James Allison wraca do roli dyrektora technicznego Mercedesa

Mercedes potwierdził, że były dyrektor techniczny, James Allison, wróci na to stanowisko i zastąpi Mike’a Elliotta, który z kolei przejmie obowiązki Allisona jako szefa działu technicznego.

Elliott był dyrektorem technicznym Mercedesa od sezonu 2021, kiedy zamienił się stanowiskami z Allisonem. Teraz jednak ponownie panowie wymienią się rolami w wyniku roszad wewnątrz niemieckiego zespołu. Zmiana będzie obowiązywała już od nadchodzącego wyścigu o Grand Prix Azerbejdżanu.

Oprócz tego główny projektant, John Owen, także znajdzie się na innej pozycji w zespole, a Giacomo Tortora objął rolę nowego dyrektora inżynieryjnego.

Po trzech wyścigach tegorocznego sezonu Mercedes znajduje się na trzecim miejscu w klasyfikacji konstruktorów, za Red Bullem, a także – co ciekawe – za swoim zespołem klienckim, Astonem Martinem, który również napędzany jest silnikami Mercedesa. Aktualna strata do Red Bulla wydaje się być spora, a zmiany na czołowych stanowiskach działu technicznego świadczą o dalszej chęci zredukowania tej luki i powrócenia na zwycięskie szlaki. Od sezonu 2021 Mercedes wygrał tylko raz, za sprawą George’a Russella, który triumfował w ubiegłorocznym Grand Prix Brazylii.

Szef Mercedesa, Toto Wolff, przyznał, że zespół jest rozczarowany rozpoczęciem aktualnej kampanii.

„Jak na razie jest to trudna sytuacja” – powiedział Wolff w wywiadzie opublikowanym na stronie Mercedesa. „Przez sposób, w jaki rozwijaliśmy samochód, mieliśmy nadzieję na rozwiązanie naszych zeszłorocznych problemów. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że nie zaczynamy sezonu tak, jak się tego spodziewaliśmy. Nie mamy jednak poczucia, że coś się nam należy. To najtrudniejsza rywalizacja na świecie, a to wyzwanie nie byłoby tak fantastyczne, gdyby nie było to takie łatwe”.

W tym sezonie Mercedes wywalczył jedno podium dzięki drugiemu miejscu Lewisa Hamiltona w Grand Prix Australii. Na początku rywalizacji na Albert Park jego zespołowy kolega George Russell prowadził w wyścigu, jednak stracił pozycje po pit stopie podczas samochodu bezpieczeństwa, a następnie musiał się wycofać z powodu awarii jednostki napędowej.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze