Dwa prototypy Audi prowadzą po godzinie rywalizacji na torze Silverstone. Bardzo dobrze sprawują się Aston Martiny, prowadząc w obu kategoriach GTE.
Na szczęście, wczorajsze prognozy pogody BBC dotyczące toru Silverstone, w większości się sprawdziły – i choć przy nieco zachmurzonym niebie, pojazdy wystartowały do inauguracyjnej rundy FIA WEC bez problemów z przyczepnością na torze. Wyjątkiem potwierdzającym regułę był tu obrót Jima Ka To z Morgana nr 47 od KCMG na okrążeniu formującym – na starcie, problemów już nie było, dzięki czemu w pierwszej godzinie rywalizacji nie zobaczyliśmy ani jednej neutralizacji. Ta mogła się pojawić jedynie za sprawą prototypu PeCom, który uderzył (i przez co wyeliminował z rywalizacji) Lotusa nr 32 – szczęśliwie jednak Lotus dojechał sam do boksów. Na czele wyścigu szybko znalazły się dwa Audi przed dwoma Toyotami – w LMP2 natomiast świetnie radził sobie Antonio Pizzonia z Delta-ADR, utrzymując wywalczone w kwalifikacjach prowadzenie. Zadowoleni z sytuacji mogli być także kibice Aston Martów, które przez pewien czas znajdowały się na czele obu kategorii GT – w GTE jednak, lider, Stefan Mücke z nr 97, musiał uważać na Gianmaria Bruniego z Ferrari od AF Corse.
O ile na starcie nie doszło do zmian w czołówce – już po chwili, jadący w Audi nr 2 Allan McNish był za Alexem Wurzem z Toyoty nr 7. Zmianie nie uległo także ustawienie w innych kategoriach – LMP2 prowadził siódmy Antonio Pizzonia z Delta-ADR przed Olivierem Pla z OAK nr 24; w GTE Pro Stefan Mücke w Aston Martinie nr 97 przed kolegą z załogi nr 99, Pedro Lamym – i tylko w GTE Am, za Jamie Campbell-Walterem z Astona nr 96 szybko znalazł się Allan Simonsen z nr 95. Pechowcem na skalę prototypów Aston Martina mógł natomiast okazać się Lotus – po 3 okrążeniach, do boksów zjechał nr 31 – a nr 32 po chwili został uszkodzony przez kontakt z Oreca 03 nr 49 od PeCom. W całej stawce, szybko do przodu przesuwał się Jonny Kane z HPD od Strakka, który wskutek fatalnych kwalifikacji musiał startować z końca stawki – a niecały kwadrans po starcie, na czele były już cztery załogi fabryczne, z dwoma Audi przed dwoma Toyotami. Kane był już siódmy, za dwoma Lolami Rebelliona.
Po 20 minutach, w GTE Pro Lamy bronił drugiej pozycji przed Patrickiem Piletem z Porsche nr 91 i Gianmaria Brunim z Ferrari nr 51 – cała trójka jechała jeden za drugim, tracąc do Mückego około 6 sekund. Za pozostałymi dwoma Ferrari i Porsche jechały natomiast dwa czołowe Aston Martiny z kategorii GTE Am, 10 sekund przed trzecim Marco Ciocim w Ferrari nr 61 od AF Corse. W LMP2, drugiego Pla ścigał natomiast Conway – a obaj mieli tylko 3 sekundy straty do lidera z Delta-ADR. Pół godziny po starcie, do stawki powrócił Lotus nr 31 – a Pilet rozpoczął serię ataków na Lamy’ego. Lotus nr 32 został natomiast pierwszym pojazdem skreślonym z wyścigu – a pierwszymi regularnie odwiedzającymi pit-stop okazały się być dwa Audi, zjeżdżające do boksów zaledwie 40 minut po starcie. W tym czasie, Pedro Lamy straci drugie miejsce w GTE Pro – jednak nie na rzecz Porsche, a Bruniego w Ferrari od AF Corse.
Wkrótce pit-stopy zaliczają również Toyoty – a także czołowe pojazdy LMP2. Wtedy też, karę za spowodowanie kraksy z Lotusem nr 32 otrzymał Nicolas Minassian z PeCom – a po serii pit-stopów, między dwoma Toyotami jechał Andrea Belicchi w Loli nr 13. Neel Jani spadł natomiast na miejsce siódme – a w LMP2, między Pizzonię i Oliviera Pla wszedł Martin Plowman z OAK nr 35. John Martin z G-Drive był czwarty, tracąc do lidera kategorii już pół minuty. Na pierwsze zmiany czekaliśmy w kategoriach GTE – tu do boksów zjechali jak na razie tylko Toni Vilander z Ferrari nr 71 i Richard Lietz z Porsche nr 92, obaj zmieniając się z kolegami z załóg.
Poz. | Nr | Kierowcy | Zespół | Samochód | ||||
1 | 1 | 2 |
Tom Kristensen |
Audi Sport Team Joest | Audi R18 E-Tron Quattro |
|||
2 | 2 | 1 |
André Lotterer |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 |
|||
3 | 3 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid |
|||
4 | 4 | 7 | Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid |
|||
5 | 5 | 13 | Andrea Belicchi Mathias Beche Congfu Cheng |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
|||
6 | 6 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
|||
7 | 7 | 21 |
Nick Leventis |
Strakka Racing | HPD ARX-03c | |||
8 | 1 | 25 | Tor Graves Antonio Pizzonia James Walker |
Delta-ADR | Oreca 03 Nissan |
|||
9 | 2 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
OAK Racing | Morgan OAK Nissan |
|||
10 | 3 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
OAK Racing | Morgan OAK Nissan |
|||
... | ... | |||||||
15 | 1 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Bruno Senna |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
|||
... | ... | |||||||
21 | 1 | 96 | Roald Goethe Stuart Hall Jamie Campbell-Walter |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
Kategorie: LMP1 LMP2 GTE Pro GTE Am
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.