Jeszcze niedawno słyszeliśmy plotki na temat pojawienia się silnika Nissana w IMSA SportsCar Championship wraz z nową klasą prototypów DPi. Teraz przedmiotem zainteresowania marki mają być prywatne prototypy LMP1.
Nowa odsłona klasy LMP2 wprowadzi jeden silnik dla wszystkich uczestników, a to oznacza zniknięcie ze stawki Nissana, którego jednostki od kilku lat napędzają większość pojazdów w klasie. W związku z tym nowy szef motorsportu Nissana Michael Carcamo stwierdził, że marka szuka alternatywnego miejsca dla swoich układów napędowych.
„2017 będzie trudny, bo stracimy klasę LMP2. Cały czas rozwijamy inne programy i sprawdzamy dostępne opcje, wśród których jest silnik dla prywatnych prototypów LMP1”
– powiedział Carcamo. „Myślę, że możliwości są, a silniki to jedna z naszych mocnych stron. Przez długi czas utrzymywaliśmy naszą pozycję w LMP2, więc będziemy szukać podobnych możliwości”
.
Prywatne prototypy LMP1 mogłyby być napędzane 3-litrowym silnikiem V6 turbo, który pojawił się na torze wraz z porzuconym już programem GT-R LM Nismo. O ile cały prototyp został skreślony ze względu na nieskuteczny projekt i problemy z układem hybrydowym, silnik był postrzegany za jego mocny punkt.
„Mamy program silnika, mamy infrastrukturę, chodzi więc tylko o podjęcie decyzji i o zespoły, które zdecydowałyby się w to wejść”
.
Wraz z nową odsłoną przepisów LMP1, prywatne auta mogłyby być napędzane dużo mocniejszymi jednostkami spalinowymi, by zachęcić zespoły do startów w tej samej klasie co zespoły fabryczne.
„Zostaliśmy zaproszeni do grupy roboczej i chcemy pomóc ACO w każdy możliwy sposób”
– dodał. „Mocno wspieramy wyścigi długodystansowe i chcemy być w nich obecni. Wydaje mi się, że zespoły prywatne potrzebują przejrzystej mapy rozwoju klasy i tego jak będą w niej traktowane. Sprecyzowanie przepisów i wzrost osiągów to pierwsze kroki w tym kierunku”
.
Wśród zespołów łączonych z wejściem do prywatnego ścigania w LMP1 znalazły się Strakka Racing oraz SMP Racing, a na spotkaniach grupy roboczej obecni byli również przedstawiciele Onroak Automotive i Oreca.
Źródło: sportscar365.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.