Pirelli może wprowadzić dodatkową mieszankę w przyszłym roku

Firma Pirelli może zwiększyć przyszłoroczną alokację swoich opon w Formule 1 do sześciu rodzajów ogumienia, jednak decyzja w tej sprawie ma zapaść najwcześniej pod koniec tego roku.

Testy Pirelli wspólnie z Ferrari, które zostały zorganizowane w tym tygodniu w Barcelonie, to ostatnia szansa dla włoskiego producenta na rozwój sprawdzenie i zebranie informacji na temat proponowanych opon na przyszły sezon, ponieważ wkrótce specyfikacja ogumienia zostanie zamrożona.

Do 1 września Pirelli musi wysłać do FIA szczegóły techniczne dotyczące przyszłorocznych mieszanek, jednak jedyny dostawca opon do F1 ma czas do 1 grudnia na sprecyzowanie, jakie rodzaje ogumienia mogą zostać nominowane na sezon 2018. Do tego czasu Pirelli przeprowadzi dodatkowe testy wspólnie z Mercedesem 7-8 września na Paul Ricard, z Sauberem i Force India 31 października i 1 listopada w Meksyku oraz z McLarenem 14-15 listopada na Interlagos. Ostatnie testy, w których udział będą mogły wziąć wszystkie ekipy, odbędą się w Abu Zabi po ostatnim wyścigu sezonu 28-29 listopada.

W chwili obecnej Pirelli na sezon udostępnia łącznie pięć rodzajów opon przeznaczonych na suchą nawierzchnię. Są to mieszanki twarde, pośrednie, miękkie, supermiękkie oraz ultramiękkie. Szef Pirelli Mario Isola powiedział, że liczba mieszanek na 2018 rok zostanie określona po testach z 1 września.

„Liczbę rodzajów opon narzucimy w oparciu o wyniki. Moim zdaniem możliwa jest opcja sześciu mieszanek. Jeśli przyjrzymy się regulaminowi, ich liczba zależy od naszej propozycji wobec FIA, która zazwyczaj akceptuje prośbę, ponieważ nie ma powodów, by ją odrzucać. W tym roku homologowaliśmy 10 mieszanek – 5 z nich są podstawowe, a dodatkowe 5 to opony zapasowe” – powiedział Isola.

„Nie potrzebujemy zgody zespołów. W Aby Zabi po wyścigu mamy dwa dni testowe wraz ze wszystkimi samochodami i zespołami – jazdy mają być przeznaczone do sprawdzenia nowego produktu oraz okazją do ekip do przetestowania opon z wyprzedzeniem. Zatem pod koniec listopada musimy być gotowi w kwestii ostatecznej wersji ogumienia na sezon 2018”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze