Zespoły F1 rozważają wprowadzenie standaryzowanych części

Dyrektor wykonawczy McLarena Zak Brown powiedział, że zespoły Formuły 1 rozważają opcję wprowadzenia standaryzowanych części w ramach dodatkowej redukcji kosztów.

Ze względu na to, że Formuła 1 wkracza niejako w nową erę po odejściu Berniego Ecclestone’a, były szef zespołu Ross Brawn, który z ramienia Liberty Media będzie zajmować się stroną sportową, celuje w stworzenie prostszego sportu z lepszymi wyścigami. W poprzednich latach wielokrotnie dyskutowano na temat standaryzacji części, a Brown uważa, że byłby to dobry sposób na zmniejszenie kosztów pod warunkiem, że stanie się to częścią szerszego planu zmniejszenia wydatków przez zespoły.

„Są tacy, którzy uważają, że powinniśmy poddać pewne części standaryzacji. Zespoły pokazały, że są bardzo mądre. Nie sądzę, że można regulować koszty tylko poprzez kontrolę tego, co znajduje się w samochodzie. Musimy po prostu znaleźć inne obszary; tutaj tunel aerodynamiczny jest doskonałym przykładem: ograniczyliśmy korzystanie z tego [rozwiązania], jednak mocno w górę poszedł budżet przeznaczony na obliczeniową mechanikę płynów, więc nie sądzę, że można to osiągnąć tylko poprzez standaryzację części” – powiedział Brown w rozmowie z Autosportem.

„Można zrobić coś w tym zakresie, a nie sądzę, że na przykład klient będzie widział to, jak wygląda zawieszenie w naszym samochodzie w porównaniu z Williamsem. Uważam zatem, że standaryzacji mogą ulec te części, które nie poprawiają widowiska, a kibice nie zauważą różnicy. Nadal jednak myślę, że potrzebujemy limitu budżetowego, który jest obecny w większości innych sportów”.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze