F1 planuje zmniejszenie limitu do trzech silników na sezon

Producenci jednostek napędowych rozważają zmniejszenie limitu silników do trzech w sezonie, w celu redukcji kosztów w Formule 1.

Mercedes, Ferrari, Honda i Renault muszą się porozumieć w tej kwestii do 15 stycznia, kiedy plany mają zostać zaprezentowane FIA. Wtedy federacja zadecyduje o dalszej przyszłości propozycji. Producenci chcą w ten sposób uniknąć wprowadzenia niezależnego producenta, za czym oponuje Bernie Ecclestone. Co prawda rozwiązanie jest we wczesnej fazie, jednak główne założenia już zostały określone.

Pierwszym z nich jest zwiększenie żywotności silnika, tak aby mogły przetrwać siedem wyścigów, co pozwoli na zmniejszenie kosztów, a także zmusi do korzystania z tańszych materiałów. Kolejnym jest zamrożenie prac nad elementami silników, które budzą zaufanie i wykazują niezawodność. Następnie należy ustandaryzować elementy, które mogłyby być produkowane przez jedną markę, np. MGU-K i MGU-H podczas będzie można pracować nad innymi częściami silnika elektrycznego.

Oznacza to, że zmiany mogą zostać wprowadzone najwcześniej w 2017 roku. Drugą sprawą jest to, czy FIA zezwoli na takie opóźnienia i nie zdecyduje się na wprowadzenie odrębnego producenta w tym okresie.

Nie wszyscy dostawcy są zgodni. Honda mocno nalega na pozostawaniu niezależnym w kwestii podzespołów hybrydowych. Yasuhisa Arai stwierdził, że japońska firma właśnie dla rozwoju tych elementów, postanowiła powrócić do F1.

Podobne zdanie padło również z ust Sergio Marchionne. Szef Ferrari uważa, ze w dobie redukcji emisji spalin, producenci powinni nastawić się na rozwój technologii hybrydowych. „Po wszystkich staraniach w celu redukcji emisji spalin, kiedy słyszę o powrocie do mniej skomplikowanych jednostek hybrydowych, jest to obrazą i może być krokiem wstecz. Musimy się adaptować do nowych wymogów”, stwierdził Włoch.

Zespoły muszą się spieszyć z decyzjami i określić swoje postulaty do 15 stycznia, jeśli chcą wyjść naprzeciw pomysłom Berniego Ecclestone'a i Jeana Todta, którzy dostali pozwolenie od FIA na działania w kierunku redukcji kosztów w F1.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze