dużą ilość szkód jakie narobił Valtteri, sędziowie zdecydowali się wywiesić czerwoną flagę.
Zaledwie kilka minut po restarcie mieliśmy kolejny, kwalifikujący się do zawieszenia sesji wypadek. Tym razem jego sprawcą był Kimi Räikkönen, który podobnie jak jego kolega, nie wyrobił się w drugiej części Degner. Fin wszedł w 9. zakręt nieco węziej niż wcześniej, co zaowocowało utratą przyczepności na przodzie. Kimi nie mógł nic zrobić i uderzył w bandę, niszcząc samochód. Po raz kolejny użyta musiała zostać czerwona flaga.
Gdy tor był już czysty, wielu zawodników zdołało wreszcie poprawić swoje czasy, wykorzystując do tego w większości super miękką mieszankę. Dwa Mercedesy pozostawały niezmiennie na czele stawki, ale na trzecie miejsce przebił się Sebastian Vettel z wynikiem 1:29.379s. Za nim plasował się Max Verstappen, a dalej oglądaliśmy Fernando Alonso. Hiszpan wyjątkowo dobrze radził sobie w pierwszej, krętej sekcji, gdzie jego samochód wydawał się być przyklejony do nawierzchni toru. Mimo że jego strata z pierwszego sektora do najszybszego Bottasa wynosiła ponad 0,4s, to pod względem docisku ekipa z Woking nie mogła sobie nic zarzucić.
W finałowych 10. minutach z dobrej strony zaprezentowali się Daniel Ricciardo i kierowcy Force India. Na szczególną uwagę zasługuje postawa Esteban Ocona, który mimo jazdy w korku zdołał wykręcić 1:30.109s, wyprzedzając całą „resztę stawki”. W czołowej dziesiątce znaleźli się jeszcze obaj zawodnicy Renault.
Nikt nie był w stanie wyprzedzić kierowców Mercedesa, którzy jako jedyni zaliczyli swoje szybkie okrążenia na miękkiej mieszance.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 1:29.055 | |||
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 0,014 | |||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,324 | |||
4 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 0,855 | |||
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0,963 | |||
6 | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | + 1,054 | |||
7 | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | + 1,260 | |||
8 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda Formula 1 Team | + 1,369 | |||
9 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 1,508 | |||
10 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport Formula One Team | + 1,709 | |||
11 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 1,709 | |||
12 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Honda Formula 1 Team | + 1,715 | |||
13 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 1,744 | |||
14 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 1,927 | |||
15 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 1,956 | ||||
16 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 2,298 | ||||
17 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 2,404 | |||
18 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 3,524 | |||
19 | 94 | Pascal Wehrlein | Sauber F1 Team | + 3,634 | |||
20 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 4,907 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.