Porsche i Toyota z czoła

Załoga Porsche nr 14 wygrała kwalifikacje do sobotniego wyścigu WEC w Bahrajnie. Z pierwszej linii wystartują także liderzy klasyfikacji generalnej.

Dwa najlepsze pojazdy kwalifikacji pojawią się w sobotę na froncie startu do 6-godzinnego wyścigu w Bahrajnie. Ambicje co do zwycięstwa, po raz kolejny zaprezentowało Porsche nr 14 – duża w tym zasługa Neela Janiego, który w piątkowe popołudnie znów okazał się najszybszym z całej stawki. Jego 1:41.897 był najlepszym wynikiem całego weekendu – sprawę przypieczętował natomiast Romain Dumas, jako drugi kierowca niewiele ulegając konkurentowi z Toyoty nr 8. Jadący wówczas Sébastien Buemi nieco poprawił rezultat liderów klasyfikacji – niestety, strata Anthonego Davidsona do Janiego była już zbyt duża.

Prócz Janiego, Davidson jako jedyny zszedł jednak poniżej granicy 1:42 – nie udało się to Timo Bernhardowi, który jednak dwoma wynikami poniżej 1:44, w dużej części wypracował trzecie miejsce dla Porsche nr 20. Sporo wolniejszy był mianowicie Brendon Hartley – ostatecznie, różnica między średnimi Porsche nr 20 a Toyoty nr 7 wyniosła 0.1 sekundy. Z piątej linii, do walki w sobotę przystąpi Audi nr 2 – problemy siostrzanego nr 1 sprawiły natomiast, że rozpoczynający wyścig Lucas Di Grassi wystartuje z końca stawki.

W przypadku podkategorii LMP1-L, początkowo dość wyrównaną wydawała się być walka między dwoma Rebellionami – Nick Heidfeld lepszy od Fabio Leimera o około 0.4 sekundy. Później jednak, różnica między Nicolasem Prostem i Dominikiem Kraihamerem była już wyraźna – przez co to załoga nr 12 pojawi się na starcie obok prototypu Audi. Dużo słabszy Lotus przegrał natomiast nie tylko z Rebellionem, ale i trzeba prototypami LMP2 – przez co wyścig rozpocznie dopiero z miejsca jedenastego.

Ciekawostką walki w słabszej kategorii prototypów był wynik ostatecznego zwycięzcy – jadący jako drugi Olivier Pla był szybszy od swojego partnera, Romana Rusinowa. Sam Rusinow był jednak najszybszym kierowcą pierwszej części kwalifikacji – przez co triumf załogi G-Drive był nie do podważenia. Ciekawie wyglądała jednak walka o kolejne pozycje na starcie – Nicolas Minassian z SMP nr 27 był początkowo czwarty – a dopiero dobra jazda Maurizio Medianiego sprawiła, że ich pojazd przesunął się na miejsce drugie. Na trzecie spadł drugi z prototypów SMP Racing – a razem z Lotusem, z szóstej linii wystartuje załoga KCMG.

Wcześniej, do walki stanęły oczywiście pojazdy GT – i w kategorii GTE Pro, pierwsza część sesji sugerowała punkt dla Ferrari nr 51. Gianmaria Bruni skutecznie przebijał wyniki Stefana Mückego – później jednak, Darren Turner był już szybszy od Toniego Vilandera, i to ostatecznie Aston Martin nr 97 zdobył w tej kategorii pole position. Zaskakująco dobrze wypadli kierowcy Ferrari nr 71, zajmując trzecie miejsce w klasie – a zaskakująco słabo oba Porsche, jedno z nich przegrywając nawet z dwoma pojazdami GTE Am.

Tym Porsche było nr 92, kierowane m.in. przez walczącego o jakiekolwiek szanse na mistrzostwo Frédérica Makowieckiego – a tymi dwoma pojazdami oba Aston Martiny, po raz kolejny wywalczając czołowe miejsca na starcie. Lepszym był tu początkowo nr 95, Nicki Thiim zaliczając dwa czasy poniżej 1:59 – później jednak Kristian Poulsen przegrywał z Christofferem Nygaardem, i niewiele zabrakło, by to załoga nr 98 znalazła się wyżej. Bardzo dobrze wypadli w kwalifikacjach kierowcy Ferrari nr 61, po raz kolejny plasując się w czołówce – pecha miała za to załoga nr 81, wskutek awarii hamulców przejeżdżając tylko dwa okrążenia. 

P Nr Kierowcy   Klasa Zespół   Rezultat Strata
1 14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
1 LMP1-H Porsche Team 1:43,145  
2 8
Anthony Davidson
Sébastien Buemi
2 LMP1-H Toyota Racing 1:43,410 + 0,365
3 20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
3 LMP1-H Porsche Team 1:44,191 + 1,046
4 7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Mike Conway
4 LMP1-H Toyota Racing 1:44,260 + 1,115
5 2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
5 LMP1-H Audi Sport Team Joest 1:45,599 + 2,454
6 12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
6 LMP1-L Rebellion Racing 1:47,047 + 3,902
7 13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
7 LMP1-L Rebellion Racing 1:47,705 + 4,560
8 26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
1 LMP2 G-Drive Racing 1:50,236 + 7,091
9 27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
2 LMP2 SMP Racing 1:50,939 + 7,794
10 37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
3 LMP2 SMP Racing 1:51,019 + 7,874
11 9

Simon Trummer
Nathanaël Berthon
Pierre Kaffer
8 LMP1-L Lotus 1:51,213 + 8,068
12 47

Matthew Howson
Richard Bradley
Alexandre Imperatori
4 LMP2 KCMG 1:51,375 + 8,230
13 35

David Cheng
Keiko Ihara
Mark Patterson
5 LMP2 OAK Racing 1:54,304 + 11,159
14 97
Stefan Mücke
Darren Turner
1 GTE Pro Aston Martin Racing 1:58,805 + 15,660
15 51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
2 GTE Pro AF Corse 1:59,075 + 15,930
16 71
Davide Rigon
James Calado
3 GTE Pro AF Corse 1:59.226 + 16,081
17 99

Alex MacDowall
Abdulaziz Al-Faisal
Fernando Rees
4 GTE Pro Aston Martin Racing 1:59,377 + 16,232
18 91

Richard Lietz
Jörg Bergmeister
Nick Tandy
5 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:59,541 + 16,396
19 95

David Heinemeier-Hansson
Kristian Poulsen
Nicki Thiim
1 GTE Am Aston Martin Racing 1:59,589 + 16,444
20 98

Paul Dalla Lana
Pedro Lamy
Christoffer Nygaard
2 GTE Am Aston Martin Racing 1:59,721 + 16,576
21 92
Patrick Pilet
Frédéric Makowiecki
6 GTE Pro Porsche AG Team Manthey 1:59,772 + 16,627
22 61

Jeff Segal
Alessandro Pier Guidi
Alaksandr Talkanitsa
3 GTE Am AF Corse 2:00,068 + 16,923
23 90

Gianluca Roda
Paolo Ruberti
Matteo Cressoni
4 GTE Am 8Star Motorsports 2:00,218 + 17,073
24 75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
5 GTE Am ProSpeed Competition 2:00,713 + 17,568
25 88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
6 GTE Am Proton Competition 2:01,131 + 17,986
NSK 81

Stephen Wyatt
Michele Rugolo
Andrea Bertolini
7 GTE Am AF Corse    
NST 1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
- LMP1-H Audi Sport Team Joest    

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze