Nissan ogłosił wycofanie się ze startów w przyszłorocznym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Japoński producent powrócił w tym sezonie do najwyższej kategorii wyścigów samochodów sportowych po raz pierwszy od 1999 roku z innowacyjnym prototypem GT-R LM Nismo. Choć wstępnie ekipa miała wziąć udział w całym sezonie WEC, zrezygnowano z pierwszych dwóch rund, by lepiej przygotować się na 24-godznny wyścig Le Mans. Jak się okazało, był to jedyny jak dotąd występ tego zespołu z prototypem LMP1.
Ze względu na nieprawidłowo funkcjonujący system hybrydowy, tempo w porównaniu z pozostałymi producentami startującymi w klasie LMP1 było znacząco gorsze. W kwalifikacjach strata na jednym okrążeniu wynosiła 25 sekund, a podczas wyścigu żadna z trzech startujących załóg nie dojechała do mety.
Następstwem tych wydarzeń było podjęcie decyzji o rezygnacji z dalszej części sezonu WEC, do którego później dołączyła wiadomość o rezygnacji szefa Nissan Motorsport Darrena Coxa, jednego z głównych autorów projektu. Choć nie tak dawno zostały przeprowadzone testy prototypu, Nissan doszedł do wniosku, że konstrukcja nie będzie będzie mogła na tym etapie z powodzeniem konkurować z samochodami Porsche, Audi czy też Toyoty.
„Dzisiaj Nissan ogłosił, że wycofuje swoje zgłoszenie z przyszłorocznego sezonu Długodystanowych Mistrzostw Świata. Nissan wystartował w LMP1 w 2015 roku z innowacyjną nową i śmiałą koncepcją, z ambicją, by konkurować z czołówką. Zespół pracował starannie, by dostosować pojazd do pożądanych poziomów wydajności. Jednakże kompania stwierdziła, że realizowany program nie będzie w stanie spełnić swoich ambicji i postanowiła skupić się na długoterminowym rozwoju strategii wyścigowych”
– czytamy w oświadczeniu Nissana.
„Wyścigi są podstawowym elementem DNA Nissana, a firma może być dumna z historii innowacyjności do osiągania zwycięstwa. Zaangażowanie Nissana do sportów motorowych pozostanie mocne, o czym świadczy zwycięskie wydarzenia z sezonu 2015 – od osiągnięcia triumfu w Super GT w Japonii już drugi rok z rzędu po wygranej w 12-godzinnym wyścigu Blancpain Endurance w klasie Pro wraz z GT-R GT3. Nissan będzie kontynuować swoje wsparcie w WEC poprzez różne programy związane z silnikami, wliczając to niedawne wprowadzenie silnika LMP3”
.
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.