Jak zapowiedział James Glickenhaus, należąca do niego marka Scuderia Cameron Glickenhaus przystąpi do sezonu 2020/2021 Długodystansowych Mistrzostw Świata z dwoma pojazdami zbudowanymi według nowych przepisów dla czołowej klasy prototypów.

„Wiemy już wystarczająco dużo na temat nadchodzących przepisów, żeby stwierdzić, że ten projekt jest w zasięgu naszych możliwości” – powiedział Glickenhaus. „Kierunek wyznaczony przez przepisy jest jasny – duże osiągi przy ściśle określonych parametrach. Niektóre z liczb nie odbiegają zbytnio od tych, które zrealizowaliśmy w przeszłych czy obecnych projektach – wydajność aerodynamiczna, waga minimalna czy powierzchnia czołowa są bardzo zbliżone do naszego modelu SCG 003. Moc silnika nie odbiega za bardzo od tego, co mieliśmy, a ponadto mamy doświadczenie w pracy z napędem hybrydowym”.

Nowy wyścigowy prototyp ma powstać na bazie nowego modelu SCG 007 i najprawdopodobniej będzie wykorzystywać silniki produkcji General Motors. Glickenhaus zapowiada, że gotowe maszyny będą mogły zostać przebudowane do specyfikacji zgodnej z przepisami ruchu drogowego.

Źródło: dailysportscar.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka