Pełne składy na Silverstone, LMP1-L wciąż niepewny

Znamy już pełne składy załóg, które 20 kwietnia pojawią się na Silverstone w pierwszej odsłonie Długodystansowych Mistrzostw Świata. Wciąż niepewna jest sytuacja pojazdów LMP1-L.

Lista startowa zaprezentowana jeszcze przed Prologiem na torze Paul Ricard zawierała wiele luk, szczególnie wśród pojazdów GTE. Ich uzupełnienie, w niejednym miejscu było jednak tylko formalnością – dlatego pełną listę poznaliśmy na nieco ponad 2 tygodnie przed wyścigiem. Nie ma tu praktycznie żadnych zaskoczeń, niemal wszystkie załogi pasują do tych, które widzieliśmy na Prologu – przez co najbardziej zastanawiającą staje się w tej chwili sytuacja z prototypami z kategorii LMP1-L.

Tu wciąż nie wiadomo, czy w Silverstone pojawią się nowe pojazdy ekipy Rebellion Racing – nikt nie widział również nowego Lotusa, który nadal widnieje na liście startowej. W przypadku tych pierwszych, ekipa ze Szwajcarii ma jednak możliwość wykorzystania swoich starych Loli, które wyposażone w pewne ograniczniki, niedawno zostały zatwierdzone przez FIA do startów w sezonie 2014 – dlatego też na pewno, w Silverstone zobaczymy Nicolasa Prosta, Nicka Heidfelda i Mathiasa Bechego oraz Dominika Kraihamera, Andrea Belicchiego i zatwierdzonego po Prologu Fabio Leimera. Opcją jest, że w nowym R-One wystartuje tylko jedna z tych załóg – Rebellion nie zaprzeczył jednak, iż do walki szykuje oba nowe prototypy.

Co do Lotusa, zespół potwierdził start Thomasa Holzera i Jamesa Rossitera jako partnerów dla Holendra Christijana Albersa. O budowanym przez warsztat Kodewa prototypie T129 nie wiadomo jednak nic – przez co już chodzą słuchy, że ekipa planuje przygotować do startu jeden z ubiegłorocznych T128 LMP2, "wyżyłowany" tak, by mógł walczyć z Rebellionem. Tu problemem jest jednak konflikt z warsztatem ADESS AG, który był partnerem w budowie tamtego Lotusa – tak więc o ewentualnym jego starcie dowiemy się prawdopodobnie dopiero przed wyścigiem.

Składy innych załóg LMP1 są już doskonale znane – dla przypomnienia, Allana McNisha zastąpi w Audi nr 1 Lucas Di Grassi, stając się nowym partnerem Loïca Duvala i Toma Kristensena – a tym razem z nr 2 startować będą Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer. Ich konkurentami w fabrycznych Toyotach zostaną Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima w nr 7 oraz Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi w nr 8 – a w nowych Porsche 919 walczyć będą odpowiednio: w nr 14 Romain Dumas, Neel Jani i Marc Lieb, a w nr 20 doskonale znany Mark Webber, razem z Timo Bernhardem i Brendonem Hartleyem.

W LMP2, na Silverstone ma pojawić się siedem załóg – szczególnie ważnym będzie start ekipy Strakka Racing w nowym prototypie Dome S103. Jej skład będzie jednak dobrze znany – pojawią się tu Nick Leventis, Danny Watts oraz Jonny Kane. W Millenium Racing, do Fabiena Giroix dołączą w nr 22 John Martin oraz Oliver Turvey, a Shinji Nakano będzie w nr 23 zmieniał się ze Stefanem Johanssonem i Mike'em Conwayem. Składy rosyjskich załóg G-Drive i SMP Racing są już dobrze znane – a w KCMG, stałym partnerem Matthewa Howsona i Richarda Bradleya stanie się Tsugio Matsuda.

Najważniejszymi uzupełnieniami są te z obu kategorii GTE. W Pro poznaliśmy kierowców Ferrari – wszystkie trzy załogi będą tu dwuosobowe. W AF Corse, partnerem Gianmarii Bruniego w nr 51 będzie stary znajomy, Toni Vilander – Davide Rigona zmieniał będzie natomiast nowy nabytek ekipy, James Calado. Bez trzeciego partnera wystartują również Matt Griffin i Álvaro Parente, walczący tu w pojedynczym Ferrari od RAM Racing – za to trzyosobowe załogi pojawią się w dwóch fabrycznych Porsche. Patricka Pileta i Jörga Bergmeistera wspomoże w nr 91 Nick Tandy, a Marco Holzera i Frédérica Makowieckiego w nr 92 Richard Lietz – obaj przygotowując się do batalii 24h Le Mans. Co do Aston Martinów, w nr 99 pojawią się Alex MacDowall, Darryl O'Young i Fernando Rees – zgodnie z oczekiwaniami, kierowcami pojazdu nr 97 będą natomiast Darren Turner i Stefan Mücke.

W GTE Am, załogę od RAM Racing znaliśmy już wcześniej – podobnie, jak tą od belgijskiego zespołu ProSpeed. Potwierdził się także skład załogi AF Corse nr 61 – a w nr 81, partnerem Stephena Wyatta i Michele Rugolo zostanie obecny na Prologu Sam Bird. Khaled Al Qubaisi będzie trzecim zmiennikiem dla Christiana Rieda i Klausa Bachlera z Proton Competition – a start dla 8Star Competition potwierdzili Gianluca Roda i Paolo Ruberti jako partnerzy szefa zespołu, Vincente Potolicchiego. W końcu, poznaliśmy również składy obu załóg Aston Martinów – w nr 95 wystartuje Kristian Poulsen, David Heinemeier-Hansson praz Nicki Thiim – nieobecny tam Christoffer Nygaard znajdzie się natomiast w pojeździe nr 98, gdzie jego partnerami w Silverstone będą Paul Dalla Lana i Pedro Lamy.

Impreza rozłożona jest na trzy dni: w piątek, 18 kwietnia, odbędą się dwa treningi startujące o 12:55 i 16:55. Trzeci rozpocznie się w sobotę o 10:00, o 13:00 odbędą się kwalifikacje – sam wyścig ruszy natomiast dokładnie 24 godziny później, w niedzielę o 13:00.

Nr   Kierowcy     Zespół   Samochód
1

Tom Kristensen
Loïc Duval
Lucas di Grassi
LMP1-H Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
2

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler
LMP1-H Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
7

Stéphane Sarrazin
Alexander Wurz
Kazuki Nakajima
LMP1-H Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid
8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Nicolas Lapierre
LMP1-H Toyota Racing Toyota TS040 Hybrid
14

Marc Lieb
Romain Dumas
Neel Jani
LMP1-H Porsche Team Porsche 919 Hybrid
20

Mark Webber
Brendon Hartley
Timo Bernhard
LMP1-H Porsche Team Porsche 919 Hybrid
9

Christijan Albers
James Rossiter
Thomas Holzer
LMP1-L Lotus Praga Lotus T129 AER
12

Nicolas Prost
Nick Heidfeld
Mathias Beche
LMP1-L Rebellion Racing Lola B12-60 Toyota
13

Andrea Belicchi
Dominik Kraihamer
Fabio Leimer
LMP1-L Rebellion Racing Lola B12-60 Toyota
21

Nick Leventis
Jonny Kane
Danny Watts
LMP2 Strakka Racing Dome S103 Nissan
22

Fabien Giroix
John Martin
Oliver Turvey
LMP2 Millenium Racing Oreca 03 Nissan
23

Shinji Nakano
Mike Conway
Stefan Johansson
LMP2 Millenium Racing Oreca 03 Nissan
26

Roman Rusinov
Olivier Pla
Julien Canal
LMP2 G-Drive Racing Morgan OAK Nissan
27

Siergiej Żłobin
Nicolas Minassian
Maurizio Mediani
LMP2 SMP Racing Oreca 03 Nissan
37

Kirył Ładygin
Wiktor Szajtar
Anton Ładygin
LMP2 SMP Racing Oreca 03 Nissan
47

Matthew Howson
Richard Bradley
Tsugio Matsuda
LMP2 KCMG Oreca 03 Nissan
51
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
52
Matt Griffin
Álvaro Parente
GTE Pro RAM Racing Ferrari 458 Italia GTC
71
Davide Rigon
James Calado
GTE Pro AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
91

Patrick Pilet
Jörg Bergmeister
Nick Tandy
GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR
92

Marco Holzer
Frédéric Makowiecki
Richard Lietz
GTE Pro Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR
97
Stefan Mücke
Darren Turner
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
99

Alex MacDowall
Darryl O'Young
Fernando Rees
GTE Pro Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
53

Johnny Mowlem
Mark Patterson
Ben Collins
GTE Am RAM Racing Ferrari 458 Italia GTC
61

Marco Cioci
Mirco Venturi
Luís Pérez Companc
GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
75

François Perrodo
Emmanuel Collard
Matthieu Vaxivière
GTE Am ProSpeed Competition Porsche 911 GT3 RSR
81

Steve Wyatt
Michele Rugolo
Sam Bird
GTE Am AF Corse Ferrari 458 Italia GTC
88

Christian Ried
Klaus Bachler
Khaled Al Qubaisi
GTE Am Proton Competition Porsche 911 RSR
90

Vicente Potolicchio
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
GTE Am 8Star Motorsports Ferrari 458 Italia GTC
95

Kristian Poulsen
Nicki Thiim
David Heinemeier-Hansson
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE

96

Christoffer Nygaard
Pedro Lamy
Paul Dalla Lana
GTE Am Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze