Nakreślono przyszłość układów napędowych F1

W piątek w siedzibie Międzynarodowej Federacji Samochodowej w Paryżu odbyło się posiedzenie pomiędzy FIA, kluczowymi udziałowcami Formuły 1, dostawcami silników oraz innymi producentami, podczas którego nakreślona została wizja układów napędowych F1 na sezon 2021.

Obecne hybrydowe układy napędowe, zbudowane wokół silników 1.6 turbo, pozostaną w Formule 1 do 2020 roku. Jednostki te są w stanie generować pomiędzy 900-1000 koni mechanicznych, przy o 30% mniejszym zużyciu paliwa od poprzedniej generacji silników oraz zbliżając się do 50-procentowej wydajności cieplnej.

Spotkanie w Paryżu zaowocowało bardzo ogólnymi założeniami na temat tego, co ma zostać zmienione w przepisach kolejnej generacji:

  • F1 ma pozostać szczytem technologii w sporcie motorowym oraz poligonem doświadczalnym dla rozwoju technologii wykorzystywanej w samochodach drogowych
  • Nowe układy napędowe mają uzyskiwać dużą moc, przy jednoczesnym uproszczeniu i zmniejszeniu kosztów projektu oraz produkcji
  • Poprawa dźwięku układów napędowych
  • Umożliwienie kierowcom „ostrej” jazdy przez dłuższy czas

„Jestem bardzo zadowolony z procesu oraz tego, że tak wiele różnych stron potrafiło ustalić wspólny kierunek dla Formuły 1 w tak ważnej technologicznie dziedzinie” – powiedział prezydent FIA Jean Todt. „Oczywiście teraz musimy uzgodnić wszystkie detale, ale mamy dobry start i nie mogę doczekać się prac nad znalezieniem najlepszego rozwiązania dla przyszłości F1”.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze