Aston Martin przyspieszy na Nürburgringu

Podczas nadchodzącej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Nürburgring, po raz pierwszy zastosowanie będą miały parametry automatycznego systemu wyrównywania osiągów samochodów klas GTE. Na zmianach skorzysta Aston Martin.

Taka informacja może być nieco myląca, bowiem brytyjski producent wygrał w czerwcowym wyścigu 24 godziny Le Mans. Najdłuższy wyścig w kalendarzu nie jest jednak brany pod uwagę, bowiem obowiązuje w nim oddzielny system BoP, a producenci mogą zastosować zmodyfikowane pakiety aerodynamiczne, przeznaczone tylko na francuski tor.

Wyliczenia nastąpiły zatem na podstawie tempa samochodów podczas 6-godzinnych wyścigów w Silverstone i Spa-Francorchamps – Aston Martin zajął tam odpowiednio 6. i 7. oraz 7. i 8. miejsce, dzięki czemu przyznano 20-kilogramową redukcję wagi oraz zwiększenie średnicy restryktora powietrza o 0,1 mm.

Jedyną pozostałą zmianą w parametrach GTE Pro jest zwiększenie o 20 kg wagi samochodów Forda. Pojazdy Ferrari i Porsche będą natomiast ścigać się w identycznej specyfikacji jak podczas dwóch pierwszych rund.

W klasie GTE Am, gdzie automatyczny system BoP nie obowiązuje, Aston Martiny w specyfikacji 2016 będą miały o 0,2 mm mniejsze restryktory powietrza.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej FIA

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze