W odpowiedzi na ostatnie kontrowersje dotyczące przestrzegania granic toru oraz ich egzekwowania podczas weekendów Grand Prix Formuły 1, FIA zainstalowała elektroniczny pomiar w kilku miejscach toru Hungaroring.
Ponieważ agresywne krawężniki nie zdały swojego egzaminu i doprowadziły do kilku awarii aut podczas weekendu w Austrii, szanse dostaną czułe na nacisk taśmy, umieszczone w odległości 1,6 metra od krawędzi toru, których uaktywnienie będzie jednoznaczny z wyjazdem czterema kołami poza jego obrys.
Stalowe krawężniki na torze Hungaroring | © Albert Fabrega
FIA nie martwi wyjazdami na tor w innych miejscach, ponieważ zapędy kierowców w newralgicznych punktach toru mają powstrzymać wysokie na 50 mm stalowe krawężniki, podobne do tych, które zadebiutowały wraz z torem Yas Marina w Abu Dhabi. Nowe krawężniki zostały zamontowane w zakrętach 4 oraz 11, ale asfaltowe pobocze za nimi pozwala na całkowite pominięcie zakrętu bez straty czasowej.
Aby powstrzymać kierowców przed wyjazdami, FIA wystosowała do zespołów notę informującą o nowym systemie, który będzie pilnować porządku na torze: „1,6 metra od krawędzi toru zostały zainstalowane czujniki, które poinformują nas o wyjeździe poza tor całym obrysem samochodu w tych dwóch w tych dwóch miejscach”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.