Sezon 2016 jest pierwszym sezonem od 1950, gdzie na podium nie pojawi się szampan. Zamiast tego, kierowcy będą się oblewać winem z bąbelkami.
Od tego sezonu nowym „szampańskim” sponsorem Formuły 1 jest Chandon, który wspiera również McLarena. Wieloletni partner firma G.H. Mumm poinformowała na początku stycznia, że kończy swoją działalność w królowej sportów motorowych. Jak się podaje, płacone przez Muum 5,5 mln dolarów rocznie miało być niewystarczające dla Berniego Ecclestone’a i słynny producent przeniósł się do Formuły E.
Jednak trunki nowego partnera nie są szampanem, a winem musującym. Jak opisuje McLaren, Chandon Brut to „wino musujące bezgranicznie podbijające duszę”. Tym samym wiekowa tradycja szampana kończy się.
Przypomnijmy, że po raz pierwszy kierowca otrzymał butelkę szampana w 1950, a zwyczaj oblewania się tym trunkiem został zapoczątkowany w 1966 roku, kiedy to po wyścigu 24h Le Mans Jo Siffert przypadkowo wstrząsnął butelkę i oblał zgromadzonych wokół kibiców, czym rozpoczął wieloletnią tradycję.
Oprócz wina musującego, kierowcy będą mieli także do dyspozycji wodę różaną, która najczęściej w całości jest wylewana niż pita.
Źródło: sportsmole.co.uk
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.