Do pechowej, rozgrzewkę mogą zaliczyć załogi Baxi DC Racing i Panis Barthez Competition. Najlepsze czasy uzyskali kierowcy Audi, a z pojazdów GTE Forda z załogi z USA.

Wypadnięcia z toru dwóch pojazdów skróciły 45-minutową sesję rozgrzewkową, nie pozwalając wielu załogom uzyskać nawet jednego, szybkiego okrążenia. Zaledwie 9 minut po starcie, wypadnięcie z toru Ligiera ekipy Panis Barthez wywołało pierwszą czerwoną flagę – Paul Loup Chatin tracąc panowanie na zakręcie Karting i wypadając na żwir. Po kolejnych 10 minutach sesję wznowiono – na niecałe 10 minut przed końcem, ofiarą wypadnięcia z toru na Indianapolis padł natomiast David Cheng z Alpine ekipy Baxi DC Racing, bokiem uderzając w barierę z opon. Potrzeba naprawy bariery sprawiła, że sędziowie nie wznowili już sesji, w praktyce skracając czas trwania zielonej flagi do niecałych 30 minut.

Najszybszym pojazdem w sesji zostało Audi nr 7, André Lotterer niedługo przed drugą czerwoną flagą przebijając wynik Mike’a Conwaya z Toyoty nr 6. Dopiero trzecie miejsce zajęło najszybsze Porsche, załoga nr 2 tracąc do Lotterera niemal 1.5 sekundy – drugie 919 w ogóle nie zaliczyło natomiast szybkiego okrążenia. Wśród prywatnych prototypów, tak samo stało się z Rebellionem nr 12, jedynie pojazd nr 13 plasując się w czołówce za fabrycznymi pojazdami LMP1 – między prototypami LMP2 znalazł się natomiast pojazd ekipy ByKolles. Wśród pojazdów LMP2, liderem była załoga G-Drive z Oreca, przed Ligierami ekip Michael Shank Racing  i Algarve Pro Racing Team.

W przypadku pojazdów GTE, rozgrzewka mogła co-nieco powiedzieć o zmianach w bilansie wydajności wprowadzonych na dzień przed wyścigiem – mimo obciążeń, najszybszym pojazdem został Ford nr 68 amerykańskiej odnogi ekipy Chip Ganassi Racing. Kolejne miejsca zajęły już jednak Aston Martin i Porsche ekipy Dempsey Proton – z drugiej strony, pomiarowych okrążeń nie zaliczyły m.in. Ferrari od Risi Competizione, jedna z Corvette i fabrycznych Porsche – ale i trzy pozostałe Fordy. W klasie GTE Am, najszybszym było Porsche ekipy Abu Dhabi Proton, wyraźnie wyprzedzając siostrzane 911 od KCMG i Aston Martina.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Agata Kurek
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race