Trzeci trening dla Ferrari, poważne problemy Mercedesa

Kierowcy Ferrari znaleźli się podczas trzeciej sesji treningowej na torze Red Bull Ring na dwóch pierwszych miejscach, podczas gdy Lewis Hamilton walczył przez cały czas z blisteringiem, a Nico Rosberg uległ wypadkowi z bliżej nieokreślonych jeszcze przyczyn.

Mimo mało optymistycznych prognoz, finałowy trening do Grand Prix Austrii rozpoczął się przy słonecznej pogodzie, a wokół Red Bull Ringu nie oglądaliśmy chmur, które mogłyby zakłócić przebieg dzisiejszych zajęć.

Z uwagi na fakt, że z powodu ulewy jaka nawiedziła Spielberg w trakcie wczorajszej, drugiej sesji treningowej, zawodnicy zaliczyli po południu niewiele okrążeń na gładkich oponach. Skutki takiego obrotu spraw oglądaliśmy już na początku tego treningu, ponieważ wiele zespołów zdecydowało się na podział strategii. W Ferrari zachowanie samochodu na oponach ultra-miękkich sprawdzał Sebastian Vettel, podczas gdy Kimi Räikkönen podróżował na super-softach. W Mercedesie inżynierowie zdecydowali się natomiast założyć do obu samochodów opony z fioletowym paskiem.

Przez dłuższy czas na czele tabeli plasowali się właśnie kierowcy Ferrari, natomiast reprezentanci Mercedesa, a w szczególności Lewis Hamiton, borykali się z problemami dotyczącymi przegrzewania się ultra-miękkich opon. Brytyjczyk przyznał po wczorajszych treningach, że nie czuje się tu jeszcze pewnie i musi dopracować swój samochód, co było dla niego sporym wyzwaniem, ponieważ już podczas pierwszego stintu zdarzyło mu się kilka wyjazdów poza tor. 

Na uwagę zasługiwała postawa kierowców Williamsa, którzy dzięki oponie ultra-miękkiej byli w stanie odnotować czasy na poziomie 1:07.8s, które dawały im czwartą i piątą pozycję, za duetem Ferrari i Danielem Ricciardo. Oprócz tego, że obiekt Red Bull Ring sprzyja charakterystyce samochodu ekipy z Grove, przywieziono tu również wiele nowych części, a w szczególności przednie skrzydło, które Felipe Massa zniszczył wcześniej w Kanadzie, już podczas pierwszego treningu. Ponownie trafiło ono tylko do samochódu Brazylijczyka, ale mimo to jego kolega z drużyny był od niego nieznacznie szybszy.

Poprawione części do Austrii przywiózł również McLaren. Największe zmiany mogliśmy dostrzec w tylnym skrzydle, a po czasach i opiniach zawodników mogliśmy się domyślać, że działają one w spodziewany sposób. Na 25 minut przed końcem treningu Alonso z Buttonem legitymowali się odpowiednio 10. i 11. rezultatem.

W 40. minucie poważnemu wypadkowi na wyjściu z drugiego zakrętu uległ Nico Rosberg. Lider mistrzostw świata poprawnie przejechał ten wiraż, nie dotykając ani na wejściu, ani na wyjściu nowych, żółtych krawężników, ale mimo to nagle awarii uległo tylne zawieszenie, a konkretnie lewy, górny wahacz. Niemiec uderzył w barierę powodując duże zamieszanie, przez co sędziowie zdecydowali się na chwilowe przerwanie sesji. 

Tuż po wznowieniu sesji na 10. minut przed jej zakończeniem bardzo dobrym czasem popisał się Sebastian Vettel, który mimo zblokowania kół w ostatniej sekcji, poprawił swój wynik do 1:07.098s. Awans zanotował również Lewis Hamilton, który zszedł do 1:07.754s.

O tym, że zawodnicy zaczęli symulować przejazdy kwalifikacyjne nie świadczyły tylko ich awanse w tabeli czasów, ale również większa liczba wypadków w dwóch, finałowych zakrętach. W krótkim okresie czasu „przygody” zaliczyli tam również Fernando Alonso, Pascal Wehrlein i Valtteri Bottas.

W końcówce sesji swój wynik po raz kolejny poprawił Lewis Hamilton, który przeskoczył na trzecie miejsce z rezultatem gorszym od Vettela o 0.210s. Za nim na czterech kolejnych miejscach uplasowali się kierowcy Red Bulla i Williamsa, a oprócz Nico Hülkenberga w czołowej dziesiątce zmieścili się jeszcze obaj reprezentanci McLarena.

Kwalifikacje ruszają o godzinie 14.

Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:07.098s
2 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari +0.136s
3 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team +0.210s
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +0.541s
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing +0.663s
6 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing +0.716s
7 19 Felipe Massa Williams Martini Racing +0.733s
8 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team +1.187s
9 22 Jenson Button McLaren Honda +1.206s
10 14 Fernando Alonso McLaren Honda +1.229s
11 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team +1.344s
12 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team +1.377s
13 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT +1.436s
14 8 Romain Grosjean Haas F1 Team +1.452s
15 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team +1.471s
16 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso +1.688s
17 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team +1.841s
18 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso +1.910s
19 8 Rio Haryanto Manor Racing MRT +2.018s
20 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team +2.039s
21 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team +2.459s
22 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team +3.861s

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze