Porsche i Grupa Volkswagen ponownie rozważają dołączenie do Formuły 1

Wiceprezes Porsche Motorsport Fritz Enzinger, wyraził możliwość dołączenia Porsche lub Grupy Volkswagen do F1. Ostateczna decyzja ma zostać oparta o kierunek rozwoju nowych silników, które mają zadebiutować w sezonie 2025.

Mając na myśli kierunek rozwoju silników F1, Enziger powiedział, że kluczowym czynnikiem dla grupy VW w tym względzie są paliwa przyszłości: „Byłoby bardzo interesujące, gdyby aspekty zrównoważonego rozwoju, na przykład wdrażanie e-paliw, odegrały w tym rolę. Jeśli te aspekty zostaną potwierdzone, ocenimy je szczegółowo w ramach Grupy VW i omówimy dalsze kroki” – powiedział Austriak dla BBC Sport.

E-paliwa są neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Mogą występować w różnych formach, w tym w postaci biopaliw. Formuła 1 wcześniej zobowiązała się do wdrożenia e-paliw od sezonu 2025, co może zainteresować nowych producentów, do dołączenia do stawki: „Porsche i Grupa Volkswagen obserwują stale zmieniające się przepisy we wszystkich odpowiednich [dla nich] seriach wyścigowych na całym świecie. Dotyczy to również nowych regulacji silnika i układu napędowego Formuły 1 od sezonu 2025”.

Jak podaje BBC Sport, gdyby Grupa Volkswagen zdecydowała się na wejście do F1 z własnym zespołem, prawdopodobnie zrobiłaby to pod marką Porsche lub Audi. Jeśli jednak zaangażowanie w F1 miałoby się opierać na dostarczaniu jednostek napędowych, to w gronie potencjalnych zespołów wymieniany jest Red Bull, McLaren i Williams, z którymi miało dojść już do wstępnych rozmów rozpoznawczych.

Szef ekipy z Milton Keynes Christian Horner, przyznał w zeszłym miesiącu, że jest otwarty na współpracę z producentem samochodów, znanym również, jako OEM (przedsiębiorstwo wytwarzające produkty, które mogą być sprzedawane przez innego producenta): „Jeśli pojawi się ekscytujący partner, to oczywiście warto przyjrzeć się temu bardzo poważnie, niezależnie od tego, czy będzie to producent OEM, czy inny typ partnera”.

Williams odmówił komentarza w tej sprawie, a rzecznik zespołu McLaren powiedział, że „nigdy nie komentują spekulacji”. Z kolei szef Formuły 1 Stefano Domecnicali, dał jasny sygnał dla potencjalnie nowych producentów, że F1 będzie w przyszłości miejscem do wykazania się w obszarze technologii hybrydowej: „Pełna elektryczność nie jest jedyną drogą w przyszłość [samochodów drogowych]. Hybrydyzacja, którą chcemy zaoferować w przyszłości, jest właściwą platformą, na której [producenci] mogą zaprezentować swój produkt. Hybrydy będą zróżnicowaną platformą, na której będą mogli promować wydajność swojego zespołu lub układu napędowego. Neutralność węglowa to kolejny element w centrum naszej dyskusji - ekopaliwo, paliwo organiczne. Dobrą rzeczą jest to, że wszyscy producenci OEM i zespoły [F1] podzielają ten pogląd”.

Źródło: bbc.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze