Hamilton wygrywa po dramatycznym finiszu

Lewis Hamilton zderzył się z Nico Rosbergiem na ostatnim okrążeniu Grand Prix Austrii Formuły 1, by w dramatyczny sposób odnieść swoje trzecie zwycięstwo w tym sezonie.

Brytyjczyk rozpoczynał wyścig z pole position i utrzymał prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu, mając za sobą swojego rodaka Jensona Buttona, który podobnie jak Kimi Räikkönen wyprzedził ruszającego z drugiego pola Nico Hülkenberga. Rosberg, po karze za wymianę skrzyni biegów, musiał przebijać się do przodu po starcie z szóstej pozycji.

Button bronił drugiego miejsca przez pierwsze siedem okrążeń, lecz później Räikkönen wyprzedził go w trzecim zakręcie, a za nim podążyli Nico Rosberg i Max Verstappen. Kierowca McLarena po stracie kilku miejsc został jednym z pierwszych, którzy zjechali do boksów, podobnie jak Hülkenberg.

Rosberg tymczasem przebijał się do przodu, podobnie jak Vettel. Kierowca Mercedesa zdołał awansować na trzecią pozycję przed swoim pierwszym postojem, który miał miejsce już na 10. okrążeniu. Niemiec początkowo znalazł się w środku stawki, otoczony wolniejszymi kierowcami, lecz ci szybko zjechali na swoje postoje i oczyścili drogę liderowi klasyfikacji generalnej, który zaczął kręcić bardzo dobre czasy okrążeń.

Vettel natomiast kontynuował jazdę i znalazł się wśród liderów, na czwartej pozycji, za Hamiltonem, Räikkönenem i Verstappenem. Ten ostatni zjechał do boksów jako pierwszy i znalazł się za Rosbergiem. Hamilton na swój postój czekał do 22. okrążenia i również znalazł się za Niemcem, a okrążenie później pit-stop odbył Räikkönen i niestety dla niego, wyjechał nie tylko za kierowcą Mercedes, ale również Verstappenem i Danielem Ricciardo.

Na torze najdłużej pozostawał Vettel, próbując maksymalnie odwlec swój pit-stop. To zemściło się na Niemcu w bardzo dramatyczny sposób – na początku 27. okrążenia jego prawa tylna opona eksplodowała, wysyłając Ferrari w barierę, a następnie w poprzek toru, gdzie Niemiec zatrzymał się i natychmiast wywołał wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

W momencie zresetowania stawki na prowadzeniu znajdował się Rosberg, mając za sobą Hamiltona, Verstappena, Ricciardo i Räikkönena. W takiej kolejności rywalizacja została wznowiona na 32. okrążeniu i bardzo szybko okazało się, że pomimo wcześniejszego postoju, to Rosberg jest z tej grupy najszybszy i wykręcając serię szybkich czasów, zbudował sobie widoczną przewagę nad Hamiltonem.

Ta znacząco spadła na 45. okrążeniu, kiedy Rosberg nie zmieścił się w pierwszym zakręcie i musiał ratować się wyjazdem na pobocze. Szansa na skorzystanie z systemu DRS szybko zamknęła się jednak przed Hamiltonem, który już na kolejnym kółku stracił pół sekundy do swojego zespołowego kolegi.

Obaj kierowcy Mercedesa mieli przed sobą jeszcze jeden pit-stop. Hamilton zjechał do boksów na 54. okrążeniu, a Rosberg jedno kółko później. Obaj powrócili na tor w niezmienionej kolejności, lecz za Maxem Verstappenem. Za nimi o czwarte miejsce walczyli Ricciardo z Räikkönenem i na 13. okrążeń do mety kierowca Ferrari w końcu uporał się z Australijczykiem.

Rosberg w przeciągu kilku okrążeń dogonił Verstappena i tym samym narażał się na potencjalne ataki ze strony Hamiltona. Niemiec nie chciał czekać na zjazd do boksów kierowcy Red Bulla i przeprowadził skuteczny atak na pozycję lidera na dojeździe do trzeciego zakrętu 61. okrążenia. Hamilton wykorzystał jeden z dublowanych samochodów do wyprzedzenia Holendra dwa okrążenia później, lecz w tym czasie Rosberg zdążył już zbudować półtorasekundową przewagę na czele stawki.

Hamilton, mimo założonych wolniejszych, „miękkich” opon, dogonił Rosberga i zaatakował go na dojeździe do drugiego zakrętu na ostatnim okrążeniu. Brytyjczyk przypuścił atak po zewnętrznej i zderzył się ze swoim zespołowym kolegą, gdy ten próbował przedłużyć mu prostą i zmusić go do wycofania się ze swojej próby.

W wyniku uderzenia Rosberg urwał jednak swoje przednie skrzydło i stracił pozycję nie tylko na rzecz Hamiltona, ale również Verstappena i Räikkönena. Lider klasyfikacji generalnej dotoczył się do mety na czwartej pozycji i utrzymał prowadzenie w mistrzostwach, lecz jego przewaga nad Hamiltonem spadła do 11 punktów przed kolejną rundą na torze Silverstone.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 71 okr.
2 33 Max Verstappen Red Bull Racing + 5,719
3 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 6,024
4 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team + 26,710
5 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 30,981
6 22 Jenson Button McLaren Honda + 37,706
7 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 44,668
8 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 47,400
9 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 1 okr.
10 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 1 okr.
11 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 1 okr.
12 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team + 1 okr.
13 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team + 1 okr.
14 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team + 1 okr.
15 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team + 1 okr.
16 88 Rio Haryanto Manor Racing MRT + 1 okr.
17 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 2 okr.
18 14 Fernando Alonso McLaren Honda + 7 okr.
19 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 7 okr.
20 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 8 okr.
NSK 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari  
NSK 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze