Dwie załogi Porsche znalazły się na czele drugiej sesji testowej Prologu w Le Castellet. Podobnie, dwa Porsche były najszybsze spośród pojazdów GTE Pro.
Z przejechanymi łącznie 170 okrążeniami, załogi prototypów Porsche nie rezygnują z testowania swoich maszyn na często wykorzystywanym w tym celu, francuskim torze Paul Ricard. Konsekwencją tego okazują się również wyniki – z jeszcze lepszymi czasami, niż w sesji porannej, Porsche ponownie znalazło się na czele stawki – i to już nie przedzielone przez któregoś z konkurentów. Prócz najlepszego Marca Lieba, lepsi od Audi i Toyoty byli także czterej inni kierowcy Porsche – i tylko Neel Jani znalazł się za czołowymi przeciwnikami.
Tymi okazali się być Benoît Treluyér i Loïc Duval w dwóch Audi R18 – Francuz z załogi nr 7 przegrywając z Liebem o ponad sekundę. Jeszcze gorszy wynik uzyskali kierowcy dwóch Toyot – najlepszy Sébastien Buemi z pojazdu nr 1 wolniejszy od lidera o 2.4 sekundy.
Prywatna załoga ByKolles znów zaliczyła czasy na poziomie klasy LMP2 – w niej, najszybszą po południu była załoga Team SARD Morand, Christian Klien w zmodernizowany, Morganie LMP2 poprawiając czas zespołu KCMG z sesji pierwszej. Po dołączeniu do testów, drugi wynik uzyskał Sam Bird z załogi G-Drive nr 26 – co ciekawe jednak, zarówno ona, jak i sporo innych w tej klasie LMP2 nie przejechało zbyt wielu okrążeń. Wyjątkiem była tu tylko ekipa Signatech Alpine – w jej przypadku, rekordowa w tej sesji liczba 94 okrążeń miała jednak na celu raczej sprawdzenie różnych opcji, gdyż jej wynik był o 4 sekundy gorszy od lidera.
Wśród pojazdów GTE Pro, dwa czołowe miejsca zajęły fabryczne Porsche, Michael Christensen i Frédéric Makowiecki różniąc się o zaledwie 0.02 sekundy. Dopiero trzeci wynik uzyskali mistrzowie z Ferrari ekipy AF Corse – za to już nie ostatnie, a czwarte miejsce zajęła druga załoga włoskiego zespołu. Choć dwa Aston Martiny tym razem znalazły się na końcu stawki – ostatni z nich był gorszy od lidera swojej klasy o mniej, niż 0.6 sekundy.
Próbujący swoich sił pośród regularnych uczestników Mistrzostw Świata Endurance, Kuba Giermaziaka tym razem nie tracił już tak wiele do konkurentów z klasy GTE Am – wciąż jednak, Ferrari zespołu JMW w praktyce zamykało tabelę wyników. Najlepszy czas uzyskał Patrick Long z ekipy Dempsey Racing Proton – pośród wszystkich pojazdów GT gorszy tylko od fabrycznych 911 RSR. Za pojazdami silniejszej klasy GTE Pro znalazł się dopiero drugi pojazd ekipy Proton, Klaus Bachler w Porsche wspomaganym przez sponsorów z Abu Zabi – a najszybszy w południe Aston Martin zajął miejsce trzecie.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:37.965 | ||||
2 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
2 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:38.552 | +0.587 | |||
3 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
3 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.058 | +1.093 | |||
4 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:39.530 | +1.565 | |||
5 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
5 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:40.365 | +2.400 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:40.989 | +3.024 | |||
7 | 39 | Christian Klien Koki Saga Zoël Amberg |
1 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:48.325 | +10.360 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
2 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | 1:48.687 | +10.722 | |||
9 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy Nicolas Lapierre |
3 | LMP2 | KCMG | Oreca 05 Nissan | 1:48.722 | +10.757 | |||
10 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
4 | LMP2 | Strakka Racing | Dome S103 Nissan | 1:49.726 | +11.761 | |||
11 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer Vitantionio Liuzzi |
7 | LMP1 | Team ByKolles | CLM P1/01 AER | 1:49.956 | +11.991 | |||
12 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
5 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:50.216 | +12.251 | |||
13 | 30 | Scott Sharp |
6 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | 1:51.215 | +13.250 | |||
14 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
7 | LMP2 | Signatech-Alpine | Alpine A450b Nissan | 1:52.164 | +14.199 | |||
15 | 31 | Ed Brown |
8 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | 1:56.042 | +18.077 | |||
16 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen Jörg Bergmeister Sven Müller |
1 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.372 | +20.407 | |||
17 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki Wolf Henzler |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.393 | +20.428 | |||
18 | 77 | Patrick Long Marco Seefried |
1 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.393 | +20.428 | |||
19 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
3 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.402 | +20.437 | |||
20 | 71 | Davide Rigon James Calado |
4 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.748 | +20.783 | |||
21 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:58.750 | +20.785 | |||
22 | 95 | Marco Sørensen |
6 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:58.851 | +20.886 | |||
23 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
2 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.956 | +20.991 | |||
24 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:58.959 | +20.994 | |||
25 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
4 | GTE Am | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.998 | +21.033 | |||
26 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
5 | GTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.193 | +21.228 | |||
27 | 66 | Michael Avenatti Jakub Giermaziak |
6 | GTE Am | JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.825 | +21.860 | |||
28 | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
9 | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||||
NST | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
- | LMP2 | OAK Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||||
NST | 50 | Paolo Ruberti |
- | GTE Am | Larbre Compétition | Corvette C7.R |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.