Renault planuje wprowadzić poprawki do silnika na Singapur lub Malezję

Renault zamierza przygotować modyfikacje do swojej jednostki napędowej, którą powinniśmy zobaczyć w jednym z dwóch kolejnych wyścigów.

Francuski producent rozpoczął tegoroczny sezon z zupełnie nową specyfikacją, a następnie na Grand Prix Bahrajnu wprowadził niewielką poprawkę. Kolejny pakiet aktualizacji został przygotowany na uliczną rundę w Monako. Po tych poprawkach Renault miało do dyspozycji jeszcze 21 tokenów i choć następna większa modyfikacja powinna zostać wprowadzona na początek przyszłego sezonu, to jednocześnie potwierdzono, że do końca tegorocznych zmagań również pojawią się pewne aktualizacje.

Po uzyskaniu pozytywnych wyników w fabryce w Viry, Renault zamierza wprowadzić poprawkę jednostki napędowej albo na następny wyścig w Singapurze, albo na rundę w Malezji.

„Nie powiedzieliśmy jeszcze w tym roku ostatniego słowa. Może w Singapurze będziemy mogli wprowadzić [poprawkę] i zobaczymy, co otrzymamy, kiedy dotrzemy do końca sezonu. Teraz jesteśmy w pełni skupieni na przyszłym roku, jednak poprawki przygotowane z myślą o następnym wyścigu lub kolejnej rundzie zostały już zaplanowane. Mamy nadzieję, że [zysk na okrążeniu] będzie wynosić jedną lub dwie dziesiąte, jeśli nasze założenia są poprawne” – powiedział dyrektor techniczny przy rozwoju silnika Renault Remi Taffin w rozmowie z Autosportem.

„Być może wydamy w tym sezonie jeszcze więcej [tokenów rozwojowych]. Kiedy mamy coś, co jest szybsze, nie odkładamy tego na półkę, by wprowadzić to w przyszłym roku” – dodał.

Na miniony już wyścig na torze Monza aktualizację swojej jednostki napędowej przygotowało Ferrari, które wykorzystało pozostałe trzy tokeny. Honda ma do dyspozycji trzy żetony, a Mercedes – 6. Obaj producenci jeszcze nie zdecydowali, czy zdecydują się wprowadzić jakiekolwiek modyfikacje do swoich silników na pozostałe siedem wyścigów tegorocznego sezonu.

Stopień wykorzystania i liczba pozostałych tokenów poszczególnych producentów:

  • Ferrari – 32 (pozostało: 0)
  • Honda – 29 (pozostało: 3)
  • Mercedes – 26 (pozostało: 6)
  • Renault – 11 (pozostało: 21)

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze