Pirelli podało dobór ogumienia na Grand Prix Brazylii

Firma Pirelli tradycyjnie na mniej niż dwa tygodnie przed danym wyścigiem opublikowała wybór liczby kompletów poszczególnych mieszanek przez zespoły, tym razem na przedostatnią już rundę Mistrzostw Świata Formuły 1 – Grand Prix Brazylii.

Na wyścig na torze Interlagos włoski producent przygotował trzy rodzaje opon – twardą (oznaczoną pomarańczowym kolorem), pośrednią (biały kolor) i miękką (żółty kolor). Dodatkowo każdy zespół musi mieć do dyspozycji na wyścig po jednym komplecie opon twardych i pośrednich, a w trakcie rywalizacji powinna zostać wykorzystana jedna z tych mieszanek. Jeden zestaw opon miękkich przeznaczony zostanie na ostatnią część kwalifikacji – Ci kierowcy, którzy będą uczestniczyć w Q3, będą mieli obowiązek zwrotu tego kompletu dla Pirelli, zaś pozostali zawodnicy mogą zatrzymać ten zestaw na wyścig.

Jeśli chodzi o sam dobór ogumienia, to w całej stawce nie ma ekip, które swym wyborem znacząco odstawaliby od innych zespołów. Obaj kierowcy Mercedesa, a więc Lewis Hamilton i Nico Rosberg, którzy rywalizują ze sobą o mistrzowski tytuł, będą mieć taką samą strategię opon, mając do dyspozycji jeden komplet twardej, cztery komplety pośredniej i osiem kompletów miękkiej mieszanki. Nieco inaczej jest w przypadku reprezentantów Ferrari: Sebastian Vettel będzie mieć o jeden zestaw pośrednich opon więcej niż mistrzowie konstruktorów, kosztem najbardziej miękkiej mieszanki. Zespołowy kolega Niemca Kimi Räikkönen przygotowane będzie mieć dwa zestawy twardych opon – oprócz Fina na taki ruch zdecydowano się w przypadku Nico Hülkenberga, Sergio Péreza (obaj Force India) oraz Estebana Gutiérreza (Haas F1 Team). Bardzo podobnie sytuacja przedstawia się również u kierowców Red Bulla.

Przez cały tegoroczny sezon kierowcy w czasie weekendu wyścigowego korzystali z trzech rodzajów mieszanek wyznaczanych przez firmę Pirelli. Zawodnicy do dyspozycji mogli mieć łącznie 13 kompletów opon: dwa z nich dobiera Pirelli (z czego jeden zestaw musi zostać użyty w czasie wyścigu), jeden komplet najbardziej miękkich opon przeznaczony jest na ostatnią część kwalifikacji, a kierowcy i ich zespoły mają dowolność w wyborze pozostałych dziesięciu zestawów ogumienia.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Pirelli

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze