Zatwierdzono wprowadzenie Halo w sezonie 2018

Podczas dzisiejszego posiedzenia Grupy Strategicznej Formuły 1 FIA zostały podjęte decyzje w sprawie wprowadzenia ochrony głowy kierowcy oraz kontynuacji prac dotyczących silników na sezon 2021 i ograniczenia kosztów. Po raz pierwszy podczas posiedzenia obecni byli przedstawiciele wszystkich zespołów.

Najważniejszą decyzją jest wprowadzenie systemu Halo w sezonie 2018. Od czasu jednomyślnej decyzji o stworzeniu systemu ochrony głowy kierowcy w 2016 roku, zadecydowano że Halo będzie preferowanym rozwiązaniem. Jego obecny wygląd może się jednak zmienić, bowiem zespoły zostały poproszone o pomoc w dopracowaniu projektu.

Poza tym poinformowano o tym, że poczyniono postępy w sprawie przepisów układów napędowych na sezon 2021, a prace będą kontynuowane we wrześniu, oraz że zespoły jednomyślnie przystały na nowe podejście do sprawy ograniczenia kosztów – nowi właściciele F1 chcą, aby ekipy wyszły z własnymi inicjatywami mającymi poprawić kondycję finansową uczestników.

Przedyskutowano także zmiany w przepisach sportowych mających poprawić wartość widowiskowość wyścigów. Choć oficjalnie nie podano żadnych szczegółów, miały one dotyczyć zmiany formatu weekendów wyścigowych oraz przepisów aerodynamicznych.

Wszelkie decyzje grupy strategicznej wymagają zatwierdzenia przez Światową Radę Sportów Motorowych, lecz wydaje się to być wyłącznie formalnością.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze