Porsche przed mistrzami

Marc Lieb w Porsche nr 18 pokonał ubiegłorocznych mistrzów w pierwszej sesji testowej Prologu na torze Paul Ricard. W sesji wzięło udział 27 pojazdów.

30 załóg znalazło się na liście startowej pierwszej, czterogodzinnej sesji testowej w Le Castellet – ostatecznie jednak, do sesji nie przystąpiły trzy Ligiery ekipy OAK Racing i współpracującej z nią, rosyjskiej G-Drive. Stosunkowo mało okrążeń przejechały także załogi KCMG, Larbre czy Team Sand Morand – a i fabryczne Audi zaliczyły ich mniej, niż połowę w stosunku do konkurentów czołowej kategorii LMP1. Po części dlatego, najszybszymi w sesji były dwa fabryczne Porsche, przedzielone przez ubiegłorocznego mistrza z Toyoty.

Z przejechanymi 68 okrążeniami, najlepszy wynik uzyskała załoga nr 18, Marc Lieb schodząc do poziomu 1:39.3 – o prawie 0.7 gorszy był Anthony Davidson, startując w tym roku z prestiżowym numerem 1. Kierowcy Toyoty zaliczyli przy tym o 8 okrążeń więcej – dokładnie tyle samo, co ich koledzy z zespołu, przejechali natomiast członkowie drugiej załogi Porsche. Mark Webber przegrał z Davidsonem różnicą 0.1 sekundy, a dopiero czwarty i piąty wynik uzyskały dwa Audi, pokonując tylko drugą fabryczną Toyotę.

Od wyniku na poziomie słabszych pojazdów LMP2, Prolog rozpoczęła natomiast prywatna ekipa ByKolles. Mimo przejechanych tylko 12 okrążeń, najlepszą w tej klasie była załoga KCMG – Matthew Howson w nowym prototypie Oreca 05 o ponad sekundę pokonując również tegoroczną nowość, konstrukcję Dome S103 zespołu Strakka i Nicka Leventisa. Trzeci był Nelson Panciatici z ekipy Signatech Alpine, a czwarty Tristian Vautier z jednej z załóg Team Sard Morand – słabo wypadły natomiast starsze Hondy HPD od Extreme Speed Motorsport.

Na czele klasy GTE Pro znalazł się Gianmaria Bruni w Ferrari zespołu AF Corse, ubiegłoroczny mistrz minimalnie pokonując dwa fabryczne Porsche. Patrick Pilet, Frédéric Makowiecki oraz Michael Christensen stracili do lidera co najwyżej 0.06 sekundy – nieco większą stratę miał tu dopiero Fernando Rees z Aston Martina, a najgorzej wypadli kierowcy drugiego Ferrari od AF Corse.

Stuart Hall  w Aston Martinie znalazł się natomiast na czele stawki GTE Am. Cała załoga nr 96 przejechała jednak aż 3 razy więcej okrążeń od Porsche ekipy Dempsey Racing Proton, z którą wygrała różnicą 0.1 sekundy – trzeci czas uzyskał natomiast Emmanuel Collard w Ferrari zespołu AF Corse. Wyraźnie gorsza była załoga Kuby Giermaziaka, z na torze pojawił się jedynie Michael Avenatti – Amerykanin uzyskał wynik lepszy tylko od Corvette ekipy Larbre. Ta wyjechała na tor wyłącznie w celu sprawdzenia systemów w swoim nowym pojeździe i łącznie przejechała jedynie 5 okrążeń.

Poz Nr   Kierowcy   Klasa Zespół   Samochód Rezultat Strata
1 18

Romain Dumas
Neel Jani
Marc Lieb
1 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1.39.292  
2 1

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Kazuki Nakajima
2 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:39.949 +0.657
3 17

Timo Bernhard
Mark Webber
Brendon Hartley
3 LMP1 HY Porsche Team Porsche 919 Hybrid 1:40.032 +0.740
4 7

Marcel Fässler
André Lotterer
Benoît Tréluyer
4 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:40.916 +1.624
5 8

Lucas di Grassi
Loïc Duval
Oliver Jarvis
5 LMP1 HY Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro 1:41.395 +2.103
6 2

Alexander Wurz
Stéphane Sarrazin
Mike Conway
6 LMP1 HY Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid 1:41.645 +2.353
7 47


Matthew Howson
Richard Bradley
Nick Tandy
Nicolas Lapierre
1 LMP2 KCMG Oreca 05 Nissan 1:48.924 +9.632
8 42

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane
2 LMP2 Strakka Racing Dome S103 Nissan 1:50.158 +10.866
9 36

Nelson Panciatici
Paul-Loup Chatin
Vincent Capillaire
3 LMP2 Signatech-Alpine Alpine A450b Nissan 1:50.287 +10.995
10 43

Pierre Ragues
Oliver Webb
Tristan Vautier
4 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:50.721 +11.429
11 4

Simon Trummer
Pierre Kaffer
Vitantionio Liuzzi
7 LMP1 Team ByKolles CLM P1/01 AER 1:50.821 +11.529
12 39

Christian Klien
Koki Saga
Zoël Amberg
5 LMP2 Team SARD Morand Morgan LMP2 Evo SARD 1:51.453 +12.161
13 30

Scott Sharp

6 LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda 1:52.529 +13.237
14 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
1 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:58.514 +19.222
15 92

Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
Wolf Henzler
2 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.545 +19.253
16 91


Richard Lietz
Michael Christensen
Jörg Bergmeister
Sven Müller
3 GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991) 1:58.576 +19.284
17 99
Fernando Rees
Alex MacDowall
4 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:58.767 +19.475
18 95

Marco Sørensen

5 GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:59.076 +19.784
19 96

Roald Goethe
Francesco Castellacci
Stuart Hall
1 GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE 1:59.198 +19.906
20 88

Christian Ried
Khaled Al Qubaisi
Klaus Bachler
2 GTE Am Abu Dhabi Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:59.322 +20.030
21 83

François Perrodo
Emmanuel Collard
Rui Águas
3 GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:59.377 +20.085
22 77
Patrick Long
Marco Seefried
4 GTE Am Dempsey Proton Racing Porsche 911 RSR (991) 1:59.471 +20.179
23 72

Wiktor Szajtar
Andrea Bertolini
Aleksiej Basow
5 GTE Am SMP Racing Ferrari 458 Italia GTC 1:59.719 +20.427
24 71
Davide Rigon
James Calado
6 GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC 1:59.797 +20.505
25 31

Ed Brown

7 LMP2 Extreme Speed Motorsports HPD ARX-03c Honda 2:03.021 +23.729
26 66
Michael Avenatti
Jakub Giermaziak
6 GTE Am JMW Motorsport Ferrari 458 Italia GTC 2:07.559 +28.267
27 50

Paolo Ruberti

7 GTE Am Larbre Compétition Corvette C7.R 2:08.000 +28.788
NST 26

Roman Rusinov
Julien Canal
Sam Bird
- LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan    
NST 28

Gustavo Yacaman
Luís Felipe Derani
Ricardo González
- LMP2 G-Drive Racing Ligier JS P2 Nissan    
NST 35

Jacques Nicolet
Jean-Marc Merlin
Erik Maris
- LMP2 OAK Racing Ligier JS P2 Nissan    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze