Firma Pirelli tradycyjnie na mniej niż dwa tygodnie przed danym wyścigiem opublikowała wybór liczby kompletów poszczególnych mieszanek przez zespoły, tym razem na przedostatnią już rundę Mistrzostw Świata Formuły 1 – Grand Prix Brazylii.
Na wyścig na torze Interlagos włoski producent przygotował trzy rodzaje opon – twardą (oznaczoną pomarańczowym kolorem), pośrednią (biały kolor) i miękką (żółty kolor). Dodatkowo każdy zespół musi mieć do dyspozycji na wyścig po jednym komplecie opon twardych i pośrednich, a w trakcie rywalizacji powinna zostać wykorzystana jedna z tych mieszanek. Jeden zestaw opon miękkich przeznaczony zostanie na ostatnią część kwalifikacji – Ci kierowcy, którzy będą uczestniczyć w Q3, będą mieli obowiązek zwrotu tego kompletu dla Pirelli, zaś pozostali zawodnicy mogą zatrzymać ten zestaw na wyścig.
Jeśli chodzi o sam dobór ogumienia, to w całej stawce nie ma ekip, które swym wyborem znacząco odstawaliby od innych zespołów. Obaj kierowcy Mercedesa, a więc Lewis Hamilton i Nico Rosberg, którzy rywalizują ze sobą o mistrzowski tytuł, będą mieć taką samą strategię opon, mając do dyspozycji jeden komplet twardej, cztery komplety pośredniej i osiem kompletów miękkiej mieszanki. Nieco inaczej jest w przypadku reprezentantów Ferrari: Sebastian Vettel będzie mieć o jeden zestaw pośrednich opon więcej niż mistrzowie konstruktorów, kosztem najbardziej miękkiej mieszanki. Zespołowy kolega Niemca Kimi Räikkönen przygotowane będzie mieć dwa zestawy twardych opon – oprócz Fina na taki ruch zdecydowano się w przypadku Nico Hülkenberga, Sergio Péreza (obaj Force India) oraz Estebana Gutiérreza (Haas F1 Team). Bardzo podobnie sytuacja przedstawia się również u kierowców Red Bulla.
Przez cały tegoroczny sezon kierowcy w czasie weekendu wyścigowego korzystali z trzech rodzajów mieszanek wyznaczanych przez firmę Pirelli. Zawodnicy do dyspozycji mogli mieć łącznie 13 kompletów opon: dwa z nich dobiera Pirelli (z czego jeden zestaw musi zostać użyty w czasie wyścigu), jeden komplet najbardziej miękkich opon przeznaczony jest na ostatnią część kwalifikacji, a kierowcy i ich zespoły mają dowolność w wyborze pozostałych dziesięciu zestawów ogumienia.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Pirelli
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.