Gustavo Menezes w Peugeocie #94 prowadzi po krótkiej i intensywnej ulewie, która zakłóciła przebieg wyścigu 24 godziny Le Mans po trzech godzinach rywalizacji.
Przeczytaj też: Wystartował wyścig stulecia – relacja po 1. godzinie
Po pierwszej serii pit-stopów, na prowadzenie powrócił Nicklas Nielsen w Ferrari #30, mający za sobą Sébastiena Bourdaisa w Cadillacu #3.Toyota zmieniła miękkie opony na pośrednie w obu swoich samochodach, przez co Sébastien Buemi w #8 spadł na trzecie miejsce, a Mike Conway w #7 dopiero na siódme. Buemi pozostał jednak przed Jamesem Calado w Ferrari #50, a dwie Toyoty przedzielali również Earl Bamber w Cadillacu #2 i Laurens Vanthoor w Porsche #6.
Sytuacja zmieniła się jednak po półtorej godzinie, gdy Rodrigo Sales rozbił się na wyjściu z pierwszego zakrętu i urwał prawe przednie zawieszenie swojego prototypu LMP2 zespołu Nielsen Racing. Część zespołów – w tym Ferrari #50 i Cadillac #2 – zdecydowały się wykorzystać dwie strefy spowolnienia do wykonania pit-stopów. Prowadzenie ponownie objął w tym momencie Buemi, przed Calado, Bamberem, Vanthoorem i Conwayem.
SLOW ZONE 🟡 The #14 Nielsen Racing crashes into the barrier in the Dunlop chicane.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/YWeXcFRwp4
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Zneutralizowany odcinek toru wydłużył się kilka minut później, gdy Ricky Taylor uderzył w barierę na wyjściu z zakrętu Tertre Rouge, po nagłej awarii prototypu Tower Motorsports #13. Niedługo później na początku strefy spowolnienia Ulysse de Pauw w Ferrari #21 wjechał w Cadillaca #3 Sébastiena Bourdaisa, a postronną ofiarą był Gustav Birch w Astonie Martinie #55.
Wszystko to skłoniło Toyotę oraz Ferrari #50 do przyspieszenia drugiego zjazdu do boksów. Ekipa AF Corse wykorzystała także okazję do zmiany kierowców i umieszczenia w samochodzie najszybszego w kwalifikacjach Antonio Fuoco. Na początek stawki przesunęli się dzięki temu Earl Bamber w Cadillacu #2 oraz Michael Christensen i Felipe Nasr w Porsche #5 i #75, którzy nie zjechali do boksów.
Cała ta trójka pojawiła się w końcu w alei serwisowej, gdy tor został w pełni oczyszczony. Liderem ponownie został Buemi, mający 10 sekund przewagi nad walczącymi o drugie miejsce António Félixem da Costą w Porsche #38, Fuoco w Ferrari #50, Vanthoorem w Porsche #6 i Conwayem w Toyocie #7.
Po dwóch godzinach i 20 minutach pojawiła się jednak kolejna neutralizacja, obejmująca odcinek od szykany Dunlopa do szykany Daytona, spowodowana przez kolizję Claudio Schiavonego z Iron Lynx #60 z Ryanem Hardwickiem z Proton Competition #16. Niemiecki zespół wkrótce został zaatakowany drugi raz, gdy Frederick Lubin z United Autosports #20 uderzył w Porsche #77 Mikkela Pedersena.
Big collision between the #22 United Autosports & #77 Dempsey - Proton Racing.#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/qFxgYTwWmG
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Tuż przed zakończeniem trzeciej godziny rywalizacji intensywne opady deszczu zmoczyły drugą połowę toru, natychmiast doprowadzając do licznych incydentów. Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, a cała stawka zjechała po deszczowe opony.
Chaos on track as rain appears 🌧️#WEC #LeMans24 #LeMansCentenary pic.twitter.com/c8OyTGBGfN
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 10, 2023
Po przymusowych pit-stopach, na czele stawki znalazł się Gustavo Menezes w Peugeocie #94, przed Yifeiem Ye z Hertz Team Jota #38 oraz Fuoco i Antonio Giovinazzim w Ferrari #50 i #51.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 50 | Antonio Fuoco Miguel Molina Nicklas Nielsen | HypercarHY | Ferrari AF Corse | 03:04:57,601 | 39 | |||
2 | 51 | Alessandro Pier Guidi James Calado Antonio Giovinazzi | HypercarHY | Ferrari AF Corse | + 9,291 | 39 | |||
3 | 94 | Loïc Duval Gustavo Menezes Nico Müller | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 1:37,114 | 39 | |||
4 | 38 | António Félix da Costa Will Stevens Yifei Ye | HypercarHY | Hertz Team Jota | + 1:52,454 | 39 | |||
5 | 7 | Mike Conway Kamui Kobayashi José María López | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 1:58,181 | 39 | |||
6 | 2 | Earl Bamber Alex Lynn Richard Westbrook | HypercarHY | Cadillac Racing | + 1:58,578 | 39 | |||
7 | 8 | Sébastien Buemi Brendon Hartley Ryō Hirakawa | HypercarHY | Toyota Gazoo Racing | + 1:59,829 | 39 | |||
8 | 6 | Kévin Estre André Lotterer Laurens Vanthoor | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 2:03,531 | 39 | |||
9 | 93 | Paul di Resta Mikkel Jensen Jean-Éric Vergne | HypercarHY | Peugeot TotalEnergies | + 2:08,350 | 39 | |||
10 | 75 | Felipe Nasr Mathieu Jaminet Nick Tandy | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 4:51,205 | 39 | |||
11 | 5 | Dane Cameron Michael Christensen Frédéric Makowiecki | HypercarHY | Porsche Penske Motorsport | + 5:02,434 | 39 | |||
12 | 709 | Franck Mailleux Nathanaël Berthon Esteban Gutiérrez | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 8:59,853 | 39 | |||
13 | 3 | Sébastien Bourdais Renger van der Zande Scott Dixon | HypercarHY | Cadillac Racing | + 9:01,840 | 39 | |||
14 | 28 | David Heinemeier Hansson Oliver Rasmussen Pietro Fittipaldi | LMP2 | Jota | + 2:10,195 | 38 | |||
15 | 35 | André Negrão Oliver Caldwell Memo Rojas | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 4:02,977 | 38 | |||
16 | 36 | Matthieu Vaxivière Charles Milesi Julien Canal | LMP2 | Alpine Elf Endurance Team | + 4:54,795 | 38 | |||
17 | 23 | Joshua Pierson Tom Blomqvist Oliver Jarvis | LMP2 | United Autosports | + 5:03,834 | 38 | |||
18 | 10 | Ryan Cullen Gabriel Aubry Matthias Kaiser | LMP2 | Vector Sport | + 5:06,115 | 38 | |||
19 | 65 | Manuel Maldonado Tijmen van der Helm Job van Uitert | LMP2 | Panis Racing | + 5:09,052 | 38 | |||
20 | 34 | Jakub Śmiechowski Albert Costa Fabio Scherer | LMP2 | Inter Europol Competition | + 5:10,102 | 38 | |||
21 | 30 | Neel Jani René Binder Nicolas Pino | LMP2 | Duqueine Team | + 5:11,429 | 38 | |||
22 | 41 | Rui Andrade Louis Delétraz Robert Kubica | LMP2 | Team WRT | + 5:14,511 | 38 | |||
23 | 708 | Romain Dumas Olivier Pla Ryan Briscoe | Hypercar | Glickenhaus Racing | + 6:47,053 | 38 | |||
24 | 80 | François Perrodo Ben Barnicoat Norman Nato | LMP2P/A | AF Corse | + 8:14,932 | 38 | |||
25 | 9 | Bent Viscaal Juan Manuel Correa Filip Ugran | LMP2 | Prema Racing | + 8:59,023 | 38 | |||
26 | 48 | Paul Lafargue Paul-Loup Chatin Laurents Hörr | LMP2 | Idec Sport | + 9:02,733 | 38 | |||
27 | 47 | Reshad De Gerus Władysław Łomko Simon Pagenaud | LMP2 | COOL Racing | + 9:03,848 | 38 | |||
28 | 37 | Nicolas Lapierre Alexandre Coigny Malthe Jakobsen | LMP2P/A | COOL Racing | + 2:03,472 | 37 | |||
29 | 923 | Salih Yoluç Tom Gamble Dries Vanthoor | LMP2P/A | Racing Team Turkey | + 2:12,476 | 37 | |||
30 | 45 | George Kurtz James Allen Colin Braun | LMP2P/A | Algarve Pro Racing | + 2:24,961 | 37 | |||
31 | 63 | Doriane Pin Daniił Kwiat Mirko Bortolotti | LMP2 | Prema Racing | + 5:05,331 | 37 | |||
32 | 39 | Roberto Lacorte Giedo van der Garde Patrick Pilet | LMP2P/A | Graff Racing | + 5:12,788 | 37 | |||
33 | 31 | Sean Gelael Ferdinand Habsburg Robin Frijns | LMP2 | Team WRT | + 5:15,790 | 37 | |||
34 | 54 | Thomas Flohr Francesco Castellacci Davide Rigon | LMGTE Am | AF Corse | + 9:00,722 | 37 | |||
35 | 85 | Sarah Bovy Michelle Gatting Rahel Frey | LMGTE Am | Iron Dames | + 1:38,145 | 36 | |||
36 | 56 | PJ Hyett Gunnar Jeannette Matteo Cairoli | LMGTE Am | Project 1 - AO | + 2:23,845 | 36 | |||
37 | 911 | Michael Fassbender Martin Rump Richard Lietz | LMGTE Am | Proton Competition | + 3:59,629 | 36 | |||
38 | 72 | Arnold Robin Maxime Robin Valentin Hasse Clot | LMGTE Am | TF Sport | + 4:01,482 | 36 | |||
39 | 25 | Ahmad Al Harthy Michael Dinan Charlie Eastwood | LMGTE Am | ORT by TF | + 5:07,992 | 36 | |||
40 | 74 | Kei Cozzolino Yorikatsu Tsujiko Naoki Yokomizo | LMGTE Am | Kessel Racing | + 5:10,196 | 36 | |||
41 | 66 | Thomas Neubauer Louis Prette Giacomo Petrobelli | LMGTE Am | JMW Motorsport | + 5:13,288 | 36 | |||
42 | 57 | Takeshi Kimura Scott Huffaker Daniel Serra | LMGTE Am | Kessel Racing | + 5:18,871 | 36 | |||
43 | 88 | Harry Tincknell Don Yount Jonas Ried | LMGTE Am | Proton Competition | + 6:47,321 | 36 | |||
44 | 86 | Michael Wainwright Benjamin Barker Riccardo Pera | LMGTE Am | GR Racing | 35 | ||||
45 | 24 | Jimmie Johnson Mike Rockenfeller Jenson Button | Innovative | Hendrick Motorsports | 35 | ||||
46 | 777 | Satoshi Hoshino Casper Stevenson Tomonobu Fujii | LMGTE Am | D'Station Racing | + 2:10,851 | 35 | |||
47 | 98 | Ian James Daniel Mancinelli Alex Riberas | LMGTE Am | Northwest AMR | + 3:58,994 | 35 | |||
48 | 100 | Chandler Hull Andrew Haryanto Jeffrey Segal | LMGTE Am | Walkenhorst Motorsport | + 5:03,203 | 35 | |||
49 | 22 | Philip Hanson Filipe Albuquerque Frederick Lubin | LMP2 | United Autosports | 34 | ||||
50 | 32 | Mark Kvamme Jan Magnussen Anders Fjordbach | LMP2P/A | Inter Europol Competition | 34 | ||||
51 | 33 | Nicky Catsburg Ben Keating Nicolás Varrone | LMGTE Am | Corvette Racing | + 2:13,499 | 34 | |||
52 | 4 | Tom Dillmann Esteban Guerrieri Tristan Vautier | Hypercar | Floyd Vanwall Racing Team | + 5:18,421 | 34 | |||
53 | 83 | Luis Pérez-Companc Alessio Rovera Lilou Wadoux | LMGTE Am | Richard Mille AF Corse | 33 | ||||
54 | 77 | Christian Ried Mikkel Pedersen Julien Andlauer | LMGTE Am | Dempsey-Proton Racing | 32 | ||||
55 | 43 | Tom Van Rompuy Ugo De Wilde Maxime Martin | LMP2P/A | DKR Engineering | 31 | ||||
56 | 60 | Claudio Schiavoni Matteo Cressoni Alessio Picariello | LMGTE Am | Iron Lynx | 28 | ||||
57 | 16 | Ryan Hardwick Zacharie Robichon Jan Heylen | LMGTE Am | Proton Competition | 28 | ||||
58 | 311 | Luís Felipe Derani Alexander Sims Jack Aitken | HypercarHY | Action Express Racing | + 9:05,775 | 23 | |||
59 | 55 | Gustav Dahlmann Birch Marco Sørensen Jens Reno Møller | LMGTE Am | GMB Motorsport | 21 | ||||
60 | 21 | Simon Mann Julien Piguet Ulysse de Pauw | LMGTE Am | AF Corse | 21 | ||||
61 | 13 | Steven Thomas Ricky Taylor René Rast | LMP2P/A | Tower Motorsports | 19 | ||||
62 | 14 | Rodrigo Sales Mathias Beche Ben Hanley | LMP2P/A | Nielsen Racing | 18 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.