Choć regulamin Długodystansowych Mistrzostw Świata zabrania zmian w parametrach hybrydowych prototypów LMP1, fabryczny zespół Toyoty zgodził się na wprowadzenie modyfikacji mających zmniejszyć różnice w czołowej klasie.

Oba prototypy TS050 Hybrid będą w nadchodzący weekend o 26 kilogramów cięższe niż dotychczas, a ich waga będzie wynosić 904 kg. Dla porównania, waga minimalna pojazdów bez napędu hybrydowego wynosi 818 lub 833 kg, w zależności od tego czy wykorzystywany jest silnik wolnossący czy z turbodoładowaniem.

Japoński producent utraci także przewagę związaną z mniejszym zużyciem paliwa – pozostałe prototypy będą mogły zabrać na pokład więcej paliwa, aby wyrównać dystans przejechany pomiędzy zjazdami do boksów. Dostosowano przy okazji rozmiar restryktorów w pompach paliwowych, aby wszystkie zespoły mogły zatankować swoje pojazdy do pełna w jednakowym czasie.

Zmian parametrów wyrównywania osiągów dokonano również w kategorii GTE – najbardziej skorzystają na nich samochody BMW, które będą o 20 kg lżejsze, otrzymają większe ciśnienie turbodoładowania oraz o dwa litry większy zbiornik paliwa. Spowolnione zostaną natomiast Fordy oraz Porsche.

Źródło: dailysportscar.com

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Małgorzata Czerwińska
Olga Białczak
Agata Kurek

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?

Partnerzy

rally and race 4kolka