Neel Jani uzyskał najlepszy czas trzeciej piątkowej sesji testowej Prologu. Ponownie, dwa najlepsze rezultaty należały do załóg Porsche.
Już po raz trzeci, załoga nr 18 okazała się nie do pokonania w pierwszym dniu testów w Le Castellet. O ile jednak poprzednie sesje wygrywał Marc Lieb – tym razem najszybszy był Neel Jani, niedługo po jej starcie uzyskując najlepszy wynik nie tylko tej, ale wszystkich trzech sesji. Co więcej – także Lieb i Romain Dumas okazali się nie do przebicia w dwóch ostatnich godzinach piątkowych testów – a kolejne dwa najlepsze rezultaty przypadły Markowi Webberowi i Timo Bernhardowi z nr 17.
Jedynie Brendon Hartley okazał się gorszy od konkurentów z Audi i Toyot – wśród nich, na czele znalazł się Loïc Duval, o 0.002 sekundy przebijając Benoîta Treluyéra z siostrzanego R18 e-tron quattro. Od lidera, Duval był jednak wolniejszy o ponad 2 sekundy – przy czym obydwie załogi Audi zaliczyły tylko około 20 okrążeń, przy ponad 60 przejechanych przez Porsche nr 18. Około 50 okrążeń zaliczyły natomiast dwie załogi Toyot – te znalazły się znów na miejscach 5-6, Anthony Davidson z nr 1 gorszy od Janiego o ponad 3.1 sekundy.
Także po raz trzeci, za fabrycznymi pojazdami LMP1 nie znalazł się prywatny prototyp CLM od ByKolles – po raz drugi znalazła się za to Oreca 05 ekipy KCMG. Zarówno Matthew Howson, jak i Nick Tandy byli lepsi od Luisa Felipe Deraniego z Ligiera nr 28 – przy czym ten, przez cały pierwszy dzień testów zaliczył tylko 9 okrążeń. Trzeci wynik w swojej klasie zaliczył prototyp Dome S103, a czwarty był Sam Bird z drugiego pojazdu od G-Drive – do sesji nie przystąpiły natomiast pojazdy Extreme Speed Motorsport, Signatech Alpine i Team SARD Morand.
W sesji nocnej nie pojawiło się również Porsche nr 91 z klasy GTE Pro – a najszybszy był James Calado w Ferrari nr 71. Brytyjczyk z AF Corse przebił wynik Marco Sørensena z Aston Martina nr 95, który sam przejechał w trzeciej sesji całe 30 okrążeń. Trzeci czas należał do Frédérica Makowieckiego z Porsche nr 92, a mistrzowie z Ferrari nr 51 nie zeszli tym razem poniżej granicy 2 minut.
W przypadku klasy GTE Am, w trzeciej piątkowej sesji pojawiły się tylko trzy załogi – dwa Porsche ekipy Proton oraz Aston Martin. Za sprawą Stuarta Halla, najszybszy okazał się być właśnie ten ostatni – od Christiana Rieda i Patricka Longa, lepszy był zresztą także zmiennik Brytyjczyka, Francesco Castellacci.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:37.220 | ||||
2 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:38.635 | +1.415 | |||
3 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.354 | +2.134 | |||
4 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.356 | +2.136 | |||
5 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:40.378 | +3.158 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:41.309 | +4.089 | |||
7 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy Nicolas Lapierre |
1 | LMP2 | KCMG | Oreca 05 Nissan | 1:47.456 | +10.236 | |||
8 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:48.607 | +11.387 | |||
9 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
3 | LMP2 | Strakka Racing | Dome S103 Nissan | 1:48.689 | +11.469 | |||
10 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
4 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:48.873 | +11.653 | |||
11 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer Vitantionio Liuzzi |
7 | LMP1 | Team ByKolles | CLM P1/01 AER | 1:50.480 | +13.260 | |||
12 | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
5 | LMP2 | OAK Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:53.991 | +16.771 | |||
13 | 71 | Davide Rigon James Calado |
1 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.009 | +21.789 | |||
14 | 95 | Marco Sørensen |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:59.060 | +21.840 | |||
15 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki Wolf Henzler |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:59.731 | +22.511 | |||
16 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
4 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 2:00.019 | +22.799 | |||
17 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 2:00.582 | +23.362 | |||
18 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 2:00.750 | +23.530 | |||
19 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
2 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 2:02.957 | +25.737 | |||
20 | 77 | Patrick Long Marco Seefried |
3 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 2:03.378 | +26.158 | |||
NST | 30 | Scott Sharp |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | |||||
NST | 31 | Ed Brown |
- | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | |||||
NST | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
- | LMP2 | Signatech-Alpine | Alpine A450b Nissan | |||||
NST | 39 | Christian Klien Koki Saga Zoël Amberg |
- | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | |||||
NST | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
- | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | |||||
NST | 91 | Richard Lietz Michael Christensen Jörg Bergmeister Sven Müller |
- | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | |||||
NST | 50 | Paolo Ruberti |
- | GTE Am | Larbre Compétition | Corvette C7.R | |||||
NST | 66 | Michael Avenatti Jakub Giermaziak |
- | GTE Am | JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | |||||
NST | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
- | GTE Am | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | |||||
NST | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
- | GTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.