Szwarcman z najlepszym czasem na teście debiutantów WEC

Robert Szwarcman, testujący hypercar Ferrari okazał się najlepszy w połączonych wynikach obu sesji testów debiutantów. Za Rosjaninem uplasowali się Will Stevens i Norman Nato z Joty. W klasie LMP2 najszybsze kółko wykręcił Clement Novalak w Orece 07 polskiego zespołu Inter Europol Competition.

Rezerwowy kierowca Scuderii w F1 popisał się czasem 1:48,559 i był o 0,066 sekundy szybszy od Willa Stevensa, którego czas był jednak jedynie odniesieniem dla trzeciego Normana Nato, który stracił do kolegi z zespołu 0,505 sekundy. Na piątym miejscu, z niecałą sekundą straty do Szwarcmana, znalazła się Lilou Wadoux, dla której był to drugi test w hipersamochodzie. Najwięcej okrążeń przejechał nowo koronowany mistrz serii DTM – Thomas Preining w Porsche #5. Siódme miejsce zajął René Binder, a za nim test skończył Nico Varrone. Julien Andlauer był dziesiąty, a Malthe Jakobsen, jadący dla Peugeota, dwunasty. Najszybszy z trójki testującej Toyotę okazał się Ben Barnicoat, który wyprzedził Joshuę Piersona i Jacka Hawkswortha. Osiemnaste miejsce zajął Kyffin Simpson, a najgorszym z debiutantów był Job van Uitret. Robert Kubica, mimo wcześniejszych doniesień, nie pojawił się w prototypie zespołu Jota.

„Dzisiaj spełniłam marzenie, jeżdżąc modelem 499P, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, najważniejszy wyścig wytrzymałościowy na świecie, pod koniec mojego pierwszego roku jako kierowca wierzgającego konika” – powiedziała Wadoux. „W zeszłym roku, w Bahrajnie, po raz pierwszy wypróbowałam hipersamochód. Jednak ta okazja była bardzo szczególna: dobrze się bawiłam, testując ten samochód. Delektowałam się każdym okrążeniem”.

„Szczerze mówiąc to była świetna zabawa” – powiedział Simpson. „Myślę, że prowadzenie tego samochodu było naprawdę fajne i było dla mnie nowym doświadczeniem. To bardzo zaawansowany technologicznie samochód, od którego wiele się nauczyliśmy. To było wspaniałe doświadczenie i jestem wdzięczny GM i Chip Ganassi Racing za danie mi tej szansy”.

W połączonych wynikach sesji porannej i wieczornej w klasie LMP2 najlepszy czas – 1:54,283 ustanowił Clement Novalak, jeżdżący podczas tego testu dla Inter Europolu Competition. Za obecnym kierowcą Formuły 2 uplasował się fabryczny kierowca BMW – Charles Weerts, ustanawiając swój szybszy czas, wolniejszy o jedynie 0,019 sekundy od Novalaka, w sesji wieczornej w prototypie #46, a wolniejszy o poranku w #41. Zaraz za nim znalazł się Valentino Rossi, dla którego było to pierwsze doświadczenie z tym typem samochodów. Włoch, przymierzany do startu w BMW w GT3, przejechał najwięcej okrążeń z całej stawki i wykręcił czas o 0,835 sekundy wolniejszy od Novalaka.

W pożegnalnym teście samochodów GTE najszybszy był Lorenzo Patrese, jeżdżący w Ferrari zespołu Richard Mille AF Corse. Włoch wykręcił czas 1:58,261 i był o ponad sekundę szybszy od drugiego Nicky’ego Catsburga. Na trzecim miejscu znalazł się Nicola Marinangeli, a za nim Antoine Doquin, wybrany do tego testu przez komisję ACO.

Źródło: ferrari.com, racer.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze