Załoga Porsche nr 14 wygrała kwalifikacje do sobotniego wyścigu WEC w Bahrajnie. Z pierwszej linii wystartują także liderzy klasyfikacji generalnej.
Dwa najlepsze pojazdy kwalifikacji pojawią się w sobotę na froncie startu do 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie. Ambicje co do zwycięstwa, po raz kolejny zaprezentowało Porsche nr 14 – duża w tym zasługa Neela Janiego, który w piątkowe popołudnie znów okazał się najszybszym z całej stawki. Jego 1:41.897 był najlepszym wynikiem całego weekendu – sprawę przypieczętował natomiast Romain Dumas, jako drugi kierowca niewiele ulegając konkurentowi z Toyoty nr 8. Jadący wówczas Sébastien Buemi nieco poprawił rezultat liderów klasyfikacji – niestety, strata Anthonego Davidsona do Janiego była już zbyt duża.
Prócz Janiego, Davidson jako jedyny zszedł jednak poniżej granicy 1:42 – nie udało się to Timo Bernhardowi, który jednak dwoma wynikami poniżej 1:44, w dużej części wypracował trzecie miejsce dla Porsche nr 20. Sporo wolniejszy był mianowicie Brendon Hartley – ostatecznie, różnica między średnimi Porsche nr 20 a Toyoty nr 7 wyniosła 0.1 sekundy. Z piątej linii, do walki w sobotę przystąpi Audi nr 2 – problemy siostrzanego nr 1 sprawiły natomiast, że rozpoczynający wyścig Lucas Di Grassi wystartuje z końca stawki.
W przypadku podkategorii LMP1-L, początkowo dość wyrównaną wydawała się być walka między dwoma Rebellionami – Nick Heidfeld lepszy od Fabio Leimera o około 0.4 sekundy. Później jednak, różnica między Nicolasem Prostem i Dominikiem Kraihamerem była już wyraźna – przez co to załoga nr 12 pojawi się na starcie obok prototypu Audi. Dużo słabszy Lotus przegrał natomiast nie tylko z Rebellionem, ale i trzeba prototypami LMP2 – przez co wyścig rozpocznie dopiero z miejsca jedenastego.
Ciekawostką walki w słabszej kategorii prototypów był wynik ostatecznego zwycięzcy – jadący jako drugi Olivier Pla był szybszy od swojego partnera, Romana Rusinowa. Sam Rusinow był jednak najszybszym kierowcą pierwszej części kwalifikacji – przez co triumf załogi G-Drive był nie do podważenia. Ciekawie wyglądała jednak walka o kolejne pozycje na starcie – Nicolas Minassian z SMP nr 27 był początkowo czwarty – a dopiero dobra jazda Maurizio Medianiego sprawiła, że ich pojazd przesunął się na miejsce drugie. Na trzecie spadł drugi z prototypów SMP Racing – a razem z Lotusem, z szóstej linii wystartuje załoga KCMG.
Wcześniej, do walki stanęły oczywiście pojazdy GT – i w kategorii GTE Pro, pierwsza część sesji sugerowała punkt dla Ferrari nr 51. Gianmaria Bruni skutecznie przebijał wyniki Stefana Mückego – później jednak, Darren Turner był już szybszy od Toniego Vilandera, i to ostatecznie Aston Martin nr 97 zdobył w tej kategorii pole position. Zaskakująco dobrze wypadli kierowcy Ferrari nr 71, zajmując trzecie miejsce w klasie – a zaskakująco słabo oba Porsche, jedno z nich przegrywając nawet z dwoma pojazdami GTE Am.
Tym Porsche było nr 92, kierowane m.in. przez walczącego o jakiekolwiek szanse na mistrzostwo Frédérica Makowieckiego – a tymi dwoma pojazdami oba Aston Martiny, po raz kolejny wywalczając czołowe miejsca na starcie. Lepszym był tu początkowo nr 95, Nicki Thiim zaliczając dwa czasy poniżej 1:59 – później jednak Kristian Poulsen przegrywał z Christofferem Nygaardem, i niewiele zabrakło, by to załoga nr 98 znalazła się wyżej. Bardzo dobrze wypadli w kwalifikacjach kierowcy Ferrari nr 61, po raz kolejny plasując się w czołówce – pecha miała za to załoga nr 81, wskutek awarii hamulców przejeżdżając tylko dwa okrążenia.
P | Nr | Kierowcy | Klasa | Zespół | Rezultat | Strata | ||||
1 | 14 | Marc Lieb Romain Dumas Neel Jani |
1 | LMP1-H | Porsche Team | 1:43,145 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi |
2 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:43,410 | + 0,365 | |||
3 | 20 | Mark Webber Brendon Hartley Timo Bernhard |
3 | LMP1-H | Porsche Team | 1:44,191 | + 1,046 | |||
4 | 7 | Stéphane Sarrazin Alexander Wurz Mike Conway |
4 | LMP1-H | Toyota Racing | 1:44,260 | + 1,115 | |||
5 | 2 | André Lotterer Benoît Tréluyer Marcel Fässler |
5 | LMP1-H | Audi Sport Team Joest | 1:45,599 | + 2,454 | |||
6 | 12 | Nicolas Prost Nick Heidfeld Mathias Beche |
6 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:47,047 | + 3,902 | |||
7 | 13 | Andrea Belicchi Dominik Kraihamer Fabio Leimer |
7 | LMP1-L | Rebellion Racing | 1:47,705 | + 4,560 | |||
8 | 26 | Roman Rusinov Olivier Pla Julien Canal |
1 | LMP2 | G-Drive Racing | 1:50,236 | + 7,091 | |||
9 | 27 | Siergiej Żłobin Nicolas Minassian Maurizio Mediani |
2 | LMP2 | SMP Racing | 1:50,939 | + 7,794 | |||
10 | 37 | Kirył Ładygin Wiktor Szajtar Anton Ładygin |
3 | LMP2 | SMP Racing | 1:51,019 | + 7,874 | |||
11 | 9 | Simon Trummer Nathanaël Berthon Pierre Kaffer |
8 | LMP1-L | Lotus | 1:51,213 | + 8,068 | |||
12 | 47 | Matthew Howson Richard Bradley Alexandre Imperatori |
4 | LMP2 | KCMG | 1:51,375 | + 8,230 | |||
13 | 35 | David Cheng Keiko Ihara Mark Patterson |
5 | LMP2 | OAK Racing | 1:54,304 | + 11,159 | |||
14 | 97 | Stefan Mücke Darren Turner |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:58,805 | + 15,660 | |||
15 | 51 | Gianmaria Bruni Toni Vilander |
2 | GTE Pro | AF Corse | 1:59,075 | + 15,930 | |||
16 | 71 | Davide Rigon James Calado |
3 | GTE Pro | AF Corse | 1:59.226 | + 16,081 | |||
17 | 99 | Alex MacDowall Abdulaziz Al-Faisal Fernando Rees |
4 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:59,377 | + 16,232 | |||
18 | 91 | Richard Lietz Jörg Bergmeister Nick Tandy |
5 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:59,541 | + 16,396 | |||
19 | 95 | David Heinemeier-Hansson Kristian Poulsen Nicki Thiim |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:59,589 | + 16,444 | |||
20 | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:59,721 | + 16,576 | |||
21 | 92 | Patrick Pilet Frédéric Makowiecki |
6 | GTE Pro | Porsche AG Team Manthey | 1:59,772 | + 16,627 | |||
22 | 61 | Jeff Segal Alessandro Pier Guidi Alaksandr Talkanitsa |
3 | GTE Am | AF Corse | 2:00,068 | + 16,923 | |||
23 | 90 | Gianluca Roda Paolo Ruberti Matteo Cressoni |
4 | GTE Am | 8Star Motorsports | 2:00,218 | + 17,073 | |||
24 | 75 | François Perrodo Emmanuel Collard Matthieu Vaxivière |
5 | GTE Am | ProSpeed Competition | 2:00,713 | + 17,568 | |||
25 | 88 | Christian Ried Klaus Bachler Khaled Al Qubaisi |
6 | GTE Am | Proton Competition | 2:01,131 | + 17,986 | |||
NSK | 81 | Stephen Wyatt Michele Rugolo Andrea Bertolini |
7 | GTE Am | AF Corse | |||||
NST | 1 | Tom Kristensen Loïc Duval Lucas di Grassi |
- | LMP1-H | Audi Sport Team Joest |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.