Niecałe cztery sekundy dzieliły czołowe załogi Ferrari i Toyoty w połowie 91. wyścigu 24 godziny Le Mans. Oba zespoły mają już tylko po jednej załodze zdolnej do walki o zwycięstwa, po wypadku Toyoty #7 i problemach technicznych Ferrari #50.
Przeczytaj też: Ferrari wraca na prowadzenie po sześciu godzinach
Tuż po rozpoczęciu siódmej godziny rywalizacji nad torem przeszła druga intensywna ulewa, która spowodowała chaos głównie pośród uczestników klasy GTE Am, chociaż poza torem znaleźli się również kierowcy fabrycznego zespołu Porsche Penske Motorsport. Amerykańska ekipa jako pierwsza straciła samochód w klasie hipersamochodów, po tym jak Matthieu Jaminet zatrzymał prototyp #75 na poboczu z powodu braku ciśnienia paliwa.
More chaos ensues as heavy rain hits the track again. 🌧️#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/OsmtzQESLr
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Chwilę przed ulewą prowadzenie w wyścigu objął Antonio Giovinazzi w Ferrari #51, który wyprzedził Miguela Molinę w siostrzanym aucie. Startujące z pole position Ferrari #50 straciło pół minuty w boksie, z powodu przymusowego zresetowania elektroniki.
Giovinazzi oddał następnie samochód w ręce Alessandro Pier Guidiego, który prowadził przez półtorej godziny, po czym wypadł z toru w szykanie Daytona, próbując ominąć obracającego się Richarda Lietza w Porsche #911, który zderzył się z Romainem Dumasem w Glickenhausie #708.
A few moments earlier, Alessandro Pier Guidi went off at the first chicane in Les Hunaudières while he was leading the overall standings with his @FerrariHypercar #51. #WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/98WW6vrxnk
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Włoch wypadł na żwirowe pobocze, skąd musiał zostać wyciągnięty za pomocą dźwigu. Kosztowało go to pozycję lidera, a na prowadzenie wyszedł Nico Müller w Peugeocie #94.
Zaledwie kilka minut później, po upływie ośmiu godzin rywalizacji, z wyścigu odpadła Toyota #7. Kamui Kobayashi musiał zwolnić, aby nie wyprzedzić Giedo van der Garde z Graff Racing przy żółtej fladze, po czym został staranowany przez Memo Rojasa z Alpine Elf Team #35 oraz Louisa Prette w Ferrari #66 od JMW Motorsport.
The @TGR_WEC No.7 with Kamui Kobayashi at the wheel has been caught in a race incident at the Tertre Rouge corner.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/bYKA5xiiVA
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Dwie kolizje w kilkusekundowym odstępie przebiły obie tylne opony w Toyocie oraz złamały jedną z półosi, zmuszając Kobayashiego do wycofania się z rywalizacji. Z powodu porzuconych na torze Ferrari i Toyoty, konieczna była interwencja samochodu bezpieczeństwa.
Z walki o zwycięstwo odpadło następnie Ferrari #50. Antonio Fuoco musiał zjechać do garażu na wymianę chłodnicy, uszkodzoną przez kamień. Podobna przygoda spotkała później Porsche #5. Rywalizujący o czołowe pozycje Peugeot #94 również stracił 20 minut w boksach, po tym jak krótko przed półmetkiem rywalizacji Gustavo Menezes uderzył w barierę z opon w szykanie Daytona.
The #94 Peugeot hit the barrier at Hunaudières. The car has made it back to the pits and is in the garage.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary | @peugeotsport pic.twitter.com/8M59Mpa22F
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 11, 2023
Prowadzenie po 12 godzinach objął James Calado w Ferrari #50, który nie zmienił opon podczas ostatniego pit-stopu i przeskoczył w ten sposób przed Sébastiena Buemiego w Toyocie #8. Trzecie miejsce zajmuje Richard Westbrook w Cadillacu #2, plasując się przed André Lottererem w Porsche #6.
W klasie LMP2 prowadzi zespół Duqueine #30, a w GTE Am liderem jest Porsche #56 ekipy Project 1 - AO.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Antonio Giovinazzi | HypercarHY | Ferrari AF Corse | 12:01:46,510 | 155 | |||
2 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 3,701 | 155 | |||
3 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | HypercarHY | Cadillac Racing | + 1:00,422 | 155 | |||
4 | 6 | Kévin Estre André Lotterer Laurens Vanthoor | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 6,546 | 154 | |||
5 | 3 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | HypercarHY | Cadillac Racing | + 41,580 | 154 | |||
6 | 93 | Paul di Resta Mikkel Jensen Jean-Éric Vergne | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 33,861 | 153 | |||
7 | 708 | Romain Dumas Olivier Pla Ryan Briscoe | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 1:23,122 | 152 | |||
8 | 709 | Franck Mailleux Nathanaël Berthon Esteban Gutiérrez | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 2:29,115 | 152 | |||
9 | 5 | Dane Cameron Michael Christensen Frédéric Makowiecki | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 37,046 | 150 | |||
10 | 50 | Antonio Fuoco Miguel Molina Nicklas Nielsen | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 37,431 | 149 | |||
11 | 30 | Neel Jani René Binder Nicolas Pino | LMP2 | Duqueine Team | + 2:45,864 | 149 | |||
12 | 41 | Rui Andrade Louis Delétraz Robert Kubica | LMP2 | Team WRT | + 3:17,641 | 149 | |||
13 | 65 | Manuel Maldonado Tijmen van der Helm Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | 148 | ||||
14 | 47 | Reshad De Gerus Władisław Łomko Simon Pagenaud | LMP2 | COOL Racing | 148 | ||||
15 | 34 | Jakub Śmiechowski Albert Costa Fabio Scherer | LMP2 | Inter Europol Competition | 148 | ||||
16 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Laurents Hörr | LMP2 | Idec Sport | + 1:30,823 | 148 | |||
17 | 31 | Sean Gelael Ferdinand Habsburg Robin Frijns | LMP2 | Team WRT | + 3:26,348 | 148 | |||
18 | 36 | Matthieu Vaxivière Charles Milesi Julien Canal | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 3:31,428 | 148 | |||
19 | 10 | Ryan Cullen Gabriel Aubry Matthias Kaiser | LMP2 | Vector Sport | + 6,366 | 147 | |||
20 | 28 | David Heinemeier Hansson Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi | LMP2 | Jota | + 23,739 | 147 | |||
21 | 94 | Loïc Duval Gustavo Menezes Nico Müller | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 36,172 | 147 | |||
22 | 80 | François Perrodo Ben Barnicoat Norman Nato | LMP2P/A | AF Corse | + 3:30,929 | 147 | |||
23 | 35 | André Negrão Oliver Caldwell Memo Rojas | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 51,673 | 145 | |||
24 | 45 | George Kurtz James Allen Colin Braun | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 58,351 | 145 | |||
25 | 4 | Tom Dillmann Esteban Guerrieri Tristan Vautier | Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | 144 | ||||
26 | 23 | Joshua Pierson Tom Blomqvist Oliver Jarvis | LMP2 | United Autosports | + 1:55,621 | 144 | |||
27 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Frederick Lubin | LMP2 | United Autosports | + 2:21,361 | 144 | |||
28 | 56 | PJ Hyett Gunnar Jeannette Matteo Cairoli | LMGTE Am | Project 1 - AO | + 59,920 | 143 | |||
29 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Davide Rigon | LMGTE Am | AF Corse | + 1:07,760 | 143 | |||
30 | 57 | Takeshi Kimura Scott Huffaker Daniel Serra | LMGTE Am | Kessel Racing | + 1:13,759 | 143 | |||
31 | 85 | Sarah Bovy Michelle Gatting Rahel Frey | LMGTE Am | Iron Dames | + 1:48,179 | 143 | |||
32 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Riccardo Pera | LMGTE Am | GR Racing | + 2:00,842 | 143 | |||
33 | 25 | Ahmad Al Harthy Michael Dinan Charlie Eastwood | LMGTE Am | ORT by TF | + 2:24,866 | 143 | |||
34 | 88 | Harry Tincknell Don Yount Jonas Ried | LMGTE Am | Proton Competition | + 2:38,580 | 143 | |||
35 | 24 | Jimmie Johnson Mike Rockenfeller Jenson Button | Innovative | Hendrick Motorsports | 142 | ||||
36 | 911 | Michael Fassbender Martin Rump Richard Lietz | LMGTE Am | Proton Competition | + 19,870 | 142 | |||
37 | 33 | Nicky Catsburg Ben Keating Nicolás Varrone | LMGTE Am | Corvette Racing | + 39,232 | 142 | |||
38 | 98 | Ian James Daniel Mancinelli Alex Riberas | LMGTE Am | Northwest AMR | + 1:59,020 | 142 | |||
39 | 37 | Nicolas Lapierre Alexandre Coigny Malthe Jakobsen | LMP2P/A | COOL Racing | + 3:18,429 | 142 | |||
40 | 38 | António Félix da Costa Will Stevens Yifei Ye | HypercarHY | Hertz Team Jota | + 2:00,906 | 141 | |||
41 | 100 | Chandler Hull Andrew Haryanto Jeffrey Segal | LMGTE Am | Walkenhorst Motorsport | 140 | ||||
42 | 9 | Bent Viscaal Juan Manuel Correa Filip Ugran | LMP2 | Prema Racing | + 3:29,400 | 140 | |||
43 | 74 | Kei Cozzolino Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo | LMGTE Am | Kessel Racing | + 25,063 | 139 | |||
44 | 777 | Satoshi Hoshino Casper Stevenson Tomonobu Fujii | LMGTE Am | D'Station Racing | + 3:00,088 | 139 | |||
45 | 311 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | HypercarHY | Action Express Racing | + 1:38,850 | 138 | |||
46 | 43 | Tom Van Rompuy Ugo De Wilde Maxime Martin | LMP2P/A | DKR Engineering | + 1:10,425 | 135 | |||
47 | 39 | Roberto Lacorte Giedo van der Garde Patrick Pilet | LMP2P/A | Graff Racing | + 1:27,641 | 132 | |||
48 | 32 | Mark Kvamme Jan Magnussen Anders Fjordbach | LMP2P/A | Inter Europol Competition | 117 | ||||
49 | 77 | Christian Ried Mikkel Pedersen Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | 118 | ||||
50 | 63 | Doriane Pin Daniił Kwiat Mirko Bortolotti | LMP2 | Prema Racing | 113 | ||||
51 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | 103 | ||||
52 | 66 | Thomas Neubauer Louis Prette Giacomo Petrobelli | LMGTE Am | JMW Motorsport | 89 | ||||
53 | 923 | Salih Yoluç Tom Gamble Dries Vanthoor | LMP2P/A | Racing Team Turkey | 87 | ||||
54 | 75 | Felipe Nasr Mathieu Jaminet Nick Tandy | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | 84 | ||||
55 | 72 | Arnold Robin Maxime Robin Valentin Hasse Clot | LMGTE Am | TF Sport | 58 | ||||
56 | 83 | Luis Pérez-Companc Alessio Rovera Lilou Wadoux | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse | 33 | ||||
57 | 60 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Alessio Picariello | LMGTE Am | Iron Lynx | 28 | ||||
58 | 16 | Ryan Hardwick Zacharie Robichon Jan Heylen | LMGTE Am | Proton Competition | 28 | ||||
59 | 55 | Gustav Dahlmann Birch Marco Sørensen Jens Reno Møller | LMGTE Am | GMB Motorsport | 21 | ||||
60 | 21 | Simon Mann Julien Piguet Ulysse de Pauw | LMGTE Am | AF Corse | 21 | ||||
61 | 13 | Steven Thomas Ricky Taylor René Rast | LMP2P/A | Tower Motorsports | 19 | ||||
62 | 14 | Rodrigo Sales Mathias Beche Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.