Choć regulamin Długodystansowych Mistrzostw Świata zabrania zmian w parametrach hybrydowych prototypów LMP1, fabryczny zespół Toyoty zgodził się na wprowadzenie modyfikacji mających zmniejszyć różnice w czołowej klasie.
Oba prototypy TS050 Hybrid będą w nadchodzący weekend o 26 kilogramów cięższe niż dotychczas, a ich waga będzie wynosić 904 kg. Dla porównania, waga minimalna pojazdów bez napędu hybrydowego wynosi 818 lub 833 kg, w zależności od tego czy wykorzystywany jest silnik wolnossący czy z turbodoładowaniem.
Japoński producent utraci także przewagę związaną z mniejszym zużyciem paliwa – pozostałe prototypy będą mogły zabrać na pokład więcej paliwa, aby wyrównać dystans przejechany pomiędzy zjazdami do boksów. Dostosowano przy okazji rozmiar restryktorów w pompach paliwowych, aby wszystkie zespoły mogły zatankować swoje pojazdy do pełna w jednakowym czasie.
Zmian parametrów wyrównywania osiągów dokonano również w kategorii GTE – najbardziej skorzystają na nich samochody BMW, które będą o 20 kg lżejsze, otrzymają większe ciśnienie turbodoładowania oraz o dwa litry większy zbiornik paliwa. Spowolnione zostaną natomiast Fordy oraz Porsche.
Źródło: dailysportscar.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.