Rebellion zatwierdza tegoroczny skład

Zespół Rebellion Racing zaprezentował sześciu kierowców zapisanych do walki w tegorocznych Mistrzostwach Świata Endurance. Nowością będą Daniel Abt i Alexandre Imperatori.

Zespół, który wskutek zmiany silnika z Toyoty na AER nie pojawi się na weekendowym Prologu, dość długo zwlekał z prezentacją ostatecznych składów załóg. Część kierowców była zresztą oczekiwana m.in. w nowych załogach Nissana – jak się jednak okazało, czołowi zawodnicy pozostaną za kierownicą prototypu zbudowanego przez warsztat Oreca. Nowości zobaczymy dopiero w drugim składzie szwajcarskiej ekipy – tu, aż dwóch zastąpi ubiegłorocznych członków zespołu.

Podstawową załogą ekipy Rebellion Racing będą wciąż Nicolas Prost, Nick Heidfeld i Mathias Beché. Trio, które w ubiegłym roku znalazło się tuż za podium prestiżowego 24h Le Mans, w tym sezonie będzie bronić nieoficjalnego mistrzostwa wśród zespołów prywatnych i pojazdów niehybrydowych – z pewnością postara się również ukraść parę punktów ekipom fabrycznym, szczególnie w przypadku czołowej batalii kolejnym w sezonie WEC.

Jedynym znanym kierowcą drugiej załogi Rebelliona pozostanie natomiast Dominik Kraihamer. Obecny w zespole przez rok Fabio Leimer, w tym sezonie miał walczyć w japońskiej serii Super Formula – problemy finansowe doprowadziły jednak do anulowania kontraktu, przez co Szwajcar obecnie szuka możliwości startów.  W przypadku Andrea Belicchiego, Włoch startujący w zespole od 5 lat stanie do walki w nowej serii TCR international, walcząc w SEAT-cie Leon dla ekipy Target Competition.

Na ich miejsce, Rebellion sprowadził dwóch nowych kierowców – bardziej doświadczonym w wyścigach Endurance jest zdecydowanie Alexander Imperatori. Szwajcar stale mieszkający i przez to kojarzony z Chinami, karierę rozwijał co prawda w Formule Renault i Formule 3 – w roku 2011 przeniósł się jednak do wyścigów GT i Endurance, w 2012 zdobywając mistrzostwo azjatyckiego Porsche Carrera Cup. W ubiegłym roku, Imperatori stał się członkiem ekipy KCMG, w której mógł się pochwalić dwoma zwycięstwami w kategorii LMP2 w wyścigach Mistrzostw Świata Endurance.

„Po pierwsze, chciałbym podziękować Rebellionowi za zaufanie, jakim darzy mnie w tym sezonie i czekam na dołączenie do zespołu. Bardzo chcę rozpocząć pracę z nowymi kolegami z ekipy i przyczynić się do rozwoju samochodu, aby uzyskał dobre wyniki w tym sezonie. Z nowym silnikiem rywalizacja wygląda interesująco i jestem przekonany, że pomoże nam to wejść na kolejny poziom” – powiedział Imperatori.

Zupełnie nowym zawodnikiem w prototypach Le Mans jest natomiast Daniel Abt, 22-letni syn założyciela ekipy Abt Sportsline. Pochodzący z rodziny dobrze znanej w świecie motorsportu, Abt walczył dotychczas w seriach pojazdów jednomiejscowych – począwszy od niemieckiej ADAC Formel Masters (gdzie zdobył mistrzostwo i wicemistrzostwo), po dwa ostatnie sezony spędzone w Serii GP2. Podobnie, jak Nicolas Prost, Abt obecnie walczy w serii elektrycznych samochodów Formuły E – gdzie w tym sezonie dojechał już do mety nawet na trzecim miejscu.

„Jestem dumny, że mogę walczyć w WEC z Rebellion Racing. Zespół jest przyjemny, całkowicie profesjonalny i ma doskonałą reputację w środowisku. Ten kolejny program, obok Formuły E daje mi ogromny impuls; po raz pierwszy będę prowadził zamknięty samochód sportowy, dzielił obowiązki kierowcy z dwoma partnerami, a także zaliczę debiut na Le Mans w wyścigu 24h” – stwierdził Abt, opisując swoje emocje związane z wejściem do nowego zespołu i nowej rywalizacji.

„Z zadowoleniem możemy potwierdzić nasz skład kierowców na sezon 2015 i to miłe, że mamy wysoki poziom ciągłości w zespole. Mamy dobrą bazę doświadczenia i szybkości, z Nickiem, Nico, Mathiasem i Dominikiem, którzy ponownie są z nami. W ekipie witamy Alexandra i Daniela; jesteśmy pewni, że będą oni pozytywnym wzbogaceniem i pomogą nam podjąć walkę z konkurentami na polu LMP1. Jesteśmy w tym roku nieco opóźnieni z wyjazdem z boksów, jednak mocno wierzymy, że nasze tegoroczne samochody LMP1 będą jeszcze bardziej konkurencyjne, tak więc nie możemy się doczekać, aby niedługo wyprowadzić je na tor” – powiedział Bart Hayden, menedżer zespołu.

Z powodu wymiany silnika i związanych z tym modyfikacji, Rebelliony R-One rozpoczną tegoroczną rywalizację od wyścigu 24h Le Mans. Nowe załogi zobaczymy po raz pierwszy na Dniu Testów pod koniec maja.

Źródło: rebellion-racing.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze