FIA przedstawiła zmiany techniczne na sezon 2017

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaprezentowała nowy zestaw zmian w przepisach na sezon 2017, które mają przyczynić się m. in. do wzrostu szybkości oraz bardziej agresywnego wyglądu samochodów.

Nowe przepisy mają sprawić, że przyszłoroczne konstrukcje staną się szybsze o trzy sekundy na okrążeniu. Zmiany zostaną oficjalnie zatwierdzone do 30 kwietnia.

Zgodnie z propozycją, szerokość przednich opon wzrośnie z 245mm do 305mm, zaś tylnych – do 405mm. Całkowita szerokość samochodów wzrośnie z 1400mm do 1600mm, ale jednocześnie będzie zmniejszona strefa bez elementów aerodynamicznych, co pozwoli na większe deflektory. Rozstaw kół zwiększy się z 1800mm do 2000mm, a rozpiętość przedniego skrzydła wzrośnie do 1800mm. Również rozmiar tylnego skrzydła ulegnie zmianie – jej szerokość z 750mm wzrośnie aż do 950mm, jednak wysokość zostanie zmniejszona o 150mm. Aby dostosować samochody do tych zmian, limit wagi będzie większy o 20 kg i ma wynosić 722 kg + waga opon.

„Nowe regulacje dotyczące podwozia pozwolą na stworzenie bardziej ekscytujących samochodów, zapewniając dodatkową siłę docisku, co zwiększy szybkość i lepsze czasy okrążeń. FIA, zespoły i oficjalny dostawca opon będą kontynuować rozmowy nad najlepszym rozwiązaniem na przetestowanie nowych opon wymaganych jako część przepisów” – czytamy w oświadczeniu FIA.

Dodatkowo wprowadzona ma być ochrona głowy kierowcy z poziomu kokpitu. FIA stwierdziła, że zainteresowane strony pracują nad wprowadzeniem pomysłu w życie, zaznaczając, że koncepcja „Halo” jest preferowanym wariantem. Jednakże organ zarządzający dodał, że również inne opcje, takie jak przezroczysta osłona, będą rozwijane.

Co więcej, w odniesieniu do poszukiwania sposobu na znalezienie kompromisu pomiędzy kosztami, wydajnością, poziomem hałasu oraz dostarczaniem jednostek napędowych, FIA powiedziała, że został dokonany znaczący postęp. Planowane są dalsze prace, a ostateczne porozumienie ma być osiągnięte najpóźniej do 30 kwietnia.

Komisja F1 zdecydowała się również wprowadzić specjalną nagrodzę Driver of the Day. Widzowie podczas wyścigu Grand Prix będą poproszeni o wybór swojego najlepszego kierowcy, a zwycięzca tego plebiscytu zostanie ogłoszony podczas ceremonii podium.

Podkreślono również, że całkowita zmiana formatu kwalifikacji została zatwierdzona przez FIA.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze