Hamilton korzysta na błędzie ekipy Ricciardo

Lewis Hamilton wykorzystał błąd ekipy Red Bull Racing, by po raz drugi w karierze stanąć na najwyższym stopniu podium Grand Prix Monako Formuły 1.

Wyścig rozpoczął się na mokrej nawierzchni, a ponieważ dla kierowców F1 takie warunki były nowością w trakcie tego weekendu, oznaczało to start za samochodem bezpieczeństwa. Ten poprowadził stawkę przez pierwsze 7. okrążeń i już w tym czasie na problemy napotkał Daniił Kwiat, którego Toro Rosso zablokowało się na jednej stałej prędkości. Włoskiej ekipie udało się rozwiązać problem, lecz nieplanowany postój kosztował Rosjanina utratę okrążenia do lidera.

Tym po starcie pozostał Daniel Ricciardo, który szybko zaczął odjeżdżać od podążających za nim Nico Rosberga i Lewisa Hamiltona. Na pierwszy incydent nie trzeba było czekać nawet do pierwszego zakrętu – Jolyon Palmer stracił kontrolę nad samochodem podczas przejazdu przez przejście dla pieszych i rozbił swoje Renault o barierę.

W celu uprzątnięcia skutków kolizji powołano wirtualny samochód bezpieczeństwa, który został odwołany w połowie 10. okrążenia. Ricciardo popisał się dobrym restartem i kontynuował budowanie przewagi nad Rosbegiem, który początkowo musiał skupić się na utrzymaniu za sobą Lewisa Hamiltona.

Drugim kierowcą, który popełnił błąd na mokrej nawierzchni był Kimi Räikkönen. Fin nie zmieścił się w nawrocie Loews i urwał swoje przednie skrzydło, które utknęło pod przednim kołem Ferrari, zmuszając go do wycofania się z wyścigu.

Gdy jedni kierowcy popełniali błędy na oponach na deszczową nawierzchnię, inni ryzykowali zmianę na opony przejściowe. Jako pierwszy zrobił to Kevin Magnussen, a wśród zawodników czołówki pierwszym był Sebastian Vettel, który pojawił się w boksach na 14. okrążeniu. Niemiec nie mógł jednak wykorzystać przyspieszonego postoju, bowiem po wyjeździe na tor utknął za Felipe Massą na 7. pozycji.

Na czele stawki Ricciardo zdążył zbudować 15-sekundową przewagę nad Rosbergiem, na co zespół Mercedesa zareagował odwróceniem kolejności swoich kierowców – Hamilton wyprzedził lidera klasyfikacji generalnej i rzucił się w pościg za zdobywcą pole position. Rosberg w związku z tym jako pierwszy z kierowców niemieckiego producenta zjechał po opony przejściowe, odwiedzając swoich mechaników na 20. okrążeniu.

Zjazd Niemca mógł mieć miejsce w doskonałym momencie, bowiem kilka chwil później Daniił Kwiat i Kevin Magnussen zderzyli się w zakręcie Rascasse, lecz obaj byli w stanie opuścić miejsce zdarzenia w swoich samochodach.

Ricciardo zjechał po opony przejściowe na 23. okrążeniu, co pozwoliło objąć prowadzenie Hamiltonowi. Australijczyk utrzymał jednak komfortową przewagę nad Rosbergiem i pozostawało mu czekać na zjazd Hamiltona, który próbował przeskoczyć Australijczyka poprzez pozostanie na torze na tyle długo, by móc założyć od razu opony na suchą nawierzchnię.

Brytyjczyk zdecydował się na taki manewr jako jeden z pierwszych kierowców, na 31. okrążeniu, rozpoczynając całą serię zjazdów do boksów. Na jednoczesnym zjeździe z Nico Rosbergiem skorzystał Sebastian Vettel, objeżdżając kierowcę Mercedesa w walce o trzecie miejsce. Lider klasyfikacji generalnej w dalszym etapie wyścigu stracił jeszcze dwie pozycje na rzecz Sergio Péreza i Fernando Alonso, którzy opóźnili swój drugi zjazd.

Ricciardo po znakomitym okrążeniu zjazdowym pojawił się w boksach trzy kółka po Hamiltonie. Wysiłek Australijczyka został jednak zmarnowany przez błąd zespołu Red Bull Racing, który nie zdążył przygotować opon na zjazd lidera wyścigu i znacząco przedłużył postój swojego kierowcy, który stracił przez to prowadzenie na rzecz Hamiltona.

Wydawało się, że Australijczyk będzie miał przewagę w miękkich oponach założonych na nieco ponad 40 okrążeń do mety, gdy Hamilton musiał upewnić się, że dowiezie do mety mniej wytrzymałe, ultramiękkie opony. O ile kierowca Red Bulla początkowo szybko zbliżył się i zaczął atakować lidera, jego zapędy powstrzymała neutralizacja.

Ta pojawiła się na torze po wypadku zespołowego kolegi Ricciardo, Maxa Verstappena, który rozbił się w zakręcie Messenet. Krótki okres neutralizacji zakończył się na 37. okrążeniu, co Ricciardo natychmiast próbował wykorzystać do ataku przed zakrętem Tabac, lecz ta próba została zablokowana przez Hamiltona, który następnie przejechał serię szybkich okrążeń i odjechał od Australijczyka, który do końca wyścigu stworzył sobie już tylko jedną okazję do ataku na wyjeździe z tunelu, lecz znalazł się po niewłaściwej stronie toru, by zakończyć go manewrem wyprzedzania.

Wbrew nadziejom Red Bulla, opony w samochodzie Hamiltona nie traciły osiągów wraz z pokonywaniem kolejnych okrążeń i zmierzał on po pewne drugie zwycięstwo na ulicach Monako. Pierwszy triumf w sezonie 2016 pozwolił Brytyjczykowi powrócić na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na najniższym stopniu podium stanął Sergio Pérez, który przez drugą połowę wyścigu musiał utrzymywać za sobą Sebastiana Vettela. Kierowca Ferrari również nie mógł jednak znaleźć sposobu na wyprzedzanie na ulicach Monako i musiał zadowolić się czwartym miejscem, przyjeżdżając na metę przed Fernando Alonso, który wyrównał swój najlepszy wynik uzyskany za kierownicą McLarena.

Dopiero siódmy na metę przyjechał zwycięzca trzech ostatnich edycji Grand Prix Monako Nico Rosberg, wyprzedzony na ostatnich metrach wyścigu przez Nico Hülkenberga, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Carlos Sainz Jr, Jenson Button i Felipe Massa.

Przed kolejną rundą Mistrzostw Świata Formuły 1 kierowcy opuszczą Europę, by udać się na tor imienia Gillesa Villeneuve’a w Montrealu.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team 78 okr.
2 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing + 7,252
3 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 13,825
4 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 15,846
5 14 Fernando Alonso McLaren Honda + 1:25,076
6 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team + 1:32,999
7 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team + 1:33,290
8 55 Carlos Sainz Jr Scuderia Toro Rosso + 1 okr.
9 22 Jenson Button McLaren Honda + 1 okr.
10 19 Felipe Massa Williams Martini Racing + 1 okr.
11 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team + 1 okr.
12 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing + 1 okr.
13 94 Pascal Wehrlein Manor Racing MRT + 2 okr.
14 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 2 okr.
15 88 Rio Haryanto Manor Racing MRT + 4 okr.
NSK 9 Marcus Ericsson Sauber F1 Team  
NSK 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team  
NSK 33 Max Verstappen Red Bull Racing  
NSK 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team  
NSK 26 Daniił Kwiat Scuderia Toro Rosso  
NSK 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari  
NSK 30 Jolyon Palmer Renault Sport F1 Team  

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze