Sauber wkrótce rozpocznie pracę nad samochodem na sezon 2018

Dyrektor techniczny Saubera Jörg Zander powiedział, że już wkrótce zespół skupi się nad przygotowaniami maszyny na przyszłoroczny sezon Formuły 1.

Szwajcarski zespół przez kłopoty finansowe nie miał w poprzednim roku łatwego zadania. Pojawienie się Longbow Finance pozwoliło tej ekipie na ugruntowanie swojej dotychczas niestabilnej pozycji, jednak tegoroczna umowa z Ferrari zakłada wykorzystywanie ubiegłorocznych jednostek napędowych włoskiego producenta.

Zander, który powrócił do Saubera po odejściu Audi z Długodystansowych Mistrzostw Świata, pracował w szeregach stajni z Hinwil, kiedy ta była jeszcze w posiadaniu BMW. Stwierdził, że już niedługo inżynierowie skupią się nad przygotowaniami do kolejnego sezonu 1.

„Wraz z moim zespołem technicznym rozpocznę opracowywanie koncepcji na sezon 2018. To nie nastąpi też zbyt wcześnie, ponieważ chcemy przeprowadzić fundamentalną analizę tego, na jakiej pozycji będziemy znajdować się w tym roku. Chcę mieć dobry i zorganizowany zespół z zadowolonymi i zmotywowanymi pracownikami, który staje się marką w Formule 1 mogącą raz na jakiś czas sprawić niespodzianki. Chcę również zadbać o zaufanie oraz długoterminową stabilizację. Z tego, co zobaczyłem do tej pory, jestem optymistycznie nastawiony do tego, że możemy to osiągnąć” – powiedział Zander.

Dyrektor techniczny Saubera oczekuje, że niezawodność będzie kluczowym czynnikiem w pierwszych wyścigach sezonu, podczas których ekipa może czerpać potencjalne korzyści z wykorzystywania sprawdzonego i przetestowanego silnika.

„Układ przeniesienia napędu z pewnością odegra wielką rolę, jednak na początku sezon zarówno podwozie, jak i niezawodność, będą również ważnymi czynnikami. Samochód będzie miał mniejszą prędkość maksymalną, jednak dzięki zwiększonemu dociskowi będzie on mógł hamować później. Droga hamowania stanie się krótsza, co będzie mieć wpływ na odzyskiwanie energii. Do tego potrzebne jest wprowadzenie innych profili jazdy oraz strategii w celu uzyskania ograniczonej do 2 MJ energii w przypadku MGU-K. Koncepcja aero ponownie będzie kluczowa, jeśli chodzi o wydajność”.

Źródło: f1fanatic.co.uk

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze