Nowa Toyota z napędem na cztery koła

Toyota poinformowała, że jej tegoroczny prototyp TS040H będzie napędzany już nie na jedną, ale obie osie. Podobnie, jak w Audi, napęd hybrydowy będzie napędzał oś przednią.

W ubiegłorocznej rywalizacji fabrycznych prototypów LMP1, różnicą między pojazdami Audi i Toyoty był m.in. napęd hybrydowy, w Audi przekazujący odzyskiwaną moc na przednie, a w Toyocie na tylne koła. W sytuacji, w której wyraźnie lepsze okazały się prototypy Audi, Toyota postanowiła wykorzystać rozwiązanie konkurenta w swoich prototypach – w ten sposób, w przygotowywanych na sezon 2014 modelach TS040H, napęd przekazywany będzie już także na oś przednią.

Co ciekawe, nad wprowadzeniem do prototypów Toyoty układu napędowego firmy Aisin, japoński producent zastanawiał się już przy pierwszych nowych pojazdach LMP1 tej marki – wtedy jednak, ostatecznie wybrał on konkurencyjny układ napędowy DENSO zasilający tylko oś tylną. Teraz, Toyota postanowiła powrócić do projektu napędu hybrydowego Aisin – i po modernizacji, włączyła go do układu napędowego modelu TS040H.

Ponadto, Toyota ostatecznie zdecydowała się na obecność w prototypie silnika V8 – wcześniej sugerowano, że japoński producent może w nowym modelu zastosować mniejszą jednostkę turbo, podobnie jak ma to zrobić Porsche w swoim prototypie 919 Hybrid. Nowa Toyota ma już także za sobą pierwszy test na torze – w ubiegły weekend, zespół przeprowadził pierwsze jazdy nowym modelem na torze Paul Ricard HTTT we Francji. 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze