Marc Lieb w Porsche nr 18 pokonał ubiegłorocznych mistrzów w pierwszej sesji testowej Prologu na torze Paul Ricard. W sesji wzięło udział 27 pojazdów.
30 załóg znalazło się na liście startowej pierwszej, czterogodzinnej sesji testowej w Le Castellet – ostatecznie jednak, do sesji nie przystąpiły trzy Ligiery ekipy OAK Racing i współpracującej z nią, rosyjskiej G-Drive. Stosunkowo mało okrążeń przejechały także załogi KCMG, Larbre czy Team Sand Morand – a i fabryczne Audi zaliczyły ich mniej, niż połowę w stosunku do konkurentów czołowej kategorii LMP1. Po części dlatego, najszybszymi w sesji były dwa fabryczne Porsche, przedzielone przez ubiegłorocznego mistrza z Toyoty.
Z przejechanymi 68 okrążeniami, najlepszy wynik uzyskała załoga nr 18, Marc Lieb schodząc do poziomu 1:39.3 – o prawie 0.7 gorszy był Anthony Davidson, startując w tym roku z prestiżowym numerem 1. Kierowcy Toyoty zaliczyli przy tym o 8 okrążeń więcej – dokładnie tyle samo, co ich koledzy z zespołu, przejechali natomiast członkowie drugiej załogi Porsche. Mark Webber przegrał z Davidsonem różnicą 0.1 sekundy, a dopiero czwarty i piąty wynik uzyskały dwa Audi, pokonując tylko drugą fabryczną Toyotę.
Od wyniku na poziomie słabszych pojazdów LMP2, Prolog rozpoczęła natomiast prywatna ekipa ByKolles. Mimo przejechanych tylko 12 okrążeń, najlepszą w tej klasie była załoga KCMG – Matthew Howson w nowym prototypie Oreca 05 o ponad sekundę pokonując również tegoroczną nowość, konstrukcję Dome S103 zespołu Strakka i Nicka Leventisa. Trzeci był Nelson Panciatici z ekipy Signatech Alpine, a czwarty Tristian Vautier z jednej z załóg Team Sard Morand – słabo wypadły natomiast starsze Hondy HPD od Extreme Speed Motorsport.
Na czele klasy GTE Pro znalazł się Gianmaria Bruni w Ferrari zespołu AF Corse, ubiegłoroczny mistrz minimalnie pokonując dwa fabryczne Porsche. Patrick Pilet, Frédéric Makowiecki oraz Michael Christensen stracili do lidera co najwyżej 0.06 sekundy – nieco większą stratę miał tu dopiero Fernando Rees z Aston Martina, a najgorzej wypadli kierowcy drugiego Ferrari od AF Corse.
Stuart Hall w Aston Martinie znalazł się natomiast na czele stawki GTE Am. Cała załoga nr 96 przejechała jednak aż 3 razy więcej okrążeń od Porsche ekipy Dempsey Racing Proton, z którą wygrała różnicą 0.1 sekundy – trzeci czas uzyskał natomiast Emmanuel Collard w Ferrari zespołu AF Corse. Wyraźnie gorsza była załoga Kuby Giermaziaka, z na torze pojawił się jedynie Michael Avenatti – Amerykanin uzyskał wynik lepszy tylko od Corvette ekipy Larbre. Ta wyjechała na tor wyłącznie w celu sprawdzenia systemów w swoim nowym pojeździe i łącznie przejechała jedynie 5 okrążeń.
Poz | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Samochód | Rezultat | Strata | ||||
1 | 18 | Romain Dumas Neel Jani Marc Lieb |
1 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1.39.292 | ||||
2 | 1 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Kazuki Nakajima |
2 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:39.949 | +0.657 | |||
3 | 17 | Timo Bernhard Mark Webber Brendon Hartley |
3 | LMP1 HY | Porsche Team | Porsche 919 Hybrid | 1:40.032 | +0.740 | |||
4 | 7 | Marcel Fässler André Lotterer Benoît Tréluyer |
4 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:40.916 | +1.624 | |||
5 | 8 | Lucas di Grassi Loïc Duval Oliver Jarvis |
5 | LMP1 HY | Audi Sport Team Joest | Audi R18 e-tron quattro | 1:41.395 | +2.103 | |||
6 | 2 | Alexander Wurz Stéphane Sarrazin Mike Conway |
6 | LMP1 HY | Toyota Racing | Toyota TS040 Hybrid | 1:41.645 | +2.353 | |||
7 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Nick Tandy Nicolas Lapierre |
1 | LMP2 | KCMG | Oreca 05 Nissan | 1:48.924 | +9.632 | |||
8 | 42 | Nick Leventis Danny Watts Jonny Kane |
2 | LMP2 | Strakka Racing | Dome S103 Nissan | 1:50.158 | +10.866 | |||
9 | 36 | Nelson Panciatici Paul-Loup Chatin Vincent Capillaire |
3 | LMP2 | Signatech-Alpine | Alpine A450b Nissan | 1:50.287 | +10.995 | |||
10 | 43 | Pierre Ragues Oliver Webb Tristan Vautier |
4 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:50.721 | +11.429 | |||
11 | 4 | Simon Trummer Pierre Kaffer Vitantionio Liuzzi |
7 | LMP1 | Team ByKolles | CLM P1/01 AER | 1:50.821 | +11.529 | |||
12 | 39 | Christian Klien Koki Saga Zoël Amberg |
5 | LMP2 | Team SARD Morand | Morgan LMP2 Evo SARD | 1:51.453 | +12.161 | |||
13 | 30 | Scott Sharp |
6 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | 1:52.529 | +13.237 | |||
14 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
1 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:58.514 | +19.222 | |||
15 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki Wolf Henzler |
2 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.545 | +19.253 | |||
16 | 91 | Richard Lietz Michael Christensen Jörg Bergmeister Sven Müller |
3 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | Porsche 911 RSR (991) | 1:58.576 | +19.284 | |||
17 | 99 | Fernando Rees Alex MacDowall |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:58.767 | +19.475 | |||
18 | 95 | Marco Sørensen |
5 | GTE Pro | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:59.076 | +19.784 | |||
19 | 96 | Roald Goethe Francesco Castellacci Stuart Hall |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE | 1:59.198 | +19.906 | |||
20 | 88 | Christian Ried Khaled Al Qubaisi Klaus Bachler |
2 | GTE Am | Abu Dhabi Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:59.322 | +20.030 | |||
21 | 83 | François Perrodo Emmanuel Collard Rui Águas |
3 | GTE Am | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.377 | +20.085 | |||
22 | 77 | Patrick Long Marco Seefried |
4 | GTE Am | Dempsey Proton Racing | Porsche 911 RSR (991) | 1:59.471 | +20.179 | |||
23 | 72 | Wiktor Szajtar Andrea Bertolini Aleksiej Basow |
5 | GTE Am | SMP Racing | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.719 | +20.427 | |||
24 | 71 | Davide Rigon James Calado |
6 | GTE Pro | AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC | 1:59.797 | +20.505 | |||
25 | 31 | Ed Brown |
7 | LMP2 | Extreme Speed Motorsports | HPD ARX-03c Honda | 2:03.021 | +23.729 | |||
26 | 66 | Michael Avenatti Jakub Giermaziak |
6 | GTE Am | JMW Motorsport | Ferrari 458 Italia GTC | 2:07.559 | +28.267 | |||
27 | 50 | Paolo Ruberti |
7 | GTE Am | Larbre Compétition | Corvette C7.R | 2:08.000 | +28.788 | |||
NST | 26 | Roman Rusinov Julien Canal Sam Bird |
- | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||||
NST | 28 | Gustavo Yacaman Luís Felipe Derani Ricardo González |
- | LMP2 | G-Drive Racing | Ligier JS P2 Nissan | |||||
NST | 35 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
- | LMP2 | OAK Racing | Ligier JS P2 Nissan |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.